"deadly epic" ADVenture

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

we zullen u niet verder in spanning houden en al een tip geven voor morgen:
Image
Eigenlijk geen idee waar je naartoe wilt. Image

En ik zie er niet al te fris uit op die foto. Resultaat dus van die verstuikte vinger en de wonde in mijn hiel van in de piket van mijn tent te trappen. Gelukkig had ik ook nog een motorgerelateerd ongemak.

Het was warm toen we aan de kust vertrokken en we reden over de weg. Ik had dus het idee om mijn cross bril om te ruilen voor een zonnebril, zo een model van Hein Geriektme, speciaal voor de moto. Het eerste vliegje dat ik tegenkom, vliegt onder die zonnebril onderdoor en recht in mijn buis van Eustachius ofzo. Man, dat deed zeer. Natuurlijk de volgende ochtend een dik oog, dikke vinger en dikke voet. Ik had me al frisser gevoeld.

Gelukkig, eens op de moto waren al die ongemakjes weeral snel vergeten! Image Image Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

awel, in dat bochtje daar RECHTDOOR Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

en nee Muug, voordat je opmerkingen gaat geven
ikke? Mor allez zeg, waarom denkte dat nu Image Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by laouen »

We betalen de benzine eigenlijk veel te duur, als ik mij niet vergis om en bij de 1.8/1.9L super95
Ze hebben ons gisteren ook zo liggen gehad! Al die pompen zijn recyclagemodellen uit Europa, met dus euro op, maar de prijs is in Lek gedeeld door 100. Dus 1.8 EUR/l is dus eigenlijk 180 Lek/l... iets van een 1,2 EUR
En nee, die o zo eerlijke Albanezen gaan de onwetende toerist daar niet attent op maken uiteraard

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Natuurlijk de volgende ochtend een dik oog, dikke vinger en dikke voet
jah zeh ! Verdikke, w??ral een gelegenheid om op in te pikken ! Ek zal 't moar niet doeng zekers... ik moet aan mijn reputatie denken. Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Natuurlijk de volgende ochtend een dik oog, dikke vinger en dikke voet
jah zeh ! Verdikke, w??ral een gelegenheid om op in te pikken ! Ek zal 't moar niet doeng zekers... ik moet aan mijn reputatie denken. Image
't Is u geraden! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Blackbert »

zou dat ook ??n van de leden zijn van de HSP-KNIN?
Image

Image

Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Image Image Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Ok, den bocht rechtdoor!

Maar eerst naar ?eljava Air Base. Deze verlaten en grotendeels ondergronds luchtmacht basis ligt op de grens tussen Bosni? en Kroati? en is toegankelijk vanaf Bihac. Dachten wij... helaas, als we toekomen bij de basis blijkt de weg afgesloten, met borden die je best niet negeert. We keren dus terug en proberen de weg te vinden die we uitgestippeld hadden. Stom van ons, met een beetje zoeken bleef de basis toegankelijk vanaf Kroati?. Dat hadden wij dus gemist. Maar geen probleem eigenlijk, dan hebben we een reden om nog een keertje terug te keren. De streek daar is heel mooi, nationale parken zowel langs de Bosnische en Kroatische kant van de grens.

We zetten ons dus aan het roadbook. Het "in de bocht rechtdoor" symbool komt al snel. Aan de linker kant van de weg staat er een bordje dat je een Nationaal park binnen gaat en dat gemotoriseerd verkeer niet toegelaten is. Tja, aan de linkerkant van de weg? Dat telt toch niet. Wij dus door. Gelukkig hebben we geen problemen gehad maar we merken wel dat het niet echt de bedoeling was dat we daar door reden. Het was wel een h??l mooie onverharde weg. Tegen dat we terug op de verharde weg aankomen, zitten we midden in het Nationaal park Plitvicemeren. In het roadbook hadden we nog voorzien om dwars door het park te rijden, op de kaart stond geen melding dat die wegen niet toegankelijk waren, maar drommen Chinese toeristen waarhielden ons om door te rijden. Dan maar een stevige omweg om rond het park te rijden. Maar ook die omweg was weer echt de moeite.

s' Middags stoppen we op een idylische bergweide om onze picknick te verorberen. Een aanwezige vos besluit dat het ook voor hem middag is en vangt nog effen een konijn of zo. Veel lawaai maar alles gebeurd een beetje te ver weg om goed te zien wat er aan de hand is.

We rijden nog een paar uurtjes en komen op de camping toe. Het was de laatste geplande overnachting van de GYOA, en dat moest gevierd worden. Ook nu weer een camping naast de zee, geen zandstrand deze keer maar een rotskust, met beneden een kleine baai langswaar je in de zee kan. Eventjes gespeeld in de zee spelen als kleine kinderen. Flesje gooien en er achter zwemmen als labradors, elkaar onderduwen en nat spetsen, ... nee, veel zinvol gebeurde er niet meer.

Image

Dan inkopen gaan doen in de campingwinkel. Hier maken we meer kennis met een geweldige organisatie. In de winkel kon je enkel met Kuna's betalen, in het restaurant (dat dezelfde kassa deelde met de winkel) kon je ook met de kaart betalen. In de receptie van de camping kon je dan weer Kuna's wisselen voor Euro's. Moeilijk allemaal en het kwam de omzet van de winkel niet echt ten goede. De camping man, had euro's maar geen Kuna's, de winkelman had wel Kuna's maar wou geen Euro's en de Restoman had een bankcontact maar die mocht niet gebruikt worden.

Maar dealniettemin: shiny happy people!

Image

Ook 's Avonds was het een beetje moeilijk om aan eten te komen. Het restaurant, waar je dus wel met de kaart kon betalen was wel open tot 9 uur maar bestellen bleek maar tot 8 uur te kunnen. Tja we hadden ons de laatste twee weken weinig aangetrokken van de tijd. De enige tijd die belangrijk was, was beer o'clock, die ging nooit ongemerkt voorbij. Het vraagt dan ook heel wat moeite om iedereen op tijd in het restaurant te verzamelen. Twee mensen komen te laats aldus de restoman. We moeten even dreigen dat we allemaal zouden vertrekken als de twee laatste geen eten zouden krijgen. Dat werkt en uiteindelijk heeft iedereen gegeten. Natuurlijk nog een drankje achteraf om de "laatste avond" te vieren.

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

thumbsup Image Image Image Image
ik had mij voorgenomen om enkel hier het verslag te lezen , krijg ik daar via smoelenboek wel een foto album van Finn door zeker Image Image

het is omzeep... steek eens een tandje bij gasten Image

lokale vissers die hun grief in orde aan het maken zijn
Image

Image
Dat was in Thethi tijdens de rustdag, zo schoon...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Die tafel...die bank.... Ongelooflijk wat ge op de rudy kunt meenemen zeg ! Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Die tafel...die bank.... Ongelooflijk wat ge op de rudy kunt meenemen zeg ! Image
En vergeet vooral het landschap niet, neemt ook veel plaats in!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

ouzo? Hebde geen opblaasbare natuur gekocht? V??l effici?nter. En frissere kleuren ook. Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

dit is een duidelijke NO-GO
Image

maar langs de andere kant van de grens is het wel een GO,
en dat ziet er dan zo uit:

Image

Image

Image

Image

Image

Image



bovenstaande foto's dankzij Finnduro:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

de eersten zoeken een beste plaatsje voor een rustige laatste campingnacht ....

Image

even later na de plezierzwempartij kunnen we genieten van een prachtige zonsondergang:
Image

Happy Family:
Image

en met een ontroerend moment voor onze club-med president Roos na een figuurlijke staande ovatie:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

de nacht ziet er zo ongeveer uit:
Image


but the morning after is deadly beautifull after an epic evening

Image

Image

Image

Image

Image


Tijd voor een kopje koffie

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Ik krijg zo vaag de indruk dat jullie je wel een beetje geamuseerd hebben... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Ik krijg zo vaag de indruk dat jullie je wel een beetje geamuseerd hebben... Image
... een beetje, daar deden we niet aan mee ! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....
De Rudy heeft zijn jeanette sloefkes toch maar weer schoon verlapt. Naar het schijnt aan een Transalp die nog een rustige oude dag wil beleven. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply