spotify ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Vraagske :

ik zit met een paar honderd cd's thuis. Ik heb geen goesting om die ??n voor ??n te gaan converteren naar mp3 of Image of blaf. Het lijkt mij simpeler om lijsten samen te stellen waarin ik de titels en artiesten ingeef van wie ik een CD heb. Kan dat met Spotify? Of is er nog iets anders/beters?
(hm, misschien moet ik die Image-smiley toch eens tussen haakjes gaan zetten) Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: spotify ?

Post by Wipr »

Ik heb al mijn CD's eens op de computer gezet en gezien het er ook massa's waren ben ik daar een paar dagen mee bezig geweest. Eens op de pc kan je ze makkelijk omzetten naar de format die je wil. Programma's genoeg en wellicht ook een standaard programma in je computer dat daar ook toe in staat is.

Dat inputten in de pc is ondertussen al jaren geleden en ondertussen zijn er nog eens een pak cd's bijgekomen maar daar ben ik niet meer aan begonnen.

Je kan het best al je geconverteerde bestanden ineens ook opslaan op een externe harde schijf. Dat heb ik ook gedaan en als deze laptop de geest geeft heb je die bestanden nog.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: spotify ?

Post by toeternietoe »

Als je toch lijsten wil tikken met artiest en nummer, kan je toch evengoed je cd's omzetten? Het omzetten zelf heeft niet veel om het lijf en je moet dan toch ook enkel artiest en nummer ingeven (+eventueel album en jaar als je dat wil). Als je converteert van commerci?le cd's (dus geen eigen compilaties) bieden de meeste cd-rippers trouwens ook de mogelijkheid de tracklist en de foto automatisch op te zoeken op internet. Dat lukt niet met elke cd, maar het spaart toch aardig wat werk uit bij grote verzamelingen. Mocht je besluiten zelf te rippen, neem dan een lossless formaat zoals flac. De compressie is wel minder, maar de kwaliteit is 100%. Indien nodig kan je dan achteraf nog een kopie maken in mp3 voor bv mobiele spelers.

En zoals Wipr zei: continu backuppen
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: spotify ?

Post by petervdc »

En zoals Wipr zei: continu backuppen
Net zoals je met je gsm contactlijst doet h? Image
Sorry, kon het niet laten Image Image
Keep going

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: spotify ?

Post by toeternietoe »

En zoals Wipr zei: continu backuppen
Net zoals je met je gsm contactlijst doet h? Image
Sorry, kon het niet laten Image Image
Ik backup continu Image , Muug daarentegen : Image Image
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: spotify ?

Post by Muug »

ik maar af en toe Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: spotify ?

Post by Theo »

Als je toch lijsten wil tikken met artiest en nummer, kan je toch evengoed je cd's omzetten? Het omzetten zelf heeft niet veel om het lijf en je moet dan toch ook enkel artiest en nummer ingeven (+eventueel album en jaar als je dat wil). Als je converteert van commerci?le cd's (dus geen eigen compilaties) bieden de meeste cd-rippers trouwens ook de mogelijkheid de tracklist en de foto automatisch op te zoeken op internet. Dat lukt niet met elke cd, maar het spaart toch aardig wat werk uit bij grote verzamelingen. Mocht je besluiten zelf te rippen, neem dan een lossless formaat zoals flac. De compressie is wel minder, maar de kwaliteit is 100%.[color=#FF0000:3bgvvjqo] Indien nodig kan je dan achteraf nog een kopie maken in mp3 voor bv mobiele spelers.[/color:3bgvvjqo]

En zoals Wipr zei: continu backuppen
Of je haalt een MP3-speler die flac weergeeft zoals ik gedaan heb.
Hoeft zelfs niet duur te zijn, de mijne kostte 60? voor eentje van 4GB met mogelijkheid tot uitbreiding via micro-sd.
Trouwens, de meeste archos-spelers kunnen flac spelen, en die zijn toch wel van goede kwaliteit.

Tux
Posts: 56
Joined: 30 Jan 2013 20:59

Re: spotify ?

Post by Tux »

Bij het rippen van een audio- CD gaat er meestal wel iets fout als je standaard software gebruikt. Dat heeft o.a. te maken met de verschillende CD-readers (ofset) maar ook met het ontbreken van deftige foutcorrectie methode in het audio cd (RED BOOK) formaat. Er bestaat al jaren een gratis (FREE) tool die naar mijn gedacht de perfecte copy/backup maakt van uw tracks of CD : exact audio CD ofte EAC. Ge moet den uitleg maar eens lezen op zijn site : [url]. Wel een beetje leeswerk als je het beste uit je cd's wil halen maar echt wel de moeite waard..
Een alternatief is naar torrents te zoeken van (alleen) je eigen CD's met EACFLAC in de titel. De kans is namelijk groot dat je CD al door iemand anders werd omgezet met EAC.

Post Reply