goesting

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: goesting

Post by Blackbert »

Image

Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: goesting

Post by Muug »

hm, laten we beginnen met hem te kopen. Image Daarna zien we wel hoevel duizenden euro we er tegenaan smijten. Maar er een Touratech Rallye versie van maken gaat te duur zijn Image Wat alleszins zekers vervangen moet worden is de schakelpook want die trekt de schakelas krom bij een valpartij. Roos en Fred hebben dat beide al voorgehad. En als ge weet dat het carter gespleten moet worden om die as te vervangen, tja, dan weet je het wel. Image Image Image Haja, ook de carterplaat moet anders, want de originele is te smal.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: goesting

Post by laouen »

Wat alleszins zekers vervangen moet worden is de schakelpook want die trekt de schakelas krom bij een valpartij. Roos en Fred hebben dat beide al voorgehad. En als ge weet dat het carter gespleten moet worden om die as te vervangen, tja, dan weet je het wel. Image Image Image
Wij zijn in de Pyrene?n ook zo'n sukkelaar tegengekomen. Stomweg motor laten omvallen en schakelpedaaltje binnenin afgebroken. Die heeft daar 4 dagen zielig zitten wezen terwijl z'n friendjes in de bergen gingen spelen. Wel een chance dat 'm net in Andorra zat en de plaatselijke BMW dealer de herstelling kon doen. Heeft 'm al bij al een dikke 1500 EUR uitgespaard.

maar verder: schoon speelgoed Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: goesting

Post by Muug »

Nog een half jaartje wachten toch. Gaat het beste zijn. First things first.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: goesting

Post by duibhce Kaelann »

Schoon machientjes, maar ze zijn niet zo gemakkelijk te verkrijgen. De modificaties die Colebatch en companie aan de hunne hebben gedaan zijn wel de moeite waard:
- additionele tank van HotRod Welding in Nederland
- RayZ zadel
- Hyperpro voorveren en shock
- HotRod subframe met KTM rally fairing
- Hotrod bagagerek

Het totaalpakket zal zeker niet goedkoop geweest zijn, maar het resultaat is wel de ultieme long distance adventure bike.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: goesting

Post by Blackbert »

Schoon machientjes, maar ze zijn niet zo gemakkelijk te verkrijgen. De modificaties die Colebatch en companie aan de hunne hebben gedaan zijn wel de moeite waard:
- additionele tank van HotRod Welding in Nederland
- RayZ zadel
- Hyperpro shock
- [color=#FF4000:2yqnzeka]KTM voorvork[/color:2yqnzeka]
- HotRod subframe met KTM rally fairing
- Hotrod bagagerek
-[color=#FF4000:2yqnzeka] HID50 projectoren met xenonlampen[/color:2yqnzeka]
Het totaalpakket zal zeker niet goedkoop geweest zijn, maar het resultaat is wel de ultieme long distance adventure bike.
yep Image

aja, Magadan tassen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: goesting

Post by Muug »

Roos heeft gezegd dat zij geen probleem had met de originele vering, dus dat zou ik zeker al niet vervangen, want Roos doet veel stoerder dingen dan ik !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: goesting

Post by TRooPER »


Het totaalpakket zal zeker niet goedkoop geweest zijn, maar het resultaat is wel de ultieme long distance adventure bike.

als het niet te moeilijk zou zijn, had wilfried volgende al zeker gemaakt:

een bmw650 blok in een 640adventure en hopla RTW
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: goesting

Post by petervdc »

een bmw650 blok in een 640adventure en hopla RTW
en waarom niet het originele ktm blok ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: goesting

Post by Muug »

een bmw650 blok in een 640adventure en hopla RTW
en waarom niet het originele ktm blok ?
Peter toch, zijt gij de avonturen van Trooper met zijn 690 al vergeten? Image Dat is strouwens geen alleenstaand geval hoor. Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: goesting

Post by petervdc »

een bmw650 blok in een 640adventure en hopla RTW
en waarom niet het originele ktm blok ?
Peter toch, zijt gij de avonturen van Trooper met zijn 690 al vergeten? Image Dat is strouwens geen alleenstaand geval hoor. Image
Yep, blijkbaar wel... Image
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: goesting

Post by Harald »

Vraagske, is zo'n BMW blok dan het sterkste blok in zijn segment?
of eerder het makkelijkste om te herstellen/onderhouden?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: goesting

Post by duibhce Kaelann »

Dat blok is het reeds lang bewezen en oerdegelijke rotax blok. Het geheel is een stuk betrouwbaarder dan de 6x0 tegenhangers van KTM en speelt toch in dezelfde gewichtsklasse. Enkel de vering staat op een iets lager niveau.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: goesting

Post by Blackbert »

Die zijn goed. Rotax-basis inderdaad, die al jaren teruggaat. Ik zou 't moeten gaan zoeken hoe ver Colebatch geraakt is eer een grote revisie nodig was. Maar 't was ver.
Aan de andere hand, die Cherry-Jo madam met haar 690 heeft ook pas een revisie nodig gehad na meer dan 100.000km.

Van allebei zijn de zwakke punten intussen wel bekend en bestaan er dikwijls aanpassingen voor. Alleen, de KTM blijft nog zijn 'race' genen en reputatie meedragen. BMW heeft nog steeds de naam van degelijkheid, hoewel er ook genoeg bewijzen tegen zijn.

Maar zoals gezegd, lepel een ge-upgrade Rotax blok in een KTM rijwielgedeelte, liefst de 640 (minder dragende plastiek dan de 690) en veel beter zal 't niet worden als lange afstandsmono (meestal is 't wel andersom wegens eenvoudiger: KTM-vering onder een BMW). Image

Colebatch heeft het eens mooi 'becijferd': zijn priv?-aanpassingen af-fabriek en BMW zou een verkoopshit gehad hebben. Maar ze wilden niet luisteren. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: goesting

Post by Blackbert »

Image
Hoe duur zou dat uitvallen trouwens? Rotax-motorblok, Wp vering of gelijkwaardig, Stevig frame dat bagage en voldoende benzine kan dragen zonder scheuren in Verweggistan? Koppel goeie lampen, simpele kuip. Voorbereid op 'bling' zonder dat aanpassingen nodig zijn (aja, een optielijst is een must). Alleen nog een merknaam verzinnen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: goesting

Post by petervdc »

:idea:
Hoe duur zou dat uitvallen trouwens? Rotax-motorblok, Wp vering of gelijkwaardig, Stevig frame dat bagage en voldoende benzine kan dragen zonder scheuren in Verweggistan? Koppel goeie lampen, simpele kuip. Voorbereid op 'bling' zonder dat aanpassingen nodig zijn (aja, een optielijst is een must)
Goeie vraag !

Maar om dat commercieel uit te brengen als bmw zijnde, hoe groot is je afzetmarkt dan ?
Mss beter om zoiets als gewone dealer "erbij" te doen ?

Enne, ivm lange afstanden & zo, ben je dan niet beter met een 2 of 3 cylinder ?
Ik denk aan de bmw of tiger 800 bvb. Maar mss wordt de moto dan te zwaar...
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: goesting

Post by duibhce Kaelann »

Enne, ivm lange afstanden & zo, ben je dan niet beter met een 2 of 3 cylinder ?
Ik denk aan de bmw of tiger 800 bvb. Maar mss wordt de moto dan te zwaar...
vraag eens aan Ewan en Charlie hoeveel GS-en ze nodig gehad hebben om in Magadan te geraken Image
En hoe vaak ze die op een truck hebben moeten zetten omdat het niet doenbaar was met die zware logge bakken. (ik laat grapjes over bongotrucks maar even achterwege Image )

Als je echt avontuurlijk wil reizen zijn ??ncylinders nu eenmaal d? referentie. Vanwege gewicht, eenvoudig te onderhouden onderweg, meestal is hun design ook al enkele jaren oud en bewezen en bovendien zijn singles zowat het enige waar de lokale bevolking van de meer afgelegen gebieden zelf mee rijden. Dus gemakkelijker om onderdelen en mechaniekers met kennis van zaken voor te vinden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: goesting

Post by TRooPER »

:idea:
Hoe duur zou dat uitvallen trouwens? Rotax-motorblok, Wp vering of gelijkwaardig, Stevig frame dat bagage en voldoende benzine kan dragen zonder scheuren in Verweggistan? Koppel goeie lampen, simpele kuip. Voorbereid op 'bling' zonder dat aanpassingen nodig zijn (aja, een optielijst is een must). Alleen nog een merknaam verzinnen. Image

ik heb nog een frame, topkuip en wp liggen, valt over te klappen Image


maar ik blijf ondertussen verder dromen (en liefst dit jaar nog realiseren) van mijn xr650rallyraidadventure, en die zal het laagste gewicht hebben tov pk als je wil vergelijken met een 640adv, 650Xchallenge, alleen al omdat er geen batterij, starter, en andere troep inzit die niet nodig is als je het comfort van een e-knopje kan missen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: goesting

Post by Blackbert »

Wij wachten vol spanning op het prototype. Image

Bongotruck? Die 2 hadden een hele colonne bij, in eigen kleuren. Image

Peter, 't is zoals Duibke zegt. Omdat we blijven refereren naar de Sibirsky toestanden: Er was er ene met een 800GS. Ze hebben wel 10kg van zijn bagage naar huis gestuurd voor ze aan 't serieuze deel begonnen. Dan was er nog een zot Baskisch ventje solo op een 990 Adv. Ze zijn er allebei geraakt. De eerste dankzij teamwerk met z'n makkers (hij had 3 maand rijervaring aan 't begin), de tweede gewoon op karakter en talent.
Je kan 't ook met een HD trouwens.

Och 't is wat je zelf wil en denkt aan te kunnen. Je gaat sowiezo uit je comfortzone. Hoe ver je daar uitgaat hangt voor een deel toch af van hoeveel werk het is om je motor overal doorheen te krijgen. Ik rij heel graag met mijn KTM. Of ik nog veel leut zou hebben met bagage erop in een vettige-modderbaan waar precies geen eind aankomt? al redelijk rap niet echt meer nee.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply