Omnium-verzekering

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Post by Wipr »

Zowel voor de moto als voor de auto. Zinvol of juist geldklopperij. Enkel bij een nieuw voertuig of ook bij een recente occasie? Wanneer vind je het niet meer nodig om een omnium te nemen?

Zelf: voor de auto wanneer hij nieuw is tot de leeftijd van een jaar of 4
voor de moto... ??n keer een omnium gehad geloof ik maar dat is wellicht bij ??n van de eerste geweest, anders nooit, enkel rechtsbijstand en BA. (wordt dat eigenlijk nog gedaan een omnium voor motorfietsen?)

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Omnium-verzekering

Post by zappa »

dat hangt er vanaf wie er mee gaat rijden zeker? Image
sig nature

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Omnium-verzekering

Post by petervdc »

Voor ne nieuwe auto/moto vind ik dat wel de moeite de 1e jaren.
Voor mijn huidige auto heb ik een halve omnium (glasbreuk), en voor de moto een extra anti diefstal erbij, beide 2de handse.
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Omnium-verzekering

Post by TRooPER »

nieuwe camionette, beroepsmatig, full omnium + diefstal (inhoud)

had ik het niet beroepsmatig nodig, der was geen nieuwe camionette geweest


andere auto : glasbreuk
moto: geen omnium
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Omnium-verzekering

Post by Wipr »

awel, ik pols links en rechts wat want ben vandaag de Octavia gaan laten keuren omdat hij 4 jaar is geworden. Tot op vandaag nog een full omnium maar ik denk dat ik dit ga laten aanpassen in een kleine omnium.

Trouwens, wisten jullie dat indien je een nieuwe wagen laat keuren na 4 jaar je een bonus kan krijgen indien je auto op 5 punten goed scoort.
die punten zijn:
- minder dan 100.000km na 4j
- geen trekhaak die meer dan 750kg moet trekken
- geen enkele opmerking of afkeuring
- op tijd laten keuren voor de datum dat de auto 4 jaar wordt
- alle documenten aanwezig (ben niet zeker van dit laatste puntje)[/size:36giooks]

En wat houdt de bonus in........... wel, nu ben ik 2jaar goed en mag ik de keuring in 2014 overslaan. Dus moet gekeurd worden voor 22/06/2015

Met andere woorden, je spaart ??n keer de keuringskosten uit en de tijd die je er voor moet vrijmaken.

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Omnium-verzekering

Post by Theo »

yep, klopt, wij waren 13 km over die 100.000 en moesten dus het jaar erna terug naar de keuring....
Voor die 13 km maakten ze geen uitzondering.....

Post Reply