Facebook : bye bye !

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Afin,
voor mij toch. Image
Deze ochtend heb ik beslist om iets te doen aan mijn Facebook-tick. Image
Aangezien ik de hele dag op mijnen buro zit, heb ik de hele dag toegang tot het internet. Image
Dat werd behoorlijk hinderlijk en storend, niet voor anderen, voor mezelf en mijn werk. Image
Wegens t? weinig karakter om mezelf te beperken in het aantal keren dat ik er naar toe surf, heb ik dus radicaal beslist om alle mensen die ik regelmatig zie of hoor of tegenkom op fora, te "unfrienden". Het heeft gewoon geen zin om via al die diverse media met iedereen in contact te blijven. Resultaat: van de min of meer 50 friends schieten er nog drie over, in Canada....
Dus neen, mijn account is niet afgesloten.
En ja, ik zie u allemaal nog graag. Image
't is gewoon omdat ik een te zwak karakter heb dat ik deze maatregel tref. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Facebook : bye bye !

Post by zappa »

hoh, ik heb geen abonnement op een of ander boekske, dus daar kruipt geen tijd in om te lezen..

En sommige weken is het 't enigste contact dat ik heb met andere mensen die ik graag heb. Image

Maar ik kan je besluit best wel begrijpen.

Ieder doet wat ie moet Image


1 voordeel van FB is dat je rechtstreeks je foto's ( van bvb een leuk ritje) , kan uploaden zonder eerst naar een fotoalbum te moeten gaan, en dan je dan ook nog kan bepalen wie dat die foto's te zien krijgt.
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Facebook : bye bye !

Post by Blackbert »

Om van aan de zijlijn nog wat te stoken.
FB helpt al de rest om zeep. Omdat het zo gemakkelijk is daar dingen op te gooien wordt het hier niet meer gedaan. Alleen jammer dat ik dan als niet-FB-lid toch niks te zien krijg.
FB helpt de rest om zeep. 'vriend' en 'leuk' verliezen compleet hun betekenis. 'virtuele kennis' en 'kan mijn aandacht 5 seconden vasthouden' bekken wel minder vlot natuurlijk.
FB helpt de rest om zeep. Ook al ben je voorzichtig of zelfs die uitzondering die alle mogelijke links en gevolgen uitpluist en zoveel mogelijk beperkt, FB gaat aan de haal met alles wat ze van je te pakken kunnen krijgen. Onder het mom van gebruiksgemak worden al je data doorzocht en opgeslagen. Wat er verder mee gebeurt? Geld opleveren tiens. Maar niet voor u.
Voor sommigen misschien geen nieuws, voor anderen misschien wel: [url]
Mis ik iets door geen FB-account te hebben? Waarschijnlijk. Belangrijk genoeg om dat te veranderen? Denk het nog steeds niet.
Google en MS samen weten al meer dan genoeg.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Facebook : bye bye !

Post by toeternietoe »

Om van aan de zijlijn nog wat te stoken.
FB helpt al de rest om zeep. Omdat het zo gemakkelijk is daar dingen op te gooien wordt het hier niet meer gedaan. Alleen jammer dat ik dan als niet-FB-lid toch niks te zien krijg.
FB helpt de rest om zeep. 'vriend' en 'leuk' verliezen compleet hun betekenis. 'virtuele kennis' en 'kan mijn aandacht 5 seconden vasthouden' bekken wel minder vlot natuurlijk.
FB helpt de rest om zeep. Ook al ben je voorzichtig of zelfs die uitzondering die alle mogelijke links en gevolgen uitpluist en zoveel mogelijk beperkt, FB gaat aan de haal met alles wat ze van je te pakken kunnen krijgen. Onder het mom van gebruiksgemak worden al je data doorzocht en opgeslagen. Wat er verder mee gebeurt? Geld opleveren tiens. Maar niet voor u.
Voor sommigen misschien geen nieuws, voor anderen misschien wel: [url]
Mis ik iets door geen FB-account te hebben? Waarschijnlijk. Belangrijk genoeg om dat te veranderen? Denk het nog steeds niet.
Google en MS samen weten al meer dan genoeg.
Image
FB en aanverwanten zijn een zeer oppervlakkig en inhoudsloos gedoe. Typerend voor de toenemende verdwazing en verkleutering van de samenleving.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Facebook : bye bye !

Post by petervdc »

Ik moet mezelf regelmatig tot de orde roepen omdat het zooo makkelijk een verslaving wordt... zien wat die of die gepost heeft, "mee" zijn met vanalles, evenementjes hier & daar, bezorgt me met momenten stress eigenlijk.
Maar tis o zo makkelijk soms...
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Facebook : bye bye !

Post by den Bullet »

Gewoon een communicatiemiddel als een ander ...

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Facebook : bye bye !

Post by petervdc »

Gewoon een communicatiemiddel als een ander ...
idd, maar ni?t het enige
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Facebook : bye bye !

Post by Muug »

Gewoon een communicatiemiddel als een ander ...
Toch niet.
Een leuke babbel op een caf? is geen eigendom van ??n megalomaan groot bedrijf dat zijn gegevens verkoopt aan de hoogste bieder.
Allez, da's dan simpelweg ook mijn gedacht. Image
Maar da's dus niet eens mijn reden om er met anderhalf been uit te stappen. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Facebook : bye bye !

Post by zappa »

voor de arme FB verlaters, of nooit aanwezige geweest zijnden ...


Image zallekik u op de oogte ouden Image

wat mis je vandaag :

en uwen oplader, gooi die maar weg [ ... en vuilbak

en oe is jou naam ?

en ne motard die vraagt " waar vind ik hier ergens olie?"

Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Facebook : bye bye !

Post by TRooPER »

van mijn part moogt gij Zappa een topic starten met "het nutteloze van de dag , maakt uw nutteloze dag nog interessanter " r?sum? Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Facebook : bye bye !

Post by Muug »

lol

de Zappa-topic !

of

ZappaBook !

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Facebook : bye bye !

Post by toeternietoe »

lol

de Zappa-topic !

of

ZappaBook !
Dat is iets waar ik mij nu wel zou op inschrijven zie Image
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Facebook : bye bye !

Post by zappa »

van mijn part moogt gij Zappa een topic starten met "het nutteloze van de dag , maakt uw nutteloze dag nog interessanter " r?sum? Image

1 . [url]

begint dat maar ne keer uit te leggen ( misschien zelfs in een andere taal ) dat ze uwen ring mee een koordje d'r moeten af wikkelen? Misschien op een papiertje schrijven bij uwen paspoor en bloedgroep steken? Image


Image
sig nature

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Facebook : bye bye !

Post by diskeletloetje »

Voordelen Fb :
- je blijft- of komt terug- in contact met mensen die je in real life te weinig ziet, of die te ver wonen...
- gezonde nieuwsgierigheid naar de bezigheden van je fb-vrienden
- gemakkelijk om foto's te delen met je vrienden of om af te spreken voor ditjes en datjes.
- je kan er naar hartelust bullshit posten Image
- je leert nieuwe mensen kennen

Nadelen :
- jaloezie omdat je vriendjes een leuker leven hebben dan jijzelf, of toch doen alsof ze een leuker leven hebben...
- ambras op 't werk omdat je je collega's ontvriendt behalve eentje...
- verslavend
- oppervlakkige contacten
- voyeurs (mensen die uw status wel lezen maar nooit iets liken of reageren)
- veel reclame en andere rotzooi
- uw baas die uw vriendje wil worden...

Meer nadelen dan voordelen toch en moest ik nu voor de keuze gesteld worden, ik zou geen FB meer nemen...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Facebook : bye bye !

Post by Wipr »

Oh das spijtig. Ik wou mijn eerste volledig afgewerkt (van A-Z) las-projectje eens laten zien maar ik zal eens zien of ik het hier eens kan posten. Op smoelenboek had ik het al wel gepost.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Facebook : bye bye !

Post by Muug »

Voordelen Fb :

Nadelen :

Meer nadelen dan voordelen toch en moest ik nu voor de keuze gesteld worden, ik zou geen FB meer nemen...
Ik heb mezelf voor die keuze gesteld. En beslist.

Wat uw lijstje met voor- en nadelen betreft:
-Is het niet eerder "[b:1ow7iwht]ON[/b:1ow7iwht]gezonde nieuwsgierigheid naar de bezigheden van je fb-vrienden" Image
- Na enkele jaren observatie kan ik melden dat er vooral bullshit gepost wordt, en wel door iederreen ZONDER uitzondering ... behalve natuurlijk wanneer er iemand foto's van een buizenversterker plaatst. Image
- En mijn tijd verspillen aan bullshit is zo stom, da's gelijk naar Thuis kijken : da's ook meteen weer elke dag een zwart gat van een half uur in uw hersens Image
- Na enkele jaren observatie kan ik inderdaad bevestigen dat FB vooral gebruikt wordt om andere mensen het gevoel te geven dat uw leven het beste, het leukste, het meest toffe is. Wat uiteraard niet waar is. Maar FB is gelijk ne film waarin men zich nooit wast, nooit naar het wc gaat, nooit vuile kleren aan heeft, nooit pijn en breuken heeft na een zware vechtpartij, waar donders altijd vlak na de bliksem komen, waar men na de sex gewoon weer de kleren aantrekt zonder 't een of 't ander te wassen, etc etc ...... Compleet fake dus....
- nieuwe mensen leren kennen? Neen, helemaal niet. Je leert hoogstens nieuwe namen en profielen met wie je dan plattekes communiceert. Nieuwe mensen leer je maar kennen ne keer dat je ze in het echt ziet. Zelfs op fora leer je niemand echt kennen.

Afin, da's ook maar weer mijn eigen onbelangrijke denkpiste natuurlijk. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Facebook : bye bye !

Post by laouen »

Awel seh, voor het overgrote deel: akkoord! Maar aan den andere kant: van de week op een half uurke tijd een albanese verzekeringskwestie opgelost dankzij mijn fb connecties.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Facebook : bye bye !

Post by petervdc »

Awel seh, voor het overgrote deel: akkoord! Maar aan den andere kant: van de week op een half uurke tijd een albanese verzekeringskwestie opgelost dankzij mijn fb connecties.
Fb ni?t gebruiken vind ik persoonlijk geen optie, tis heel makkelijk voor sommige dinges, maar voor de rest besef ik wel dat het meestal een fake boel / boek is..
Keep going

Post Reply