Page 1 of 3

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 09:28
by petervdc
All?, Hautekiet heeft het weer verkloot Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 12:43
by Cotthem
Ik weet niet of het probleem daar zo plotseling ontstaan is he
Maar veel vertrouwen gaven ze mij toch niet.

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 13:01
by petervdc
Maar veel vertrouwen gaven ze mij toch niet.
Mij ook niet, maar tis dicht, en veel alternatieven zijn er niet.
Soit.

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 13:36
by Harald
All?, Hautekiet heeft het weer verkloot Image
Image
Ik ben niet mee Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 13:39
by Harald
Bij de CBF kon ik die ook redelijk bewegen hoor. Of het zoveel was durf ik niet te zeggen.

Gebruik gij veel uw achterrem?

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 13:45
by petervdc
All?, Hautekiet heeft het weer verkloot Image
Image
Ik ben niet mee Image
Hautekiet heeft een lekke achterband hersteld, en (naar ik vermoed) de remschijf getoucheerd ?
Of ga ik te kort door de bocht ??

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 14:20
by Tom Triple
All?, Hautekiet heeft het weer verkloot Image
Image
Ik ben niet mee Image
Hautekiet heeft een lekke achterband hersteld, en (naar ik vermoed) de remschijf getoucheerd ?
Of ga ik te kort door de bocht ??
Om een remschijf te molesteren bij het repareren van een band moet je al echt wel heel veel moeite doen. Ik heb zelf al heel wat kapotte banden gerepareerd en nog nooit in een degelijk uitgerust atelier en ben er bij deze acties nooit in geslaagd om de remschijf te beschadigen.

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 17:16
by Harald
... enzo krijgt een zelfstandig een slechte naam. Image

Ohja, als ge niks doet kunt ge ook niks mis doen, het is de manier waarop ge dit oplost.

Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 19:06
by diskeletloetje
Peter, nu niet voor teen en tander, maar moest ik van u zijn, ik zou mij toch een beetje inhouden vooraleer ik iemand bij naam beschuldig van zijn werk nie goed te doen, zeker als 't is van horen zeggen en dus zonder concrete bewijzen... En zeer zeker als ge er zelf klant zijt...
Moestekik diene meneer Houtekiet zijn, en ik lees hier wat ge over mij schrijft dan zou ik u pas eens goed kloten de volgende keer je op onderhoud gaat...
Alle, ja, ' tis maar mijn gedacht h?...

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 19:32
by Stefke
Mijn remschijven hebben dat alledrie...
mijn remschijven hebben dat alle zes, Image de achterste zijn allemaal vaste schijven... Image
dus niks om u zorgen over te maken denk ik dan...
All?, Hautekiet heeft het weer verkloot Image
bof, dat is toch wel heel kort door de bocht...

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 20:07
by Cotthem
@Harald: ik gebruik mijn achterrem praktisch altijd als ik rem.
Bon volgende week zaterdag eens bij mijn dealer gaan tonen en zien wat hij zegt. Misschien kan dat terug aangespannen worden of nieuwe spacers zoals Denben zegt.
We zien wel. Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond. Ik zit niet alle dagen mijn remschijven te bewonderen, ik was gewoon op zoek naar de plek waar de nagel in de band zat en door aan het wiel te draaien hoorde ik een klikkend geluid (ongeveer 1 per omwenteling). Een collega van mij merkte op dat het de schijfrem was die zeer losjes zat. Gevolg ikke ongerust Image
Geef nu toe, als je mijn kleine korte langspeelfilm ziet, der zit toch wel veel beweging in en dat met twee losse vingers.....

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 21:08
by Kwakkel
Mijn garagist heeft mij wijsgemaakt dat dat geen kwaad kan.
Zwevende schijven hebben zo goed als geen speling als ze nieuw zijn, maar krijgen dat meer en meer naarmate ze "slijten".
Op zich zou dat geen kwaad kunnen, die gaan niet uit elkaar trillen ofzo, ge krijgt er idd een vrij vervelende "klik" van als ge remt.

Mijne maat had vroeger een husqvarna 610TE en als zijn gewoon stond te draaien kwam zijn remschijf boven 't uitlaatgelijk van de speling en 't trillen.
Op m'n sprint heb ik het nu ook, maar absoluut niet hard dus 'k maak me geen zorgen.

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 21:10
by F M
Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond.
Image Image Image

Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 21:14
by Harald
De reden waarom dat die zwevend zijn opgesteld is dat ze tijdens het remmen warm worden en makkelijk kunnen uitzetten zonder krom te trekken.
Waarschijnlijk is die van u meerdere/vele keren redelijk warm geweest, dikwijls uitgezet geweest en dus ondertussen niet meer tot de originele diameter gekrompen.
Of dat uw remschijf nog binnen de marge zit kwa speling, dat weet ik niet, maar daar zal uw dealer wel kunnen op antwoorden.

Persoonlijk zou ik daar niet van wakker liggen, gewoon laten nakijken zoals ge al zelf voorstelt.

Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 22:11
by zappa
Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond.
Image Image Image

Image


Image Image

Image te kort vrees ik Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 22:30
by Cotthem
Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond.
Image Image Image

Image


Image Image

Image te kort vrees ik Image
Image ....damn... Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 24 May 2013 23:05
by Muug
De reden waarom dat die zwevend zijn opgesteld is dat ze tijdens het remmen warm worden en makkelijk kunnen uitzetten zonder krom te trekken.
Waarschijnlijk is die van u meerdere/vele keren redelijk warm geweest, dikwijls uitgezet geweest en dus ondertussen niet meer tot de originele diameter gekrompen.
Of dat uw remschijf nog binnen de marge zit kwa speling, dat weet ik niet, maar daar zal uw dealer wel kunnen op antwoorden.

Persoonlijk zou ik daar niet van wakker liggen, gewoon laten nakijken zoals ge al zelf voorstelt.

Image
Nu ben ik geen specialist, maar bij mijn weten keert metaal bij afkoeling toch alijd braaf terug naar zijn oorspronkelijke grootte. 't zou anders wat zijn met al die honderden kilometers lange sporen. Image

Re: KTM speling schijfrem

Posted: 25 May 2013 09:08
by fore
Nu ben ik geen specialist, maar bij mijn weten keert metaal bij afkoeling toch alijd braaf terug naar zijn oorspronkelijke grootte. 't zou anders wat zijn met al die honderden kilometers lange sporen. Image
Da's waar, maar als ze 'heet' staan ( Image ), dan zijn ze niet de oorspronkelijke grootte ...
Het verschil tussen de uiterste temperaturen moet ge opvangen met 'speling' ....
zie spoorrails hier