Husqvarna TR650 Terra modificaties
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Seg duibhce,
als ge nog eens tools nodig hebt die ge zelf niet hebt, geef mij dan is een seintje.
Ik heb zo bvb een paar conische trappenboren, ideaal om mooie ronde gaten te maken
Verder, ge hebt gelijk, maar ik dacht dat voor de susse het misschien niet zo belangrijk was wat voor type fuse-block hij nodig heeft.
als ge nog eens tools nodig hebt die ge zelf niet hebt, geef mij dan is een seintje.
Ik heb zo bvb een paar conische trappenboren, ideaal om mooie ronde gaten te maken
Verder, ge hebt gelijk, maar ik dacht dat voor de susse het misschien niet zo belangrijk was wat voor type fuse-block hij nodig heeft.
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Yep, dat is nog altijd duidelijk.Zoals we allemaal wel al lang weten : we hebben allemaal ons manier van doen, net zoals de susse. En enkel die van de susse is de beste.
Keep going
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Is hier ne gewone work-[b:140uvn8m][color=#FF4000:140uvn8m]c[/color:140uvn8m][/b:140uvn8m]hop
Zie het probleem ni
Zie het probleem ni
jommo... nagommenegank...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Merci. Ik zal er volgende keer aan proberen te denken. Maar als ik aan iets bezig ben leg ik dat niet graag halverwege stil. En bovendien heeft improviseren met ad hoc tools ook zijn charmes.als ge nog eens tools nodig hebt die ge zelf niet hebt, geef mij dan is een seintje.
Ik heb zo bvb een paar conische trappenboren, ideaal om mooie ronde gaten te maken
Het gaatje was uiteindelijk toch redelijk rond en de schakelaar past mooi.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Daar mankeert nog ne sticker op "you can go fast, l can go anywhere"
jommo... nagommenegank...
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Zeg Duib, hebben ze u nog nooit gezegd dat je een nerdy kantje hebt?
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Ik heb trouwens sinds kort ook een trappenboor. Eentje van 6mm tot 32mm.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Der is al niet zoveel plaats om stickerkes te plakken en dat beetje ruimte dat er wel is wordt vrij gehouden voor allerlei vlagskes, gelijk de Echten die op hunne met 200kg beladen GSA via de autostrade naar Magadan rijden.Daar mankeert nog ne sticker op "you can go fast, l can go anywhere"
Moi?Zeg Duib, hebben ze u nog nooit gezegd dat je een nerdy kantje hebt?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
tis vakantie en ik heb leesvoer nodig
"...the path is the destination"
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Er is ook niet zoveel te melden momenteel. We zijn nog aan het wachten op wat bestellingen bij Mojomoto en dan kunnen we weer verder. Daarna nog wat Touratech bagagespulletjes.
Maar momenteel ben ik aan het bekijken welk de beste oplossing is om de arme afstelling wat te verbeteren.
Er bestaan uiteraard kant-en-klare oplossingen. Een PC-V al dan niet met autotune. Maar dat is ??????! Of een Wuka King of een Booster plug die een stuk goedkoper zijn dan de PC, maar toch nog steeds behoorlijk duur voor iets wat uiteindelijk gewoon de AIT temperatuurmeting aanpast. Op het Husky forum staan er instructies om wat ze een "eruption-mod" noemen te maken. Dat is een aanpassing van de bestaande AIT waar ik in het begin van dit topic al naar verwezen heb:
Die resulteert in -20C gerapporteerde temperatuur en dus 6% rijker mengsel. Maar daarvoor moet je de originele AIT opensnijden en de bestaande thermistor vervangen door 8 andere in parallel geplaatste thermistors. Een prullewerkje, omdat de bedrading en die thermistors behoorlijk klein zijn en bovendien de thermistors nogal gevoelig zijn voor de warmte van het soldeerijzer dat je nodig hebt om alles aan elkaar te zetten. De meeste TR-eigenaars die dat doen kopen dus een 2e AIT om de mod op te doen om gemakkelijk weer origineel te kunnen gaan.
Ik heb ondertussen wat bijkomende berekeningen gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat als je dan toch een tweede AIT koopt je die evengoed in serie kunt zetten met de bestaande. Dat resulteert in -15C op de temperatuurmeting en dus in een 4-4.5% rijker mengsel. En als je dan een A/B schakelaartje tussen de 2 AIT's plaatst kan je met wat slimme bekabelingskeuzes gemakkelijk switchen tussen origineel mengsel en rijker mengsel. Exact dezelfde AIT is uiteindelijk bij BMW, Ford of Land Rover verkrijgbaar voor zo'n 15?, dat is significant goedkoper dan de kant-en-klare producten. En als ik ipv een volledige extra AIT behuizing te nemen, gewoon de thermistor zou kopen die er in steekt is dat zelfs maar een goeie 0,15?, maar een klein beetje meer werk om alles proper in elkaar te steken en weg te werken op de motor. Iets om verder te bekijken in elk geval.
Maar momenteel ben ik aan het bekijken welk de beste oplossing is om de arme afstelling wat te verbeteren.
Er bestaan uiteraard kant-en-klare oplossingen. Een PC-V al dan niet met autotune. Maar dat is ??????! Of een Wuka King of een Booster plug die een stuk goedkoper zijn dan de PC, maar toch nog steeds behoorlijk duur voor iets wat uiteindelijk gewoon de AIT temperatuurmeting aanpast. Op het Husky forum staan er instructies om wat ze een "eruption-mod" noemen te maken. Dat is een aanpassing van de bestaande AIT waar ik in het begin van dit topic al naar verwezen heb:
Die resulteert in -20C gerapporteerde temperatuur en dus 6% rijker mengsel. Maar daarvoor moet je de originele AIT opensnijden en de bestaande thermistor vervangen door 8 andere in parallel geplaatste thermistors. Een prullewerkje, omdat de bedrading en die thermistors behoorlijk klein zijn en bovendien de thermistors nogal gevoelig zijn voor de warmte van het soldeerijzer dat je nodig hebt om alles aan elkaar te zetten. De meeste TR-eigenaars die dat doen kopen dus een 2e AIT om de mod op te doen om gemakkelijk weer origineel te kunnen gaan.
