Qu??
I know nothing ...
Allez, we zullen beginnen met een fotooke te pikken van Zappa.
Toen die gehaaste mijnheer ze kwam afleveren dach ik eerst dattem mis was: dat dient om onder een pockettraktor te steken. Wat gaat dat geven op de weg?
Wel, op de weg valt dat bijzonder goed mee. beetje luidruchtiger dan de Scorpions, aan erg lage snelheid voel je de blokken ook, maar voor de rest, prima.
Die eerste rit, m?t regen, redelijk voorzichtig, maar ze geven de indruk zich zeer goed te gedragen op nat asfalt. Nog niet durven pushen wegens te nieuw, toen.
Achter is 't een 140, voor een 90, wat wel zal meespelen, maar dat gaat zeer graag op hellingshoek, in de droge bochten. Zeer licht insturen, lichter zelfs dan de Scorpions (150 achter, ook 90 voor).
Onverhard. Moet erbij zeggen dat ik de druk gelaten heb zoals hij was: 2,4 en 2,7. Iets lager ware waarschijnlijk beter geweest.
Eerste stuk onverhard: nat, grond en gras. Ik deed hetzelfde als Tom voor mij: fishtailend bergop rijden. WTF?
Volgende stukken, gravel, in dikkere en dunnere lagen, grotere en kleinere stenen: yes.
Later op de dag ook gemerkt dat ze toch beter hun plan trekken in modder (geen 10cm dik, eerder zoals opdrogende plassen) dan de Scorps van Zappa. Ook mest werd beter verwerkt.
O ja, na een stevige rit op verhard is de achterband heet. Net vast te houden. Zou eigenlijk eens moeten uittesten of de dikke binnenband daar een rol in speelt.
Tot nu toe, best tevreden. Veel minder lawaai en noppengevoel op straat dan verwacht. Stuurt erg licht. Lijkt zich goed te gedragen in de regen.
Niet de juiste keuze om in de vettigheid te gaan rijden, maar daar heb ik ze ook niet voor gekocht. Wel voor steenpistes, en daar verwacht ik geen problemen, zeker niet met een dikke halve bar minder druk erin. Wordt vervolgd in september.