Nieuwe laptop gereed maken

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Wipr »

Ik heb al een tijdje een nieuwe laptop die ik voornamelijk gebruik voor het downloaden van films via een torrent.

Nu ik de oude laptop nu wil doorschuiven naar de kinderen toe moet de nieuwe (die toch ook al enkele maanden oud is) klaargestoomd worden voor intensiever gebruik. Dus het skynet-mail adres wil ik er op krijgen en word en excel en belangrijk een anti virus systeem.

De meest voor de hand liggende oplossing is naar de winkel lopen en alles te kopen maar dat kost niet weinig heb ik al begrepen. Standaard stond er McAffee op maar er mag gerust een gratis versie op als dat voldoende is.

Is AVG nog wat of leef ik nog in de prehistorie :mrgreen:

Oplossingen voor word, excel?

Specs van de laptop HP harde schijf 500GB, werkgeheugen de minimum van tegenwoordig en dus 4GB. Draait op Windows 8

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Jopet »

Op zich doen een AVG-free of Avast-free of zo wel behoorlijk hun werk, het zijn goede anti-virusscanners maar een betalende Internet Security biedt echter een betere bescherming.
Ikzelf gebruik Bitdefender Internet Security, een zeer zeer goed programma (bekijk de testen maar eens), de gratis Bitdefender-free is wel niet zo goed, die bengelt onderaan en ben je beter af met de AVG-free.
Maar als je dikwijls op torrent sites zit zou ik toch een betalend Internet Security pakket nemen, de kans dat je via een torrent site vuiligheid binnen krijgt is echter wel relatief groot.

Daarnaast kun je misschien ook Malewarebytes Anti-Malware installeren (gratis versie is goed maar moet je wel zelf telkens de scanner in route steken, geen Real-time protection dus). Daarnaast mag je er ook Malwarebytes Anti-Exploit free op zetten, dat zorgt voor een extra bescherming rond je browsers (wel Real-time protection maar iets beperkter dan betalende versie). Die 2 gratis versies zijn zeker aan te raden naast bvb Avg-free.

Als alternatief voor Microsoft Office zou ik je Libre-Office of Open-office aanraden, dit zijn volledige Office pakketten en volledig gratis, op mijn vaste Pc staat een Microsoft Office maar op al onze andere pc's en laptops staat steeds een gratis Libre- of Open-Office.
Heb je Microsoft Office niet nodig voor je werk en maak je geen gebruik van macro's dan zou ik Libre-Office er op zetten.

Als mail programma zou ik niet het Windows 8 Mail programma gebruiken (veel te beperkt) maar wel de Windows Live Mail uit Windows Live Essetials 2012, wanneer je Live Essentials installeert kun je in het begin zelf bepalen welke andere programma's er mee mogen ge?nstalleerd worden (moet wel aangevinkt worden dat je zelf wilt bepalen wat er ge?nstalleerd mag worden).

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Nieuwe laptop gereed maken

Post by toeternietoe »

Ik kan jopet alleen maar bijtreden.
Niet besparen op essenti?le bescherming. Neem gewoon een goed betalend beveiligingspakket. Maar zelfs met het beste pakket moet je als gebruiker nog altijd oplettend zijn en je verstand gebruiken.
Als legaal alternatief voor MS-Office is libre Office de beste keuze.
Voor e-mail zou je ook nog kunnen kiezen voor Thunderbird.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Muug »

OS : kan je via je kinderen , en dus via 't school niet aan een goeie prijs geraken voor MS Office? Of jijzelf misschien, als je ergens een opleiding volgt. De prijzen voor studenten zijn belachelijk laag. Dit is de url : http://www.academicdownload.com/

Antivirus : persoonlijk heb ik nog nooit behoefte gehad aan een te betalen antivirus. Momenteel draait er hier Microsoft Security Essentials en da's perfect. Ook lang en veel Antivir en AVG en Avast gedraaid maar ik begon teveel popups te krijgen met reklame voor hun betalende producten. Antimalwarebytes is geweldig goed , zelfs als je pc al ge?nfecteerd is.

Mail : ev outlook via die academy, ook tof : Mozilla Thunderbird.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Nieuwe laptop gereed maken

Post by laouen »

Ik zou daar ne linux op zwieren :whistling: dat lost ineens ook het antivirus probleem op :silly:

Enneuh :stop: als ge films kunt vinden via een torrent, dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om gehackte software te vinden ook :peepwall: :sweeet:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Jopet »

Muug wrote: Antivirus : persoonlijk heb ik nog nooit behoefte gehad aan een te betalen antivirus. Momenteel draait er hier Microsoft Security Essentials en da's perfect
MSE komt steevast als laatste uit de testen, deze zou ik dus zeker niet aanraden aan de mensen. Dat jij geen problemen ondervind is vooral aan jezelf te danken, als je heel verstandig omgaat met je pc heb je minder bescherming nodig, helaas zijn er teveel mensen die niet weten wat ze doen en op alles clicken dat ze zien en dan is MSE zeker af te raden.....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Muug »

mijn ervaring met onhandige surfers is dat geen enkele antivirus helpt :mrgreen:

ivm MSE : ik ga u gelijk moeten geven, na het lezen van enkele recente verslagen. MSE was ooit goed, maar da's ook weeral een jaar of vijf geleden blijkbaar. Dit is een heel goed artikel vind ik: http://www.howtogeek.com/173291/goodbye ... antivirus/, ze zeggen dat MS z?lf het gebruik van MSE afraadt, behalve voor "geeks" die weten wat ze doen en dus zelf veilig surfen. :P

==> "Now, if you?re a geek like we are, MSE and Windows Defender are very usable. If you have good security practices and know what you?re doing, you can manage just fine with this lightweight option. But average Windows users don?t always follow proper security practices and should use a strong antivirus that does well in tests ? as Microsoft themselves now recommend." <==

En dit ook : http://dottech.org/14151/windows-best-f ... st-vs-avg/

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Iefke »

Ik heb Norton internet security ge?nstalleerd, 29 eurokes voor 3 pc's bij Mediamarkt. Na een jaar terug verwijderen, niet online verlengen en een nieuwe installeren voor hetzelfde geld. Tien euro per pc per jaar is toch geen geld voor een goede bescherming. Je beschikt ook over een kluis waarin je wachtwoorden zitten en die deze invult wanneer ze daarin opgeslagen zitten,,zodat je nooit een wachtwoord moet intikken, dus pech voor de keyloggers. Het is het derde jaar dat ik zo werk en nog nooit een viruske binnen gehad.
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Nieuwe laptop gereed maken

Post by OzzePaa »

Sinds 1989 hangt hier "iets" aan tinternet ... sinds de kkrrrtssshhhhhkkkrriieet-oer-modems :P Tot vandaag zonder al die vertragende, constant actieve en indewegzittende "security-suites". Een verniete on demand scanner en zien wagge doet was tot vandaag genoeg om van al de virale braggel gespaard te blijven. Nee, ik lieg : ??n keer met het onbesuisd openen van een exe op een door onze jongste meegebracht spelletjesdisketje een trojan binnegekregen die na 37 seconden alweer eraf was.
Maar akkoord : if it gets you peace of mind :pijlr: installeren die ondertussen gigagrote security-spullen. :mad:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Droopy »

:!: http://www.goedkoopsteantivirus.be/prod ... 1-year-oem :thumbsup:

Een of andere sympathieke mens wou steeds naar onze bankgegevens meekijken als we naar de bankwebsite surften (en hij wou vermoedelijk ook onze pincodes), en sinds deze Norton erop staat hebben hebben we daar geen last meer van.



AVG en Microsoft SE konden dat niet vinden (laat staan tegenhouden). :duimneer:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Muug »

https://www.malwarebytes.org/ had dat wel gekund, wil ik mijn moto voor verwedden. :P Zet het op je pc, hou het up to date, en van zodra je vermoeden hebt run je dat ding. :thumbsup:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Jopet »

Muug wrote:https://www.malwarebytes.org/ had dat wel gekund, wil ik mijn moto voor verwedden. :P Zet het op je pc, hou het up to date, en van zodra je vermoeden hebt run je dat ding. :thumbsup:
100% mee akkoord, had het in vorig antwoord al aangeraden, het is van het beste van zijn soort en gratis! De betalende versie heeft wel realtime bescherming maar af en toe de gratis versie eens zelf laten scannen is ook niet teveel gevraagd h?.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Wipr »

Bedankt voor de tips. Denk effectief dat ik voor de gratis office versie kies en een betalende versie kies voor de computer te beschermen.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Jopet »

Wipr wrote:Bedankt voor de tips. Denk effectief dat ik voor de gratis office versie kies en een betalende versie kies voor de computer te beschermen.
Volgens mij een zeer verstandige keuze :pom:

Heb je ook een priv? berichtje gezonden je moet maar eens kijken.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Theo »

Ik gebruik als gratis antivirusversie Avira, doet perfect zijn werk.

Wat office betreft: libre office krijgt hier de voorkeur op open office, omdat open office ondertussen niet meer verder doorontwikkeld wordt.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Nieuwe laptop gereed maken

Post by toeternietoe »

Libre Office is inderdaad de betere keuze maar Apache Open Office wordt nog altijd verder ontwikkeld. Door het verschil in licentiemodel kan Libre office ontwikkelingen uit Open Office overnemen, maar omgekeerd niet, waardoor Libre office op termijn dus verder zal ontwikkeld zijn dan zijn tegenhanger
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Nieuwe laptop gereed maken

Post by zappa »

Nieuwe laptop gereed maken :

benodigdheden :

1 ui,
1 prei, fijn gesneden,
1 kilo bloemig kokende aardappels, geschild en in schijfjes,
350 gr gemalen emmentaler,
100 gr echte boter,
peper en zout.

bereiding :

verwarm de oven voor op 180?
wrijf de laptop aan beide kanten in met de boter, leg die in een vuurvaste schotel,
leg de schijfjes aardappel dakpansgewijs op de bovenkant op het laagje boter, en verdeel er de prei ringen over.
werk af met peper en zout, bestrooi met de emmentaler.
zet gedurende 55 minuten in de oven.

dit is verstaanbaar gereed maken :wink:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Nieuwe laptop gereed maken

Post by F M »

Kijk, hier versta ik nu eens niks van. :mad: :oogrollen:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe laptop gereed maken

Post by petervdc »

F M wrote:Kijk, hier versta ik nu eens niks van. :mad: :oogrollen:
Eu, w?t vertelt ze ??
:waardeloos:
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe laptop gereed maken

Post by Muug »

zappa wrote:verwarm de oven voor op 180?
wrijf de laptop aan beide kanten in met de boter, leg die in een vuurvaste schotel,
leg de schijfjes aardappel dakpansgewijs op de bovenkant op het laagje boter, en verdeel er de prei ringen over.
werk af met peper en zout, bestrooi met de emmentaler.
zet gedurende 55 minuten in de oven.
dit is verstaanbaar gereed maken :wink:
:mrgreen: :zotteke: :pom:

zeg eens, is 55 minuten genoeg om die laptop zocht te krijgen?

Post Reply