MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

ik heb just efkes naar een paar r?sum?kes gekeken. Ik zie daar een paar gasten tijdens het loeihard aanremmen hun binnenbeen efkes uitsteken, bvb Rossi en Marquez. Da's verdikke Supermotard-stijl Image Iemand een ideeke waarom?

Filmje van de hele race (denk ik) : http://www.rtbf.be/video/detail_motogp?id=1813523

EDIT : mijn goedkope gok : door dat been uit te steken "helpen" ze de moto tijdens het loeihard remmen om toch al wat in te kantelen. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by duibhce Kaelann »

Daar zijn al eeuwen discussies over in allerlei hoeken van het internet en daarbuiten.

Rossi is daar ooit mee begonnen, de rest is dat daarna ook beginnen doen. Verklaringen allerhande: meer gewicht op het voorwiel krijgen, extra wind vangen en zo nog wat meer afremmen, het gat aan de binnenbocht verkleinen voor wie er zou tussenwillen, ...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by F M »

Met andere woorden, ze weten het zelf niet. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by fore »

Mijne theorie : ... Image

Die hebben gewoon wat krampen in hun voeten/enkels ... en voor den bocht is dat ideaal moment om effekes wat oefeningskes te doen om de stramme spieren wat los te maken ...
Deze techniek word al toegepast op forum-ritten ... mannen die hun benen is strekken ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by Davy78 »

Ik doe dat ook ... als mijn knieflap niet goed zit Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by TRooPER »

Mijne theorie : ... Image

Die hebben gewoon wat krampen in hun voeten/enkels ... en voor den bocht is dat ideaal moment om effekes wat oefeningskes te doen om de stramme spieren wat los te maken ...
Deze techniek word al toegepast op forum-ritten ... mannen die hun benen is strekken ...

Image

GREAT MINDS THINK ALIKE



Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by Droopy »

Da's mij ook opgevallen (voor die ene keer da'k nog naar een MotoGP gekeken heb[/size:1cz541i1]). Image

Vorige week heeft Johan iets vergelijkbaars verteld op de vrom cursus.
Als het hard waait moet je (naargelang de windrichting) een knie/been uitsteken en is je moto een stuk stabieler, misschien is dat iets vergelijkbaar om de moto sneller af te remmen en klaar te zetten voor de ideale lijn in de bocht (maar Johan zal dat een stuk beter kunnen uitleggen dan ik). Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by bompa »

Je ziet ze het in de Ardennen ook al doen tegenwoordig Image , ik heb het is gevraagd aan een die wa les gaf op een circuit,
hij zegde, aan hoge snelheid krijg je de motor beter in balans, en in de Ardennen op de baan heb je dat hoegenaamd niet nodig


Ik zelf denk dat er wel wat show bij zal zijn zeker Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by laouen »

Je ziet ze het in de Ardennen ook al doen tegenwoordig Image , ik heb het is gevraagd aan een die wa les gaf op een circuit,
hij zegde, aan hoge snelheid krijg je de motor beter in balans, en in de Ardennen op de baan heb je dat hoegenaamd niet nodig


Ik zelf denk dat er wel wat show bij zal zijn zeker Image
Ghebt er ook die op de openbare weg zich in allerlei bochten wringen om die knie tegen de grond te krijgen. Dat heb je volgens mij ook hoegenaamd niet nodig Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by Blackbert »

Ghebt er ook die op de openbare weg zich in allerlei bochten wringen om die knie tegen de grond te krijgen. Dat heb je volgens mij ook hoegenaamd niet nodig Image
Intussen kunde die dan efkes rustig buitenom voorbijrijden. Liefst op een krel met grote smalle bandjes Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by Theo »

't is misschien ook gewoon de angst om te vallen, want hoe goed ze ook kunnen rijden, de grond is voor hen even hard als voor ons... Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by Blackbert »

Heel misschien ja. Maar aan dat tempo (of trager) wil ik toch niet onderuitgaan terwijl dat been daar bengelt. Knie?n hebben maar een beperkte flex, zijwaarts enzo. 't Doet al zeer als ik eraan denk.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by Muug »

't is misschien ook gewoon de angst om te vallen, want hoe goed ze ook kunnen rijden, de grond is voor hen even hard als voor ons... Image
neeneen, zeker weten dat het dat niet is. Die gasten hebben geen angst om te vallen. Die zijn dat gewend. Voorbeeldje : in 2003 is Colin Edwards van zijn Aprilia Cube gesprongen omdat die in een steekvlam was ontstoken, nadat zijn benzinedop was losgekomen. De ene seconde was er niets aan de hand, de andere seconde was er ??n vuurbol, en de seconde erop sprong Colin doodleuk van de moto. Aan 200+.... Ik vind vreemd genoeg geen filmpje van dat incident, maar de enkele foto's die ik op internet vind, zeggen genoeg.

EDIT 2 : picture gallery gevonden : http://www.motorcyclistonline.com/featu ... to_01.html

EDIT : toch nog filmje gevonden, een compilatie van crashes van de Cube, een klote-machien blijkbaar : de vlammen van de tollende machine zie je op 1:42
[youtube:1b4nwn9o]http://www.youtube.com/watch?v=N340IXBBlI8[/youtube:1b4nwn9o]

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MotoGP: nieuwe trend, die gasten steken ulder been uit ????

Post by petervdc »

en de seconde erop sprong Colin doodleuk van de moto. Aan 200+..
Euh, twas dat of mee ontploffen zeker ??
Keep going

Post Reply