ook een kwestie

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ook een kwestie

Post by Muug »

ha, ge zijt ginder al uitgebreid bezig over uw tests

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ook een kwestie

Post by F M »

maar dan moet ge niet verschieten dat die GS beter is in de bergen dan de trophy eh, da's gewoon logisch.
Ik verschiet daar niet van, maar ik wilde gewoon voelen hoe groot het verschil is.

A propos, over dat breed stuur van een GS heb ik eigenlijk een vraagje aan een (gewezen) rij-instructeur. Dat stuur is zo breed, dat als ik in de bocht wil bijsturen en platter gaan door tegenstuur te geven, dat het me nauwelijks lukte nog verder te duwen, en dat ik meer de neiging had aan de andere kant aan het stuur te trekken. Is dat normaal / af te raden ?

Ach wat, ik zie me straks nog de Gooo van de Sus kopen... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: ook een kwestie

Post by duibhce Kaelann »

Bij Husqvarna staat er ook nen hoop in promotie naar 't schijnt Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ook een kwestie

Post by Muug »

A propos, over dat breed stuur van een GS heb ik eigenlijk een vraagje aan een (gewezen) rij-instructeur. Dat stuur is zo breed, dat als ik in de bocht wil bijsturen en platter gaan door tegenstuur te geven, dat het me nauwelijks lukte nog verder te duwen, en dat ik meer de neiging had aan de andere kant aan het stuur te trekken. Is dat normaal / af te raden ?
Ah, FM, ge ontdekt nu ook - bijna per toeval - de geneugten van het tegensturen-door-te-trekken-in-plaats-van-te-duwen ! H????l goed. Inderdaad, als tegensturen wilt zeggen dat ge in een bocht aan de binnenkant van uw stuur moogt duwen, dan wil dat logischerwijs ook zeggen dat ge dan aan de buitenkant van uw stuur kunt gaan trekken. Als ge enkel met uw rechterhand langsheen een bochtig parcours rijdt doe je dat sowieso : tegentrekkken en tegenduwen alnaargelang het een linker- resp. rechterbocht is. En als ge stopt met duwen of trekken dan richt de moto zich op en rijdt rechtdoor, maar dat zul je wel al ondervonden hebben. Een stap verder is natuurlijk dat je die twee tegelijk gaat gebruiken : ?n duwen ?n trekken. Dat laatste wordt belangrijker naarmate het stuur - en dus de hefboom - kleiner en kleiner wordt. Een kleinere hefboom wil immers zeggen dat je meer kracht nodig hebt. En dus ga je duwen en trekken tegelijk. Reken maar dat je dan verdomd kwiek van richting kan veranderen !!!

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ook een kwestie

Post by F M »

Ah, dus dat is toch normaal...

By the way, leer eens juist te quoten Image


@ Jo: neen bedankt, dat wordt voor mij te extreem Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4517
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ook een kwestie

Post by zappa »


Ach wat, ik zie me straks nog de Gooo van de Sus kopen... Image
test dan maar eens die 1190 adventure, of vraag 't eens aan Jopet... Image
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: ook een kwestie

Post by vet on wheels »

Koopt ze alletwee, en beslis later.... Image

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ook een kwestie

Post by F M »

Frans dat zijn luxe problemen Image
geen genade , koop gewoon wat je zelf wil ...
Ik weet het. Maar als ik koop wat ik wil, dan is mijn garage weer te klein... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ook een kwestie

Post by petervdc »

ktm 1190 ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ook een kwestie

Post by Muug »

da's niks voor hem.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ook een kwestie

Post by F M »

Allee, jong, met het meest vooruitsrevende ABS-systeem ?

Ik ga die prijzen eens bekijken, se ! Als het de moeite is, dan wil ik zelfs nu en dan eens een ketting smeren ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ook een kwestie

Post by fore »

Volgens mij is de kat in het bakkie, maar wil je 't nog niet toegeven. Image

... anders zal ik 'm is ne goeie scooter voorstellen ... Image
Z'n keuze zal rap gemaakt zijn ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ook een kwestie

Post by petervdc »

Allee, jong, met het meest vooruitsrevende ABS-systeem ?
Ah tuurlijk dadde !
En in de gewone versie (de ni?t R dus) is er ook een automatische aanpassende vering dacht ik.

Z?ker es gaan testrijden hoor !
Keep going

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ook een kwestie

Post by petervdc »

Volgens mij is de kat in het bakkie, maar wil je 't nog niet toegeven. Image

... anders zal ik 'm is ne goeie scooter voorstellen ... Image
Z'n keuze zal rap gemaakt zijn ... Image
Wacht even, een "goeie" scooter ?? Image
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ook een kwestie

Post by F M »

Allee, jong, met het meest vooruitsrevende ABS-systeem ?

Ik ga die prijzen eens bekijken, se !
Ik kom ook ook 17.000 euro met de opties die ik wil. En dan zit er geen cruise control op.

Als ik het goed begrijp, dan is de R-versie de meer off-road gerichte ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ook een kwestie

Post by Muug »

jawel,
de R is hoger, geen semi-automatische vering, grotere wielen
niks voor u
de 1190R zou misschien wel eventueel iets voor u kunnen zijn als ge kunt leven met een ketting (bestaan zeer goede automatische smeersystemen voor) en met een pak minder win(d)(ter)bescherming natuurlijk.
het is alleszins een dijk van een moto

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ook een kwestie

Post by petervdc »

Als ik het goed begrijp, dan is de R-versie de meer off-road gerichte ?
Yep.
Dat nieuwste-van-het-nieuwste abs systeem zit er ook op h?, maw remmen vol toe id bochten, dat kan nu.
Kost 400euro extra op een 2013 model.
Gewoon testritje doen Image

Ketting, tjah, een osco of zo h? als je het niet zelf wilt doen, persoonlijk heb ik geen probleem met ketting smeren...
Standaard 14500 dacht ik.
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: ook een kwestie

Post by duibhce Kaelann »

maw remmen vol toe id bochten, dat kan nu.
D?t zou ik u toch graag ne keer zien doen zonder op uw smoel te gaan. Zelfs met het-nieuwste-van-het-nieuwste.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ook een kwestie

Post by petervdc »

maw remmen vol toe id bochten, dat kan nu.
D?t zou ik u toch graag ne keer zien doen zonder op uw smoel te gaan. Zelfs met het-nieuwste-van-het-nieuwste.

[url]
[url]
[url]
Keep going

Post Reply