Groen, groener, groenst

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4515
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Groen, groener, groenst

Post by zappa »

zo zo met ne moto verstoor je de "natuur" ? :twisted:

toch niet in de "Vlaenders" waar dieren gewoon zijn aan een brokje verkeer.

gisteren een avond ritje gaan rijden, met een nieuwe offroad-virus-besmette juffrouw :grin:

en ineens zie ik reeeeeeee?n grazen in een wei, ik stop, zij kijken me aan, ik neem foto's, en begin overenthousiast gesticulerend ne uitleg te geven aan m'n mederijdster. Waarop de reeeee?n het op een lopen zetten, dus wij ook maar verder, moto startten, en hup de reeeee?n blijven rustig staan, ons nog een beetje nagapen.

Ze zijn dus echt niet bang van een "voertuig" dat voorbij komt, maar van mensen wel, wat te begrijpen valt, d'r wordt nog al eens een geweerke in hun richting afgevuurd :duimneer:

Fotokes zeker? :mrgreen:

(bemerk de schone ogen !! )
Image

Image

en nog een foto van de gloednieuwe moddermadam :wink:

Image

Zoals je ziet heeft ze nog niks van uitrusting, tips voor aankoop en links naar promoties zijn welkom :wink:
sig nature

petervdc
Posts: 3469
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Groen, groener, groenst

Post by petervdc »

Tijdens mijn vakantie bij mijn zus int zuiden van Frankrijk, kwamen de reetjes 's morgens gewoon door de tuin wandelen. Enfin, das normaal ginder.
Maar hier ? En dan nog een paar foto's :-)

Oesje, ze heeft idd nog wat budget te spenderen...
Keep going

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Groen, groener, groenst

Post by Jopet »

ik ben ook al eens wilde diertjes tegengekomen als ik een ritje aan het doen was.... allemaal in de open natuur en dus niet in een afgesloten park of zo h?.....

Image

Image

Image

en een eindje verder zagen we deze lopen in de verte...

Image

en 's avonds kwamen we die tegen

Image


Soms komen ze al eens bedelen

Image

En soms heb je al eens het geluk om een mensen en zon schuw diertje toch op de gevoelige plaat te kunnen vastleggen

Image

Aai...aai...aai, wat een lief beestje dat mijn zoon die zo maar kan aaien.....

Image

Lekker genieten van het zonnetje.... welke zon??

Image

Een vlucht pelikanen....

Image

Een dikhoornschaap (een ooi want de ram heeft grotere horens)

Image

Stokstaartje die hun soortgenoten aan het verwittigen waren dat we afkwamen.

Image

Een soort hagedis....

Image

American Eagle

Image

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Groen, groener, groenst

Post by Werner »

zappa wrote:zo zo met ne moto verstoor je de "natuur" ? :twisted:

toch niet in de "Vlaenders" waar dieren gewoon zijn aan een brokje verkeer.

gisteren een avond ritje gaan rijden, met een nieuwe offroad-virus-besmette juffrouw :grin:

en ineens zie ik reeeeeeee?n grazen in een wei, ik stop, zij kijken me aan, ik neem foto's, en begin overenthousiast gesticulerend ne uitleg te geven aan m'n mederijdster. Waarop de reeeee?n het op een lopen zetten, dus wij ook maar verder, moto startten, en hup de reeeee?n blijven rustig staan, ons nog een beetje nagapen.

Ze zijn dus echt niet bang van een "voertuig" dat voorbij komt, maar van mensen wel, wat te begrijpen valt, d'r wordt nog al eens een geweerke in hun richting afgevuurd :duimneer:

Fotokes zeker? :mrgreen:

(bemerk de schone ogen !! )
Image

Image

en nog een foto van de gloednieuwe moddermadam :wink:

Image

Zoals je ziet heeft ze nog niks van uitrusting, tips voor aankoop en links naar promoties zijn welkom :wink:

Maar nie voor 't 1 of 't ander maar ze kijkt m.i. toch een beetje schichtig :shock:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2924
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Groen, groener, groenst

Post by duibhce Kaelann »

Werner wrote:Maar nie voor 't 1 of 't ander maar ze kijkt m.i. toch een beetje schichtig :shock:
:stupid:
ik zie nog geen trail riding smile :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4515
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Groen, groener, groenst

Post by zappa »

Werner wrote:

Maar nie voor 't 1 of 't ander maar ze kijkt m.i. toch een beetje schichtig :shock:
ze kijkt naar mij h? Werner :mrgreen:

en 't was haar eerste echte toerke, buiten beetje op den hof en in de aanpalende boomgaard, was ze nog niet "buiten" gekomen. Maar 't zal wel komen, beetje bij beetje :thumbsup:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Groen, groener, groenst

Post by Wipr »

@Jopet: Hadden die bizons kalmeermiddelen gekregen ofzo. Nu dacht ik als kleine jongen dat ik alles wou tegenkomen behalve dikke lange, giftige, wurgende slangen maar jaaaaren later denk ik er anders over en mijn denkwijze is blijkbaar niet onlogisch zo mag blijken wetende dat er aardig wat mensen omkomen door aanvallen van die struise schattige viervoeters.

In ieder geval, schoon land doar in den Amerik. En ge hebt Eekhoorns en Amerikaanse eekhoorns. Die van den Amerik hebben blijkbaar gene schrik. In NY was dat ook geweldig om ziens. :rayof:

@zappa: zeg ne keer tegen uw vriendin dat ze desnoods in de Decathlon knielappen gaat halen met harde schelp. Zo op dergelijke baantjes vallen kan zeer doen.

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Groen, groener, groenst

Post by Jopet »

Wipr wrote:@Jopet: Hadden die bizons kalmeermiddelen gekregen ofzo. Nu dacht ik als kleine jongen dat ik alles wou tegenkomen behalve dikke lange, giftige, wurgende slangen maar jaaaaren later denk ik er anders over en mijn denkwijze is blijkbaar niet onlogisch zo mag blijken wetende dat er aardig wat mensen omkomen door aanvallen van die struise schattige viervoeters.
Overal waar er wilde bisons rondlopen verwittigen ze je dat ze tam lijken maar dat het wilde dieren blijven, ze zijn gewoon om mensen te zien maar je moet steeds op een veilige afstand blijven, ik stond op zowat 50 meter denk, dat was vlug een deel foto's nemen en dan weer achter iets gaan staan om een barri?re ertussen te hebben, maar als je echt te dicht komt kunnen ze opeens chargeren en dan mag je het als mens vergeten..... De bisons, grizly en hert waren in Yellow Stone, eekhoorn was in de Grand Canyon, pica aan Olmstead Point en strelend hert aan Glacier Point beiden in Yosemite Park, zeeleeuwen en pelikanen waren in San Francisco, dikhoornschaap was op Mount Evans nabij Denver waar ik trouwens met de motor tot op 4320 meter hoogte ben gereden, de stokstaartjes en hagedis was op een snelwegparking nabij Gran Junction waar we een wandeling gemaakt hebben en de laatste de Adelaar was in Canada nabij Silverton aan het Slocan Lake.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Groen, groener, groenst

Post by vet on wheels »

Image

Stokstaartje die hun soortgenoten aan het verwittigen waren dat we afkwamen.

Stokstaartjes leven in Afrika, dit zijn grondeekhoorms / marmotjes.... :wink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Groen, groener, groenst

Post by bompa »

Ik heb vandaag ook van herten ree?n en damherten foto's genomen,maar dat waren geen wilde dat waren gekweekte, 'k was met de fiets :grin: Vroeger toen ik elke dag nog echt wild spotte en ze gewoon bekeek :grin: met mijn stratjeke kruising tussen lasie en Mechelse herder"nooit nog een betere hond gehad om wild te speuren" vond ze altijd ree, konijn,haas of fazant :grin: bij de ree?n moest je toch geen takje laten kraken en je moest tegen de wind in gaan of eentje stak zijn oren omhoog draaide er even mee en weg waren ze :confused2: :grin:
die van vandaag niet die bleven gewoon staan of liggen, dus niet echt wild maar gekweekt

Post Reply