Antwerpen 2016

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5052
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Antwerpen 2016

Post by F M »

Het ziet er naar uit dat ik een nieuwe auto moet kopen. Anders kan ik vanaf 2016 met de C8 niet meer in tStad geraken. Niet dat ik daar ooit kom, maar toch.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11789
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Antwerpen 2016

Post by Muug »

door CO-gedoe of zo ?

User avatar
zappa
Posts: 4511
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Antwerpen 2016

Post by zappa »

waar heb je die info vandaan? met ne LC zal dat ook een probleem zijn ? En tot waar geld die regeling?
sig nature

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Antwerpen 2016

Post by susse »

ze gaan duitsland achterna...

enfin, dat wil dus zeggen dat ik met mijnen S80d van 1999 die 6 liter verbruikt het stad ni meer inmag binnen afzienbare tijd maar dat ge met de splinternieuwe volvo XC90 die 9 liter verbruikt WEL het stad inmoogt...

ge moogt ene keer raden welke het meest verbuikt, uitstoot en dus vervuilt

ma bon, zoals in het liedje...

https://www.youtube.com/watch?v=cXd155v8Z5U

maar ni geklaagd, ik heb nog nen benzinezuipende audi S6 staan die wel E kweenihoeveel is en die mag dus wel overal binnen
enfin, als ze de duitse normen handhaven toch

dat krijgt BDW er nooit door
dat is een racistisch getinte maatregel
de oudere noord afrikaanse generatie rijdt liefst met oude mercedes diesels en die mensen wonen in't stad
centrum voor gelijke kansen tegen de groen lobby binnenkort
mooie TV momenten in't verschiet
:silly:
jommo... nagommenegank...

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3451
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Antwerpen 2016

Post by Blackbert »

geen probleem toch? g'et het stad. en g'et de parking. ik blijf wel op de parking.
't enige wat ik nog zou overwegen wanneer de diesel echt zo duur moet worden als de benzine: terug naar lpg.
maar dat mag in geen enkele parkeergarage in het stad. ik blijf wel op de parking. zoveel is daar trouwens toch niet te zien, in h?t stad. dat ze trouwens eerst maar eens zorgen dat ik voorbij het stad geraak, zonder een uur te staan parkeren in de file. of is dat geen deel van het probleem?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5052
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Antwerpen 2016

Post by F M »

Blackbert wrote:terug naar lpg.
maar dat mag in geen enkele parkeergarage in het stad.
Ik heb ook jaren met lpg gereden. Heb me nooit iets aangetrokken van dat verbod in parkeergarages...
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Antwerpen 2016

Post by Wipr »

Gewoon met een quad in 't stad gaan rondbollen. Da vinden ze elemaal ni plezant. :mad: :zotteke:

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Antwerpen 2016

Post by diskeletloetje »

In Gent hebben ze ondertussen ook het licht gezien... Nieuw mobiliteitsplan van de huidige groen-rode meerderheid. Die Filip Watteeuw ziet eindelijk zijn natte droom realiteit worden. Voor mij is het simpel : als ik met mijnen oto 't stad niet meer binnen kan wegens te duur of te moeilijk, dan spendeer ik er mijn centen nie meer, en ga ik wel elders heen. Geld dat niet rolt zijn minder inkomsten voor de stad. Dat ze het dan maar gaan zoeken bij de lokale bewoners en dat ze ineens hun bakfietsen steken waar de zon niet schijnt. En binnenkort, naar analogie met 't Stad, gaat men ook beginnen neuten over het viaduct van de E17 dat volgens hen moet omgeleid worden via de R4. Als het regent in A'pen dan begint het fameus te druppelen in Gent.... Maar dus ongeacht de politieke familie: ze halen het geld steeds waar het te rapen valt: bij de gewone werkmens die weinig drukkingsmiddelen heeft om te protesteren...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5052
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Antwerpen 2016

Post by F M »

diskeletloetje wrote:ze halen het geld steeds waar het te rapen valt: bij de gewone werkmens die weinig drukkingsmiddelen heeft om te protesteren...
We moeten nekeer gaan staken.


O nee, want daar gaat de economie van kapot.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11789
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Antwerpen 2016

Post by Muug »

diskeletloetje wrote:ze halen het geld steeds waar het te rapen valt: bij de gewone werkmens die weinig drukkingsmiddelen heeft om te protesteren...
ah, nog een chance dat ne mens meestal minder dan 100 jaar oud wordt, de rest van de tijd hebde daar dan geen last meer van :P Stel u voor dat ge zo 400 jaar oud wordt zeg.... :konijnetand

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Antwerpen 2016

Post by Droopy »

diskeletloetje wrote:I...Voor mij is het simpel : als ik met mijnen oto 't stad niet meer binnen kan wegens te duur of te moeilijk, dan spendeer ik er mijn centen nie meer, en ga ik wel elders heen. Geld dat niet rolt zijn minder inkomsten voor de stad. ...
:stupid: :grin:

Mario
Posts: 726
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Antwerpen 2016

Post by Mario »

typisch zeker
op "den buiten" gaan wonen voor de kalmte en het groen en de veiligheid (en ook omdat het in de stad vaak niet meer te betalen is), maar wel met de auto naar de stad gaan om daar het leven van de stadsmensen te bemoeilijken en op uw achterste poten staan als je niet meer met de auto tot vlak voor de deur kunt rijden van de winkel of het caf? waar je wil zijn

dus wel van de lusten willen genieten/profiteren, maar zeker niet de lasten

toen ze ettelijke jaren geleden met de voetgangerszone in Gent wilden beginnen, was er ook veel protest tegen, onder meer van de middenstand
wel, die zijn er nu heel tevreden over (en heel veel Gentenaars met hen)
ongetwijfeld zal er een klik moeten worden gemaakt door veel mensen, maar wie niet inziet dat het qua gemotoriseerd verkeer heel anders moet (in heel Vlaanderen/Belgi? trouwens) die is gewoon stekeblind

