Husqvarna TR650 Terra modificaties

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Harald »

Seg duibhce,
als ge nog eens tools nodig hebt die ge zelf niet hebt, geef mij dan is een seintje.
Ik heb zo bvb een paar conische trappenboren, ideaal om mooie ronde gaten te maken Image

Verder, ge hebt gelijk, maar ik dacht dat voor de susse het misschien niet zo belangrijk was wat voor type fuse-block hij nodig heeft.
Image

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Zoals we allemaal wel al lang weten : we hebben allemaal ons manier van doen, net zoals de susse. En enkel die van de susse is de beste. Image
Yep, dat is nog altijd duidelijk.
Keep going

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by susse »

Is hier ne gewone work-[b:140uvn8m][color=#FF4000:140uvn8m]c[/color:140uvn8m][/b:140uvn8m]hop Image

Zie het probleem ni Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

als ge nog eens tools nodig hebt die ge zelf niet hebt, geef mij dan is een seintje.
Ik heb zo bvb een paar conische trappenboren, ideaal om mooie ronde gaten te maken Image
Merci. Ik zal er volgende keer aan proberen te denken. Maar als ik aan iets bezig ben leg ik dat niet graag halverwege stil. En bovendien heeft improviseren met ad hoc tools ook zijn charmes. Image

Het gaatje was uiteindelijk toch redelijk rond en de schakelaar past mooi.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by susse »

Daar mankeert nog ne sticker op "you can go fast, l can go anywhere" Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Zeg Duib, hebben ze u nog nooit gezegd dat je een nerdy kantje hebt? Image

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Ik heb trouwens sinds kort ook een trappenboor. Eentje van 6mm tot 32mm.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Daar mankeert nog ne sticker op "you can go fast, l can go anywhere" Image
Der is al niet zoveel plaats om stickerkes te plakken en dat beetje ruimte dat er wel is wordt vrij gehouden voor allerlei vlagskes, gelijk de Echten die op hunne met 200kg beladen GSA via de autostrade naar Magadan rijden. Image
Zeg Duib, hebben ze u nog nooit gezegd dat je een nerdy kantje hebt? Image
Moi? Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Cotthem »

Image tis vakantie en ik heb leesvoer nodig Image
"...the path is the destination"

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Er is ook niet zoveel te melden momenteel. We zijn nog aan het wachten op wat bestellingen bij Mojomoto en dan kunnen we weer verder. Daarna nog wat Touratech bagagespulletjes.

Maar momenteel ben ik aan het bekijken welk de beste oplossing is om de arme afstelling wat te verbeteren.
Er bestaan uiteraard kant-en-klare oplossingen. Een PC-V al dan niet met autotune. Maar dat is ??????! Image Of een Wuka King of een Booster plug die een stuk goedkoper zijn dan de PC, maar toch nog steeds behoorlijk duur voor iets wat uiteindelijk gewoon de AIT temperatuurmeting aanpast. Op het Husky forum staan er instructies om wat ze een "eruption-mod" noemen te maken. Dat is een aanpassing van de bestaande AIT waar ik in het begin van dit topic al naar verwezen heb:
Image
Die resulteert in -20C gerapporteerde temperatuur en dus 6% rijker mengsel. Maar daarvoor moet je de originele AIT opensnijden en de bestaande thermistor vervangen door 8 andere in parallel geplaatste thermistors. Een prullewerkje, omdat de bedrading en die thermistors behoorlijk klein zijn en bovendien de thermistors nogal gevoelig zijn voor de warmte van het soldeerijzer dat je nodig hebt om alles aan elkaar te zetten. De meeste TR-eigenaars die dat doen kopen dus een 2e AIT om de mod op te doen om gemakkelijk weer origineel te kunnen gaan.
Ik heb ondertussen wat bijkomende berekeningen gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat als je dan toch een tweede AIT koopt je die evengoed in serie kunt zetten met de bestaande. Dat resulteert in -15C op de temperatuurmeting en dus in een 4-4.5% rijker mengsel. En als je dan een A/B schakelaartje tussen de 2 AIT's plaatst kan je met wat slimme bekabelingskeuzes gemakkelijk switchen tussen origineel mengsel en rijker mengsel. Exact dezelfde AIT is uiteindelijk bij BMW, Ford of Land Rover verkrijgbaar voor zo'n 15?, dat is significant goedkoper dan de kant-en-klare producten. En als ik ipv een volledige extra AIT behuizing te nemen, gewoon de thermistor zou kopen die er in steekt is dat zelfs maar een goeie 0,15?, maar een klein beetje meer werk om alles proper in elkaar te steken en weg te werken op de motor. Iets om verder te bekijken in elk geval.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

ferm goe bezig. En waarom wil je alweer een rijker mengsel? Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Blackbert »

Omdat standaard alles zo arm afgesteld staat dat je blok eigenlijk niet optimaal presteert en eigenlijk te warm loopt? goed voor 't milieu zeggen ze dan.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Cotthem »

ferm bezig mijn gedacht Image
"...the path is the destination"

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by F M »

Maar momenteel ben ik aan het bekijken welk de beste oplossing is om de arme afstelling wat te verbeteren.
Er bestaan uiteraard kant-en-klare oplossingen. Een PC-V al dan niet met autotune. Maar dat is ??????! Image Of een Wuka King of een Booster plug die een stuk goedkoper zijn dan de PC, maar toch nog steeds behoorlijk duur voor iets wat uiteindelijk gewoon de AIT temperatuurmeting aanpast. Op het Husky forum staan er instructies om wat ze een "eruption-mod" noemen te maken. Dat is een aanpassing van de bestaande AIT waar ik in het begin van dit topic al naar verwezen heb:
Die resulteert in -20C gerapporteerde temperatuur en dus 6% rijker mengsel. Maar daarvoor moet je de originele AIT opensnijden en de bestaande thermistor vervangen door 8 andere in parallel geplaatste thermistors. Een prullewerkje, omdat de bedrading en die thermistors behoorlijk klein zijn en bovendien de thermistors nogal gevoelig zijn voor de warmte van het soldeerijzer dat je nodig hebt om alles aan elkaar te zetten. De meeste TR-eigenaars die dat doen kopen dus een 2e AIT om de mod op te doen om gemakkelijk weer origineel te kunnen gaan.
Ik heb ondertussen wat bijkomende berekeningen gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat als je dan toch een tweede AIT koopt je die evengoed in serie kunt zetten met de bestaande. Dat resulteert in -15C op de temperatuurmeting en dus in een 4-4.5% rijker mengsel. En als je dan een A/B schakelaartje tussen de 2 AIT's plaatst kan je met wat slimme bekabelingskeuzes gemakkelijk switchen tussen origineel mengsel en rijker mengsel. Exact dezelfde AIT is uiteindelijk bij BMW, Ford of Land Rover verkrijgbaar voor zo'n 15?, dat is significant goedkoper dan de kant-en-klare producten. En als ik ipv een volledige extra AIT behuizing te nemen, gewoon de thermistor zou kopen die er in steekt is dat zelfs maar een goeie 0,15?, maar een klein beetje meer werk om alles proper in elkaar te steken en weg te werken op de motor. Iets om verder te bekijken in elk geval.
Image Image Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ? Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by susse »

ja zelle...
gij ni Image Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

Image Image Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ? Image Image
Image

rustig laten doen denk ik dan Image en de nerd even de nerd laten wezen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Omdat standaard alles zo arm afgesteld staat dat je blok eigenlijk niet optimaal presteert en eigenlijk te warm loopt? goed voor 't milieu zeggen ze dan.
die denkpiste is vanzelfsprekend evident, maar dan moeten die xchallenge en al die andere uitrazuinige bmw's toch ook eenzelfde probleem hebben?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Wipr »

[/quote]
Image Image Zijn er hier eigenlijk nog mensen op dit forum die geen flauw benul hebben waarover Jo het heeft ? Image Image[/quote]

Rijker,armer mengsel, check
Tappenboor check

Rijker, armer mengsel cijfermatig wasda
Tappenboor gebruik Image

U bent niet alleen Franske Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

die denkpiste is vanzelfsprekend evident, maar dan moeten die xchallenge en al die andere uitrazuinige bmw's toch ook eenzelfde probleem hebben?
De Booster Plug (een van de kant-en-klare opties) is oorspronkelijk ontwikkeld voor de BMW mono's, dus daar lijkt het probleem toch ook wel te bestaan. Al heb ik bij die modellen zelf nog niet echt van klachten gehoord (maar heb ook nog nooit de behoefte gehad om daarnaar te zoeken).
Maar de TR draait blijkbaar nog wat armer, wat bij koude motor al eens durft resulteren in een 'jagende' ralentis en stilvallen bij het gas geven.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Wipr »

Heeft rijker of armer afstellen een invloed op de motorkracht? Lijkt me logisch van wel maar in die mate dat het voelbaar is?! Tenslotte geeft deze mono toch al 58pk terwijl hij "arm" afgesteld is of zie ik dat mis

Post Reply