Posted: 16 Feb 2014 15:15
Waarschijnlijk niet direct erg geschikt voor in de zandvlakte van Marokko, maar anders heeft dit toch een hoge wauw factor
lLs ge te voet of met de fiets op weg bent is dat inderdaad een handige extra. Op de motor is het een beetje overbodig, dan hebt ge altijd uw eigen elektriciteitscentrale bij...En handig op de gsm op te laden
en als je al nen hele dag al rijdend aan't vervuilen bent, komt het op dat kwartierke koken ook niet meer aan natuurlijklLs ge te voet of met de fiets op weg bent is dat inderdaad een handige extra. Op de motor is het een beetje overbodig, dan hebt ge altijd uw eigen elektriciteitscentrale bij...En handig op de gsm op te laden
Toch niet als ge een KTM 1190 hebt...Op de motor is het een beetje overbodig, dan hebt ge altijd uw eigen elektriciteitscentrale bij...
Toch niet als ge een KTM 1190 hebt...
Fietsen valt dan ook af, want op de fiets heb je ook heel den dag uw eigen elektriciteitscentrale bij ,als je den dynamo op de wielnaaf hebt zitten toch,levert stroom zolang je fietst,je voelt het niet tijdens het fietsen gelijk vroeger toen den dynamo nog tegen de band moest om stroom te leveren, er zijn tegenwoordig al accessoires voor om het gps en zo op aan te sluiten tijdens het fietsenlLs ge te voet of met de fiets op weg bent is dat inderdaad een handige extra. Op de motor is het een beetje overbodig, dan hebt ge altijd uw eigen elektriciteitscentrale bij...En handig op de gsm op te laden
Euh, jep !en als je al nen hele dag al rijdend aan't vervuilen bent, komt het op dat kwartierke koken ook niet meer aan natuurlijk
en waarom,Euh, jep !en als je al nen hele dag al rijdend aan't vervuilen bent, komt het op dat kwartierke koken ook niet meer aan natuurlijk
Oh ja, slightly offtopic, deze zomer hebben we in Noorwegen ontdekt dat op mijn Primus Omnifuel vuurtje, dat je daar best alleen maar per uitzondering (!) gewone naft in kapt, liefst dus "schone" wasbenzine...
Ik dacht dus dat ik makkelijk was daarmee...
Euh, de boel was verstopt, en er zat nog een lek in een afsluitring. Zelfs met het revisiekitje was het niet te redden, en in de handleiding stond dat gewone benzine liefst per uitzondering te gebruiken wasen waarom
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met die dichting. Wij hebben onze whisperlite al op verschillende trips gebruikt gehad, zonder problemen. Als je er de forums op naleest zijn de meeste andere gebruikers ook heel tevreden ervan. Wanneer je gewone (loodvrije!) benzine gebruikt moet je de boel wel wat regelmatiger uitkuisen.Euh, de boel was verstopt, en er zat nog een lek in een afsluitring. Zelfs met het revisiekitje was het niet te redden, en in de handleiding stond dat gewone benzine liefst per uitzondering te gebruiken was
Lijkt me vooral een verkoopstruuk om hun eigen dure brandstof verkocht te krijgen en om zichzelf in te dekken.Fuels other than MSR SuperFuel white gas lead to rapid stove clogging and require more frequent Jet and Fuel Line cleanings. Also, the use of Unleaded Auto Gas may shorten stove lifespan.
Idd, en met die (dure) wasbenzine heb je dat niet, minder additieven etcGrootste probleem met naft is de roetafzetting. Is echt een zwarte smeerboel na een tijdje. Het vuurke, maar ook de potten.
Er staan hier nog 2 coleman stove 'kes op zolder, daar mag er eventueel ??n van weg...en waarom,
ik ben zelf aan het zoeken naar een goei MSR dragonfly vuurtje,
mag 2de hands zijn, anders ergens nieuw .
Nog 2 thermarestjes trouwens ook (dunne)...
Da kan tellen voor off-topic...