Ik heb ondertussen wat bijkomende berekeningen gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat als je dan toch een tweede AIT koopt je die evengoed in serie kunt zetten met de bestaande. Dat resulteert in -15C op de temperatuurmeting en dus in een 4-4.5% rijker mengsel. En als je dan een A/B schakelaartje tussen de 2 AIT's plaatst kan je met wat slimme bekabelingskeuzes gemakkelijk switchen tussen origineel mengsel en rijker mengsel. Exact dezelfde AIT is uiteindelijk bij BMW, Ford of Land Rover verkrijgbaar voor zo'n 15?, dat is significant goedkoper dan de kant-en-klare producten. En als ik ipv een volledige extra AIT behuizing te nemen, gewoon de thermistor zou kopen die er in steekt is dat zelfs maar een goeie 0,15?, maar een klein beetje meer werk om alles proper in elkaar te steken en weg te werken op de motor. Iets om verder te bekijken in elk geval.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
ferm goe bezig. En waarom wil je alweer een rijker mengsel?
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Omdat standaard alles zo arm afgesteld staat dat je blok eigenlijk niet optimaal presteert en eigenlijk te warm loopt? goed voor 't milieu zeggen ze dan.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ?Maar momenteel ben ik aan het bekijken welk de beste oplossing is om de arme afstelling wat te verbeteren.
Er bestaan uiteraard kant-en-klare oplossingen. Een PC-V al dan niet met autotune. Maar dat is ??????! Of een Wuka King of een Booster plug die een stuk goedkoper zijn dan de PC, maar toch nog steeds behoorlijk duur voor iets wat uiteindelijk gewoon de AIT temperatuurmeting aanpast. Op het Husky forum staan er instructies om wat ze een "eruption-mod" noemen te maken. Dat is een aanpassing van de bestaande AIT waar ik in het begin van dit topic al naar verwezen heb:
Die resulteert in -20C gerapporteerde temperatuur en dus 6% rijker mengsel. Maar daarvoor moet je de originele AIT opensnijden en de bestaande thermistor vervangen door 8 andere in parallel geplaatste thermistors. Een prullewerkje, omdat de bedrading en die thermistors behoorlijk klein zijn en bovendien de thermistors nogal gevoelig zijn voor de warmte van het soldeerijzer dat je nodig hebt om alles aan elkaar te zetten. De meeste TR-eigenaars die dat doen kopen dus een 2e AIT om de mod op te doen om gemakkelijk weer origineel te kunnen gaan.
Ik heb ondertussen wat bijkomende berekeningen gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat als je dan toch een tweede AIT koopt je die evengoed in serie kunt zetten met de bestaande. Dat resulteert in -15C op de temperatuurmeting en dus in een 4-4.5% rijker mengsel. En als je dan een A/B schakelaartje tussen de 2 AIT's plaatst kan je met wat slimme bekabelingskeuzes gemakkelijk switchen tussen origineel mengsel en rijker mengsel. Exact dezelfde AIT is uiteindelijk bij BMW, Ford of Land Rover verkrijgbaar voor zo'n 15?, dat is significant goedkoper dan de kant-en-klare producten. En als ik ipv een volledige extra AIT behuizing te nemen, gewoon de thermistor zou kopen die er in steekt is dat zelfs maar een goeie 0,15?, maar een klein beetje meer werk om alles proper in elkaar te steken en weg te werken op de motor. Iets om verder te bekijken in elk geval.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ?
rustig laten doen denk ik dan en de nerd even de nerd laten wezen
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
die denkpiste is vanzelfsprekend evident, maar dan moeten die xchallenge en al die andere uitrazuinige bmw's toch ook eenzelfde probleem hebben?Omdat standaard alles zo arm afgesteld staat dat je blok eigenlijk niet optimaal presteert en eigenlijk te warm loopt? goed voor 't milieu zeggen ze dan.
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
[/quote]
Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ? [/quote]
Rijker,armer mengsel, check
Tappenboor check
Rijker, armer mengsel cijfermatig wasda
Tappenboor gebruik
U bent niet alleen Franske
Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ? [/quote]
Rijker,armer mengsel, check
Tappenboor check
Rijker, armer mengsel cijfermatig wasda
Tappenboor gebruik
U bent niet alleen Franske
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
De Booster Plug (een van de kant-en-klare opties) is oorspronkelijk ontwikkeld voor de BMW mono's, dus daar lijkt het probleem toch ook wel te bestaan. Al heb ik bij die modellen zelf nog niet echt van klachten gehoord (maar heb ook nog nooit de behoefte gehad om daarnaar te zoeken).die denkpiste is vanzelfsprekend evident, maar dan moeten die xchallenge en al die andere uitrazuinige bmw's toch ook eenzelfde probleem hebben?
Maar de TR draait blijkbaar nog wat armer, wat bij koude motor al eens durft resulteren in een 'jagende' ralentis en stilvallen bij het gas geven.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
Heeft rijker of armer afstellen een invloed op de motorkracht? Lijkt me logisch van wel maar in die mate dat het voelbaar is?! Tenslotte geeft deze mono toch al 58pk terwijl hij "arm" afgesteld is of zie ik dat mis