Husqvarna TR650 Terra modificaties

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

En vanaf nu ga ik lekker warme pollekes hebben Image

Waar blijft die verdomde nummerplaat toch! Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Mooi & heel educatief beschreven Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Wel goed opletten dat ge u niet mispakt...

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Wel goed opletten dat ge u niet mispakt...
Euh, hoe bedoel je ? Image
Keep going

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Ja, mijn hotgrips hebben ook zo'n bediening... Soms wat "pierelen" met dikken handschoenen aan op die knopkes. Op de moto van Marleen staan nu hotgrips met een draaiknopke, lijkt me iets makkelijker om te bedienen.
Maja, als je ze toch liggen hebt, ga je geen andere kopen h? Image
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by TRooPER »

wat is eigenlijk het nut van stuurgewichten?
had er tijdens ABR2 rit ook efkes over tegen TomTriple

idd goei tip ivm stijfsel, maar ik gebruik dat ook niet Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

wat is eigenlijk het nut van stuurgewichten?
Die hebben een aantal belangrijke functies. Zo beschermen ze uw stuur van beschadigingen wanneer ge uwe motor tegen een muur of boom leunt. Ook hebben ze een belangrijk nut als stootkussen voor autospiegels in de file. Ze helpen ook om sommige handkappen ver genoeg van rem- en koppelingshendel te houden. En af en toe doen ze ook dienst om trillingen in het stuur te dempen. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

ze zorgen er ook voor dat er geen modder in uw stuur sukkelt als ge hem laat vallen. Image

Maar eigenlijk en vooral is dat bedoeld om hoogfrequente trillingen te neutraliseren. Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by TRooPER »

wat is eigenlijk het nut van stuurgewichten?
Die hebben een aantal belangrijke functies. Zo beschermen ze uw stuur van beschadigingen wanneer ge uwe motor tegen een muur of boom leunt. Ook hebben ze een belangrijk nut als stootkussen voor autospiegels in de file. Ze helpen ook om sommige handkappen ver genoeg van rem- en koppelingshendel te houden. En af en toe doen ze ook dienst om trillingen in het stuur te dempen. Image

dus eigenlijk gewoon meer gewicht voor hetzelfde werk als uw rode handkappen Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

dus eigenlijk gewoon meer gewicht voor hetzelfde werk als uw rode handkappen Image
Alles behalve de trillingen dempen Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3461
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Blackbert »

Ik zou het toch eens testen zonder die gewichten, na monteren handkappen met inserts. Tenzij die gewichten mee 'in' de beugels zitten, lijkt zo'n uitstekende top enkel te dienen om zich bij een val in te graven als een anker.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Tom Triple »

...Tenzij die gewichten mee 'in' de beugels zitten, lijkt zo'n uitstekende top enkel te dienen om zich bij een val in te graven als een anker.
Dus heel goed voor in dergelijke gevallen?

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Ik zou het toch eens testen zonder die gewichten, na monteren handkappen met inserts. Tenzij die gewichten mee 'in' de beugels zitten, lijkt zo'n uitstekende top enkel te dienen om zich bij een val in te graven als een anker.
De handkappen worden gemonteerd zonder inserts, gewoon in de stuuruiteinden geschroefd (die zijn voorgetapt).
En indien mogelijk ga ik ze rond de stuurgewichten installeren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3461
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Blackbert »

Die had dat wel nodig ja. Ze was al 4 meter verder eer ik erbij was. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Ondertussen zijn er hier weer 2 pakjes toegekomen. Een kleintje met een grote stikker van USPS en een papierke van de douane voor de nodige taxen en inklaringskosten Image
En een groot geel pak van UPS met nog meer speeltjes om me de komende dagen mee bezig te houden. Ik heb nog enkele verlofdagen die voor kerst op moeten...

Momenteel ligt hier te wachten: een Fuzeblock, 2 sets Barkbusters handkappen en een setje Symtec handvatverwarming.

De Fuzeblock is voor mij een eerste keer, maar ik wou een propere oplossing voor alle bekabeling en het lijkt alleszins zeer proper afgewerkt.

Aan de Barkbusters is eerst redelijk wat onderzoek voorafgegaan. De Acerbis Rally Pro handkappen hadden al bewezen van niet te passen. Verder zijn er ook weinig merken die iets maken dat specifiek op de TR past. Touratech, uiteraard, maar enkel plastic, niet verstevigd met alu. SW Motech heeft een stevig model, maar de plastic kappen die erbij horen komen enkel in het zwart of het zwart en de bulky vorm ervan stond me niet zo aan. Bovendien worden de SW Motech handkappen gewoon door Barkbusters gemaakt, maar bieden die meer keuze in de kappen.
De TR gebruikt hetzelfde stuur als de BMW G650GS maar een andere rempomp, -reservoir en -leidingen. Daarom hebben ze bij Barkbusters een montageset specifiek voor de TR ontwikkeld. Jammergenoeg hebben ze die enkel gepast op het model zonder ABS. Het model met ABS heeft echter een andere banjo-bout. Eentje met een elleboog. Met de bevestigingskit voor de TR zit de stalen beugel van de handkap tegen de elleboog van de remleiding aan. Met het risico dat die laatste beschadigd geraakt bij een valpartij of een stevige klap op de kappen. Mits wat onderzoek op fora en zoektochten door google image search is de conclusie dat de kappen voor de G650GS -mits een kleine modificatie- waarschijnlijk beter zullen passen dan het model voor de TR. We zullen de komende dagen wel zien of dat klopt.

De Symtec handvatverwarming is sowieso al goedkoper dan die van Oxford en ze stonden ook nog eens in promotie. Het zijn eigenlijk enkel hittepads die je onder de bestaande handvaten monteert. Er is geen bulky controlemodule en ook de schakelaar is een stuk compacter dan die blok van Oxford. Zou mooi moeten kunnen weggewerkt worden naast de tellerpartij.

Ik kijk al uit naar uren sleutelplezier. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

Ik wacht vooral op die nummerplaat Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Ik wacht vooral op die nummerplaat Image
Voila si, de kern van de zaak Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

Ik wacht vooral op die nummerplaat Image
En die zal niet voor direct zijn blijkbaar Image door een 'foutje' bij de verzekering gaan ze bij de DIV de hele aanvraag terug sturen en moet de hele reutemeteut weer opnieuw daarna Image

"oh en ze hebben daar nen achterstand van zeker twee weken. Ik hoop da ge't niet te erg vindt" Image

Image Image Image Image Image

Tot zover de hoop om der dit jaar nog mee te kunnen rijden Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4515
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by zappa »

al wa ge zelf doet , doet ge beter.... toch als 't om aan een nummerplaat geraken, gaat...van mecaniek blijf ik best wel beter af.

Al iedere keer mijn nr plaat zelfde dag, en van sinds het met de post komt, de dag nadien... en al 3X eenen die uit Oostenrijk kwam, dus nog langs meneer van de douane moest.

Maar een keer twee keer (pffff) naar de div moeten rijden Image dat was dan nog mee kawatje, ne belg Image Ze hadden iets van bij de dealer van papier vergeten meegeven... Image

Maar als de verzekerings agent ga beginnen met opsturen... dan blijven de postduiven nog wat meer op ons ruit sch*t*n Image Image
sig nature

Post Reply