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Antwerpen 2016

Post by toeternietoe »

Mario wrote:typisch zeker
......

dus wel van de lusten willen genieten/profiteren, maar zeker niet de lasten

.....
Die redenering gaat ook op voor de heren van 't stad. Wel de voordelen van willen genieten, maar verkeer? Ah nee dat niet h?. Die van "den buiten" moeten maar te voet komen. Als men dat wil, dan moeten die van 't stad hun weekendjes ook maar in hun stad doorbrengen of te voet naar "den buiten" komen.

Trouwens, de meesten die bij ons op het werk met de auto komen (centrum Brussel) zijn verdorie de Brusselaars zelf.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Mario
Posts: 726
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Antwerpen 2016

Post by Mario »

dat is niet typisch stedelijk ; op de meeste plekken (stad of dorp) gaan men (helaas) doorgaans met z'n auto naar de bakker of gelijk waar

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Antwerpen 2016

Post by diskeletloetje »

Wat een kortzichtige redenering, Mario. De reden waarom ik met de wagen naar de stad kom is omdat daar nu toevallig een vacature vrij was, in een periode dat ik niet echt kieskeurig kon zijn wegens bijna geen werk in mijn branche. Ik kon ook natuurlijk op den dop gaan staan, maar aangezien ik zo niet in elkaar zit, heb ik die job aanvaard. Ik werk zelfs niet in het centrum maar net aan de 19-de eeuwse gordel. De reden waarom ik me geen huis heb gekocht in Gent, is omdat de huizen er duur zijn, en ik genen rijken thuis had die mij een spaarpotje kon toestoppen toen ik op eigen benen ging staan. En ja dan koopt ge u een huis dat ge u kunt permitteren en dan is de plaats waar dat staat van ondergeschikt belang.
Als het allemaal zo simpel was, dan zouden veel minder mensen dagelijks de files trotseren.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Mario
Posts: 726
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Antwerpen 2016

Post by Mario »

diskeletloetje wrote:Wat een kortzichtige redenering, Mario. De reden waarom ik met de wagen naar de stad kom is omdat daar nu toevallig een vacature vrij was, in een periode dat ik niet echt kieskeurig kon zijn wegens bijna geen werk in mijn branche. Ik kon ook natuurlijk op den dop gaan staan, maar aangezien ik zo niet in elkaar zit, heb ik die job aanvaard. Ik werk zelfs niet in het centrum maar net aan de 19-de eeuwse gordel. De reden waarom ik me geen huis heb gekocht in Gent, is omdat de huizen er duur zijn, en ik genen rijken thuis had die mij een spaarpotje kon toestoppen toen ik op eigen benen ging staan. En ja dan koopt ge u een huis dat ge u kunt permitteren en dan is de plaats waar dat staat van ondergeschikt belang.
Als het allemaal zo simpel was, dan zouden veel minder mensen dagelijks de files trotseren.
Loetje, mijn reactie is niet meer of minder ongenuanceerd of karikaturaal dan jouw eerste (en er stond tussen haakjes ook bij dat velen zich in een stad geen huis kunnen veroorloven :wink: )
blij voor jou dat je werk in Gent hebt ; ik zou er graag wonen

't is ook nog niet helemaal duidelijk hoe de nieuwe verkeersstromen in goede banen zullen worden geleid, maar het is niet zo dat dit plan zomaar zal worden toegepast zonder compenserende of begeleidende maatregelen
zo is er toch sprake van om de 'kleine' ring herin te richten (onder meer met minder verkeerslichten als ik goed tussen de lijnen gehoord heb, zodat het verkeer daar vlotter kan rijden ; misschien een idee voor Lier ?)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Antwerpen 2016

Post by bompa »

Hier bij ons is het zo , mag ik er niet meer komen met de wagen , niet erg , dan kom ik daar toch niet meer, dan rij ik hierachter wel de grens over , dan ga we daar wel winkelen waar ik nog wel mag komen en ze een parking hebben in het midden van het stad :grin:

User avatar
F M
Posts: 5052
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Antwerpen 2016

Post by F M »

Bwa, die parkings in het midden van het stad zijn misschien toch ook niet houdbaar. Het is zo dat er vroeger, toen we jong waren, nergens sprake was van voetgangerszones. Toen die ingevoerd werden stond iedereen op zijn kop. "We geraken er niet meer met onze auto!" Maar ondertussen is toch gebleken dat die voetgangerszones het winkelen in de stad een stuk aangenamer maken.

Ik ben dit jaar in Nederland op weekend geweest. Een bezoekje naar Den Bosch was best aangenaam dank zij een grote parking aan de rand van de stad met busvervoer naar het centrum. De prijs van een gecombineerd ticket voor parking en bus was zeer laag. Ik denk dat dit de toekomst zal worden.

Nu is Den Bosch een relatief kleine stad, vergelijkbaar met Lier en Leuven. Grotere steden als Gent en Antwerpen zullen wat meer denkwerk en infrastructuur vragen.

Maar helemaal niet meer kunnen rijden binnen de grote Ring van Antwerpen omdat je auto niet meer up to date is, vind ik persoonlijk nogal drastisch. Nu ja, het is al gezegd, in Duitsland is dat al een tijd zo...
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply