MOTORRRRARIA

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Vorige week heb ik een boek gekocht, gemaakt en geschreven door motorgekke Hollanders : MOTORRRRARIA.

ImageMan, dat is fun om lezen !

Goeie referentie : http://www.moorsmagazine.com/boekenhoek ... raria.html

Een uittreksel van op p.24, iemand over z'n avonturen met zijn zijspan :

"..... M'n Oma klimt gelijk in het zijspan en schatert het uit wanneer ik een rondje door het dorp met haar rij. Ze is dan 78 en nog helemaal bij zinnen. Terug heb ik de oude weg binnendoor genomen, zie een lifter staan en wil hem laten meegenieten. Wanneer ik een vrachtwagen inhaal, komt er onverwacht een tegenligger aan. Ik heb geen tijd om me terug te laten zakken of de vrachtwagen in te halen. Enige optie is zo dicht mogelijk tegen de vrachtwagen aan te gaan rijden met de bak tussen de zoemende voor- en achterwielen. Gaat allemaal goed, maar na het passeren - de vrachtwagenchauffeur steekt z'n duim nog op - zie ik wel een erg bleke passagier naast me zitten. Stop voor de zekerheid maar even bij een benzinepomp. Hij stapt uit, zet z'n helm af, waggelt weg en gaat over z'n nek. Ondertussen zie ik dat 'ie zich bescheten heeft. Ja, daaaag ! Klootzak ...."

Nog 325 blzn te gaan Image Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MOTORRRRARIA

Post by laouen »

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MOTORRRRARIA

Post by F M »

Nu is de vraag, wanneer en aan wie ga je dit boek uitlenen, en vooral, wanneer ga je het terugzien ?
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MOTORRRRARIA

Post by petervdc »

Nu is de vraag, wanneer en aan wie ga je dit boek uitlenen, en vooral, wanneer ga je het terugzien ?
Ik denk dat ie het beter inscant, en iedereen een pdf'ke bezorgt Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MOTORRRRARIA

Post by Muug »

lesje is geleerd, vanaf nu wil ik wel verwijzen naar boeken, maar ik ga ze niet meer uitlenen. Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MOTORRRRARIA

Post by petervdc »

50 euro op [url]

Moest je nu de boel inscannen, en "verkopen" aan 5 euro ? Image
Keep going

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: MOTORRRRARIA

Post by Theo »

Ik denk dat je daar omwille van auteursrechten beter geen reclame voor maakt op een forum.... Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: MOTORRRRARIA

Post by Harald »

Met een dagelijks citaat uit dat boek, ben ik wel content zene.

Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MOTORRRRARIA

Post by laouen »

Met een dagelijks citaat uit dat boek, ben ik wel content zene.
da's nog es een plan!! Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MOTORRRRARIA

Post by Muug »

"... In Arnhem rij ik om het Sonsbeekpark heen, duik veel te hard een scherpe bocht naar rechts in, het zijspan komt onverwacht omhoog, laat het gas los, bak komt naar beneden, maar rij links dwars door een heg heen het fietspad op. Gelukkig kan ik een groepje fietsers ontwijken en staat er nog een heg zodat ik net niet het water in rij. Fietsers lachen natuurlijk. Later verderop rijdt er een tegenligger midden op de weg. Om hem een lesje te leren, rij ik recht op hem af en stuur pas op het allerlaatste moment de Steib met een scherpe ruk naar rechts om hem te te ontwijken, de bak komt weer omhoog en de motor helt 45 graden naar links. Ik zie de verwrongen kop van de automobilist recht op me af komen. Door m'n hoofd zoveel mogelijk naar rechts te buigen klap ik net niet tegen de voorruit. Die kop vergeet ik nooit meer..... "

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: MOTORRRRARIA

Post by TRooPER »

het is precies wel iemand die graag "bijna" crasht Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MOTORRRRARIA

Post by petervdc »

Met een dagelijks citaat uit dat boek, ben ik wel content zene.

Image
+1
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MOTORRRRARIA

Post by Muug »

het is precies wel iemand die graag "bijna" crasht Image
komt uit hetzelfde verhaal , er staan zo nog toeren in. Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MOTORRRRARIA

Post by petervdc »

komt uit hetzelfde verhaal , er staan zo nog toeren in. Image
Ahja, welke ?
Image
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MOTORRRRARIA

Post by F M »

Ben ik nu in een slechte bui dat ik met die verhalen niet kan lachen ? Ik denk alleen maar aan termen als 'een geluk dat ik die nooit tegengekomen ben', 'een geluk dat die dat nog kan navertellen', 'een geluk dat die niet in de ongevalstatistieken is beland', 'een geluk dat anderen dat ook nog kunnen navertellen', ...

Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MOTORRRRARIA

Post by Muug »

Ben ik nu in een slechte bui dat ik met die verhalen niet kan lachen ? Ik denk alleen maar aan termen als 'een geluk dat ik die nooit tegengekomen ben', 'een geluk dat die dat nog kan navertellen', 'een geluk dat die niet in de ongevalstatistieken is beland', 'een geluk dat anderen dat ook nog kunnen navertellen', ...

Image
Think "cartoon", dan ga je er de humor wel van inzien. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MOTORRRRARIA

Post by laouen »

Ben ik nu in een slechte bui dat ik met die verhalen niet kan lachen ? Ik denk alleen maar aan termen als 'een geluk dat ik die nooit tegengekomen ben', 'een geluk dat die dat nog kan navertellen', 'een geluk dat die niet in de ongevalstatistieken is beland', 'een geluk dat anderen dat ook nog kunnen navertellen', ...

Image
Think "cartoon", dan ga je er de humor wel van inzien. Image
Idd, ik zou daar in eerste instantie ook nie mee kunnen lachen, maar probeer je dat es in Joe Bar stijl voor te stellen en je ligt dicht van't lachen Image

Trouwens, die verhalen zullen toch wel behoorlijk opgeklopt zijn ook, zo vissersstijlgewijs Image
waarmee ik dus weer op zoek moet gaan naar die vis-smiley...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply