Page 1 of 2

Re: Dempen uitlaat

Posted: 15 Feb 2014 17:21
by petervdc
Tis een volledig open uitlaat zoals ik kan zien (ik kan er helemaal door kijken), er zit een Keihin carbu in die geregeld is daarnaar door racing center deurne of zo.
Zoals ik het hoor moet ik ofwel alles aanpassen, ofwel laten zoals het is, want als ik er dempingswol of whatever insteek, heeft dat invloed op het totale traject ?

En nee, ik weet het verschil niet tussen demper & uitlaat.
Tis een Yoshimura die erop zit, enfin, staat toch zo op de stikker die op da spel hangt... Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 16 Feb 2014 14:48
by Muug
... bij 2tact is het zo dat de vorm van de uitlaat bocht pulsen veroorzaakt die voor tegen druk zorgen , ik dacht dat bij 4tact de uitgaande kleppen dit overbodig maakt ?
alee verrijk ons met kennis Image
ge hebt gelijk, maar ook bij 4takten is het belangrijk. Bij een draaiende motor is er altijd op een gegeven moment "klepoverlap", op dat moment staan in- en uitlaatkleppen van dezelfde cylinder tegelijk open. Zo wordt er "tocht" gecre?erd doorheen de cylinder. Langs de uitlaatkleppen ontsnappen de uitlaatgassen, dat geeft een onderdruk in de cylinder zodat het verse mengsel sterker wordt aangezogen. Vanzelfsprekend riskeer je met die "tocht" ofwel dat er uitlaatgassen achterblijven in de cylinder (als de uitlaatgassen te rap sluiten), ofwel ontsnapt er onverbrand mengsel naar de uitlaat (als de uitlaatgassen te laat sluiten). Met dat ne moto een dynamisch ding is dat dan weer rap draait en dan weer traag, hebben beide fenomen plaats (niet tegelijk natuurlijk).

Image

Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 16 Feb 2014 14:49
by Muug
Peter
als ge er niks van kent zijt ge beter dat ge eraf blijft. Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 16 Feb 2014 15:49
by Stefke
(als de [color=#0000BF:1p3ahso2]uitlaatgassen[/color:1p3ahso2] te rap sluiten), ofwel ontsnapt er onverbrand mengsel naar de uitlaat (als de [color=#0000BF:1p3ahso2]uitlaatgassen[/color:1p3ahso2] te
uitlaat[color=#40FF00:1p3ahso2]kleppen[/color:1p3ahso2] bedoel je... Image
als ge er niks van kent zijt ge beter...[/size:1p3ahso2] Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 16 Feb 2014 20:14
by petervdc
Peter
als ge er niks van kent zijt ge beter dat ge eraf blijft. Image
Ik snap de ballen van gans uwen uitleg Image
En tis ne mechanieker die eraan werkt, ikke niet, ik kijk/help/betaal alleen maar...
Soit, mss eerst es opvullen met wol, en zien wat het geeft ?
Er moet i?ts gebeuren, asociaal luid vind ik nie goe.

Re: Dempen uitlaat

Posted: 16 Feb 2014 20:20
by TRooPER
Peter
als ge er niks van kent zijt ge beter dat ge eraf blijft. Image
Ik snap de ballen van gans uwen uitleg Image
En tis ne mechanieker die eraan werkt, ikke niet, ik kijk/help/betaal alleen maar...
Soit, mss eerst es opvullen met wol, en zien wat het geeft ?
Er moet i?ts gebeuren, asociaal luid vind ik nie goe.
plakt er ne sticker van KTM op, sommigen maken veel minder lawaai
Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 16 Feb 2014 20:26
by duibhce Kaelann
Soit, mss eerst es opvullen met wol, en zien wat het geeft ?
Als ge ze dan toch openhaalt zou ik er ineens nen DB-killer insteken ook.

Re: Dempen uitlaat

Posted: 17 Feb 2014 18:41
by vet on wheels
.[/quote]

plakt er ne sticker van KTM op, sommigen maken veel minder lawaai
Image[/quote]

`Tuurlijk, want dan start ?m waarschijnlijk niet..... Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 19 Feb 2014 17:56
by Theo
Soit, mss eerst es opvullen met wol, en zien wat het geeft ?
Als ge ze dan toch openhaalt zou ik er ineens nen DB-killer insteken ook.
Image
Van 't moment dat deze demper vrij is van zijn vorige functie kan je misschien wel beter even wachten om de nieuwe demper te testen. Image

Re: Dempen uitlaat

Posted: 11 Mar 2014 10:51
by petervdc
er zit nu een geperforeerde tube in, met dempingswol errond, scheelt veel, en toch een lekker roffeltje