Husqvarna TR650 Terra modificaties
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
En vanaf nu ga ik lekker warme pollekes hebben
Waar blijft die verdomde nummerplaat toch!
Waar blijft die verdomde nummerplaat toch!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Wel goed opletten dat ge u niet mispakt...
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Euh, hoe bedoel je ?Wel goed opletten dat ge u niet mispakt...
Keep going
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Ja, mijn hotgrips hebben ook zo'n bediening... Soms wat "pierelen" met dikken handschoenen aan op die knopkes. Op de moto van Marleen staan nu hotgrips met een draaiknopke, lijkt me iets makkelijker om te bedienen.
Maja, als je ze toch liggen hebt, ga je geen andere kopen h?
Maja, als je ze toch liggen hebt, ga je geen andere kopen h?
Keep going
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
wat is eigenlijk het nut van stuurgewichten?
had er tijdens ABR2 rit ook efkes over tegen TomTriple
idd goei tip ivm stijfsel, maar ik gebruik dat ook niet
had er tijdens ABR2 rit ook efkes over tegen TomTriple
idd goei tip ivm stijfsel, maar ik gebruik dat ook niet
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
- duibhce Kaelann
- Posts: 2922
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Die hebben een aantal belangrijke functies. Zo beschermen ze uw stuur van beschadigingen wanneer ge uwe motor tegen een muur of boom leunt. Ook hebben ze een belangrijk nut als stootkussen voor autospiegels in de file. Ze helpen ook om sommige handkappen ver genoeg van rem- en koppelingshendel te houden. En af en toe doen ze ook dienst om trillingen in het stuur te dempen.wat is eigenlijk het nut van stuurgewichten?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
ze zorgen er ook voor dat er geen modder in uw stuur sukkelt als ge hem laat vallen.
Maar eigenlijk en vooral is dat bedoeld om hoogfrequente trillingen te neutraliseren.
Maar eigenlijk en vooral is dat bedoeld om hoogfrequente trillingen te neutraliseren.
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Die hebben een aantal belangrijke functies. Zo beschermen ze uw stuur van beschadigingen wanneer ge uwe motor tegen een muur of boom leunt. Ook hebben ze een belangrijk nut als stootkussen voor autospiegels in de file. Ze helpen ook om sommige handkappen ver genoeg van rem- en koppelingshendel te houden. En af en toe doen ze ook dienst om trillingen in het stuur te dempen.wat is eigenlijk het nut van stuurgewichten?
dus eigenlijk gewoon meer gewicht voor hetzelfde werk als uw rode handkappen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
- duibhce Kaelann
- Posts: 2922
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Alles behalve de trillingen dempendus eigenlijk gewoon meer gewicht voor hetzelfde werk als uw rode handkappen
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Ik zou het toch eens testen zonder die gewichten, na monteren handkappen met inserts. Tenzij die gewichten mee 'in' de beugels zitten, lijkt zo'n uitstekende top enkel te dienen om zich bij een val in te graven als een anker.
grease up your baby for a ball on the hill
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Dus heel goed voor in dergelijke gevallen?...Tenzij die gewichten mee 'in' de beugels zitten, lijkt zo'n uitstekende top enkel te dienen om zich bij een val in te graven als een anker.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2922
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
De handkappen worden gemonteerd zonder inserts, gewoon in de stuuruiteinden geschroefd (die zijn voorgetapt).Ik zou het toch eens testen zonder die gewichten, na monteren handkappen met inserts. Tenzij die gewichten mee 'in' de beugels zitten, lijkt zo'n uitstekende top enkel te dienen om zich bij een val in te graven als een anker.
En indien mogelijk ga ik ze rond de stuurgewichten installeren.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Die had dat wel nodig ja. Ze was al 4 meter verder eer ik erbij was.
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2922
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Ondertussen zijn er hier weer 2 pakjes toegekomen. Een kleintje met een grote stikker van USPS en een papierke van de douane voor de nodige taxen en inklaringskosten
En een groot geel pak van UPS met nog meer speeltjes om me de komende dagen mee bezig te houden. Ik heb nog enkele verlofdagen die voor kerst op moeten...
Momenteel ligt hier te wachten: een Fuzeblock, 2 sets Barkbusters handkappen en een setje Symtec handvatverwarming.
De Fuzeblock is voor mij een eerste keer, maar ik wou een propere oplossing voor alle bekabeling en het lijkt alleszins zeer proper afgewerkt.
Aan de Barkbusters is eerst redelijk wat onderzoek voorafgegaan. De Acerbis Rally Pro handkappen hadden al bewezen van niet te passen. Verder zijn er ook weinig merken die iets maken dat specifiek op de TR past. Touratech, uiteraard, maar enkel plastic, niet verstevigd met alu. SW Motech heeft een stevig model, maar de plastic kappen die erbij horen komen enkel in het zwart of het zwart en de bulky vorm ervan stond me niet zo aan. Bovendien worden de SW Motech handkappen gewoon door Barkbusters gemaakt, maar bieden die meer keuze in de kappen.
De TR gebruikt hetzelfde stuur als de BMW G650GS maar een andere rempomp, -reservoir en -leidingen. Daarom hebben ze bij Barkbusters een montageset specifiek voor de TR ontwikkeld. Jammergenoeg hebben ze die enkel gepast op het model zonder ABS. Het model met ABS heeft echter een andere banjo-bout. Eentje met een elleboog. Met de bevestigingskit voor de TR zit de stalen beugel van de handkap tegen de elleboog van de remleiding aan. Met het risico dat die laatste beschadigd geraakt bij een valpartij of een stevige klap op de kappen. Mits wat onderzoek op fora en zoektochten door google image search is de conclusie dat de kappen voor de G650GS -mits een kleine modificatie- waarschijnlijk beter zullen passen dan het model voor de TR. We zullen de komende dagen wel zien of dat klopt.
De Symtec handvatverwarming is sowieso al goedkoper dan die van Oxford en ze stonden ook nog eens in promotie. Het zijn eigenlijk enkel hittepads die je onder de bestaande handvaten monteert. Er is geen bulky controlemodule en ook de schakelaar is een stuk compacter dan die blok van Oxford. Zou mooi moeten kunnen weggewerkt worden naast de tellerpartij.
Ik kijk al uit naar uren sleutelplezier.
En een groot geel pak van UPS met nog meer speeltjes om me de komende dagen mee bezig te houden. Ik heb nog enkele verlofdagen die voor kerst op moeten...
Momenteel ligt hier te wachten: een Fuzeblock, 2 sets Barkbusters handkappen en een setje Symtec handvatverwarming.
De Fuzeblock is voor mij een eerste keer, maar ik wou een propere oplossing voor alle bekabeling en het lijkt alleszins zeer proper afgewerkt.
Aan de Barkbusters is eerst redelijk wat onderzoek voorafgegaan. De Acerbis Rally Pro handkappen hadden al bewezen van niet te passen. Verder zijn er ook weinig merken die iets maken dat specifiek op de TR past. Touratech, uiteraard, maar enkel plastic, niet verstevigd met alu. SW Motech heeft een stevig model, maar de plastic kappen die erbij horen komen enkel in het zwart of het zwart en de bulky vorm ervan stond me niet zo aan. Bovendien worden de SW Motech handkappen gewoon door Barkbusters gemaakt, maar bieden die meer keuze in de kappen.
De TR gebruikt hetzelfde stuur als de BMW G650GS maar een andere rempomp, -reservoir en -leidingen. Daarom hebben ze bij Barkbusters een montageset specifiek voor de TR ontwikkeld. Jammergenoeg hebben ze die enkel gepast op het model zonder ABS. Het model met ABS heeft echter een andere banjo-bout. Eentje met een elleboog. Met de bevestigingskit voor de TR zit de stalen beugel van de handkap tegen de elleboog van de remleiding aan. Met het risico dat die laatste beschadigd geraakt bij een valpartij of een stevige klap op de kappen. Mits wat onderzoek op fora en zoektochten door google image search is de conclusie dat de kappen voor de G650GS -mits een kleine modificatie- waarschijnlijk beter zullen passen dan het model voor de TR. We zullen de komende dagen wel zien of dat klopt.
De Symtec handvatverwarming is sowieso al goedkoper dan die van Oxford en ze stonden ook nog eens in promotie. Het zijn eigenlijk enkel hittepads die je onder de bestaande handvaten monteert. Er is geen bulky controlemodule en ook de schakelaar is een stuk compacter dan die blok van Oxford. Zou mooi moeten kunnen weggewerkt worden naast de tellerpartij.
Ik kijk al uit naar uren sleutelplezier.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Ik wacht vooral op die nummerplaat
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Voila si, de kern van de zaakIk wacht vooral op die nummerplaat
Keep going
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
En die zal niet voor direct zijn blijkbaar door een 'foutje' bij de verzekering gaan ze bij de DIV de hele aanvraag terug sturen en moet de hele reutemeteut weer opnieuw daarnaIk wacht vooral op die nummerplaat
"oh en ze hebben daar nen achterstand van zeker twee weken. Ik hoop da ge't niet te erg vindt"
Tot zover de hoop om der dit jaar nog mee te kunnen rijden
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
al wa ge zelf doet , doet ge beter.... toch als 't om aan een nummerplaat geraken, gaat...van mecaniek blijf ik best wel beter af.
Al iedere keer mijn nr plaat zelfde dag, en van sinds het met de post komt, de dag nadien... en al 3X eenen die uit Oostenrijk kwam, dus nog langs meneer van de douane moest.
Maar een keer twee keer (pffff) naar de div moeten rijden dat was dan nog mee kawatje, ne belg Ze hadden iets van bij de dealer van papier vergeten meegeven...
Maar als de verzekerings agent ga beginnen met opsturen... dan blijven de postduiven nog wat meer op ons ruit sch*t*n
Al iedere keer mijn nr plaat zelfde dag, en van sinds het met de post komt, de dag nadien... en al 3X eenen die uit Oostenrijk kwam, dus nog langs meneer van de douane moest.
Maar een keer twee keer (pffff) naar de div moeten rijden dat was dan nog mee kawatje, ne belg Ze hadden iets van bij de dealer van papier vergeten meegeven...
Maar als de verzekerings agent ga beginnen met opsturen... dan blijven de postduiven nog wat meer op ons ruit sch*t*n
sig nature