Pinker 'vergeten' afzetten ...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Post by fore »

Je ziet het dus dagelijks, altijd en overal ... veel motards laten langer 'dan nodig' ( Image ) hun pinkers opstaan ...


Ikzelf heb het ook al voorgehad ... pinker naar rechts vergeten af te zetten en ik rij op de hoofdbaan. Een collega weggebruiker komt van rechts en besluit om door te rijden ... aangezien hij denkt dat ik zal afslaan.

Diep in de remmen en (gelukkig) 2 gefrustreerde en geschrokken weggebruikers ... die boos nadenken wat ze eigenlijk fout deden ...

Als m'n richtingsaanwijzer aanstaat, heeft dan de andere het recht om op de baan te rijden? Hoe word zulke gevallen geinterpreteerd door de experts ? ...

Ander vb ... net NA het kruispunt bevind zich een benzinestation waar ik wil tanken ... richtingsaanwijzer staat al voor het kruispunt op. Bestuurder uit de zijstraat denk dat ik de straat wil indraaien ... boempatat.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by Theo »

Vogens mij blijf je op een voorrangsweg je voorrang behouden, zelfs als je pinker aan staat.
Maar ik ben natuurlijk geen expert....

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by TRooPER »

dacht ik ook,
een richtingaanwijzer geeft de andere weggebruiker niet het recht om voorrang te nemen. de andere weggebruiker moet wachten en
zeker zijn dat je zal afslaan.

maar Raketman kan dat veel beter uitleggen,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by Stefke »

heb mij vandaag ook nog eens "laten vangen".... Image Blijft dat kieken dat van rechts komt en voorrang moet verlenen gewoon dwars over de baan staan ipv door te rijden. Om mij met een glimlachske te wijzen op mijne pinker die nog opstaat. Maar dat geeft hem nog niet het recht om de voorrangsweg op te rijden. Hij zou dus waarschijnlijk ongelijk gehad hebben vanmorgen als we hadden gebotst... Image

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by zappa »

Kom dat dagelijks tegen, er is altijd net een bushalte na een kruispunt, zelfs al staat daar een reiziger gelijk zot te zwaaien en denkt die dat ik hem / haar niet gezien heb, ik steek pas m'n pinker naar rechts uit als ik al halverwege 't kruispunt ben. Dit om onnodig remmen (van den dienen die uit dat straatje komt Image te voorkomen Image )

Met mijne moto vind ik mijne duim te kort, zeker op een rond punt, soms even de koppeling licht innijpen en dan nog die pinker opzetten om 't rond punt te verlaten??? Ik steek mijn rechter been uit Image (deed ik vroeger met mijn brommerke zonder pinkers ook Image )

Meestal als ik iemand zie rijden, die volgens mijn inschatting al lang aan 't pinken is, merk je toch op of die vertraagd of niet , waar je verwacht dat die gaat afslaan.

Ik vind het vele vele erger van die mottigaards die op 't laatste moment alles toekloppen en zonder pinken afslaan.

Of ge staat al minuten tennis te kijken Image 4 auto's links, 6 auto's rechts, om ergens over te steken en dan draait zo'n kalfke gewoon in zonder pinken, je had wel kunnen over rijden als die zijn pinker zou gebruikt hebben... Image

Dus als er een mercedes afkomt dan rij ik daar gewoon voor zijne neus over, want ja die hebben toch geen pinkers Image Image (graptjen hoor Image )
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by Blackbert »

Er is hier of op dat comateus forum een topic geweest over voorrang en pinkers. IIRC, geven die knipperlichten geen rechten.

Voor wie veel vergeetachtig is, er bestaan van die kleine luide biepertjes die je er makkelijk kan tussenbouwen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by TRooPER »

ik zet aan mijn stuur mijn pinkers ook nog regelmatig op en af uit goede gewoonte,

maar ik vergeet wel af en toe dat ik eigenlijk nog geen pinkers heb Image
en dan zwier ik ook met been ( R ) of arm (L) en anders is het meestal rechtdoor
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by den Bullet »

...

Voor wie veel vergeetachtig is, er bestaan van die kleine luide biepertjes die je er makkelijk kan tussenbouwen. Image
Stond op mijnen R80/7, en als ge dan aan 't rood licht staat om rechts af te draaien moet er juist ne collega voorbijkomen die u dan vriendelijk zegt: "Pas op! Ge staat in achteruit!" ...

Image

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by vet on wheels »

als er 1 goed ding is bij BMW, dan zijn het de pinkers die automatisch stoppen ne 200 m Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Pinker 'vergeten' afzetten ...

Post by fore »

als er 1 goed ding is bij BMW, dan zijn het de pinkers die automatisch stoppen ne 200 m Image
Bij sommige BMW-gebruikers stoppen die zelfs [b:33kx0c27][u:33kx0c27]voordat[/u:33kx0c27][/b:33kx0c27] ze 1 keer ... aan zijn geweest ... Image


De foremobiel 1.0 had dat ook zo'n automatisch systeem ... als de motor terug rechtkwam na een bocht, sloeg dat af. (dat werkte in samenwerking met de kilometriek)
Werkte heel goed ... behalve op ronde punten ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply