Tijd om de beestjes te soigneren
Tijd om de beestjes te soigneren
jawel jawel, de tijd is gekomen
om de beestjes te soigneren
en dan bedoel ik niet onze kat (nickname Dikkie Dick)
of onze tuinslakken
maar just plain "Mr. Beast", mijn oranje motorbeest
dempers eraf en opkuisen
vulling eruit en verversen
ketting eraf
tandwielen eraf
nieuwe erop
wielen naar de spakenostheopaat
andere achterschijfrem
koppelingsolie verversen
logboek bekijken en eens zien wat we nog allemaal kunnen verversen en vervangen
Ook het kleine stiefbroertje gaat wat verzorging krijgen
verstelbaar koppelingshendel ten behoeve van de kleine handjes zit er al op
was "maar" 81 euro
windschermke van MRA gaat er in november ook op, kost maar 99 euro.
Dat van BMW kost er maar 320 ....
stevige crashbars van SW-Motech zijn onderweg
handvatverwarming zou ook leuk zijn (had er niet overlaatst iemand gezegd dat 'm die eraf gehaald had en dat men ze gratis mocht hebben? Weet iemand nog wie?)
Goei carterplaat zal voor Nieuwjaar zijn peis ik
Zeker vooraan ook nog Wilbers-veren want ze zijn echt te deinerig
achteraan heel misschien ook, maar zonder apart reservoir voor veervoorspanning kan je diezelfe veervoorspanning niet meer instellen en m?t kost ze dikke 600 euro ....
ook een gps-bol gaat wel handig zijn denk ik zo...
en ah, misschien eens iets doen aan die zielige aktieradius? Wie weet.
om de beestjes te soigneren
en dan bedoel ik niet onze kat (nickname Dikkie Dick)
of onze tuinslakken
maar just plain "Mr. Beast", mijn oranje motorbeest
dempers eraf en opkuisen
vulling eruit en verversen
ketting eraf
tandwielen eraf
nieuwe erop
wielen naar de spakenostheopaat
andere achterschijfrem
koppelingsolie verversen
logboek bekijken en eens zien wat we nog allemaal kunnen verversen en vervangen
Ook het kleine stiefbroertje gaat wat verzorging krijgen
verstelbaar koppelingshendel ten behoeve van de kleine handjes zit er al op
was "maar" 81 euro
windschermke van MRA gaat er in november ook op, kost maar 99 euro.
Dat van BMW kost er maar 320 ....
stevige crashbars van SW-Motech zijn onderweg
handvatverwarming zou ook leuk zijn (had er niet overlaatst iemand gezegd dat 'm die eraf gehaald had en dat men ze gratis mocht hebben? Weet iemand nog wie?)
Goei carterplaat zal voor Nieuwjaar zijn peis ik
Zeker vooraan ook nog Wilbers-veren want ze zijn echt te deinerig
achteraan heel misschien ook, maar zonder apart reservoir voor veervoorspanning kan je diezelfe veervoorspanning niet meer instellen en m?t kost ze dikke 600 euro ....
ook een gps-bol gaat wel handig zijn denk ik zo...
en ah, misschien eens iets doen aan die zielige aktieradius? Wie weet.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Tijd om de beestjes te soigneren
Ik heb er niets van gezegd maar heb hier een setje liggen dat er nooit opgezeten heeft. Zijn die dingen universeel? Dan mag je het gerust komen halen, in ruil voor een schoon ritje?Muug wrote: handvatverwarming zou ook leuk zijn (had er niet overlaatst iemand gezegd dat 'm die eraf gehaald had en dat men ze gratis mocht hebben? Weet iemand nog wie?)
Me gusta la moto, me gustas tu.
Tijd om de beestjes te soigneren
Hein Gericke?
Ik moet wel eerst effe de stuurdiameter meten. Kan jij dat ook effe checken, van die hvv ?
Ik moet wel eerst effe de stuurdiameter meten. Kan jij dat ook effe checken, van die hvv ?
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Tijd om de beestjes te soigneren
het ligt hier al een paar jaar in de schuur. Was bedoeld voor de Tiger 1050 maar is daar nooit op geraakt. Ik heb blijkbaar warmbloedige handen want ik nooit behoefte gehad aan handvatverwarming. Ik check welke het zijn en laat je iets weten.Muug wrote:Hein Gericke?
Ik moet wel eerst effe de stuurdiameter meten. Kan jij dat ook effe checken, van die hvv ?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Tijd om de beestjes te soigneren
soigneren?
heb mijne al precies 1 keer gzewassen sinds aankoop eind vorig jaar... een record
verder geregeld wat benzine derin en ketting alke 3 maand is smeren
meer moetanisijn
heb mijne al precies 1 keer gzewassen sinds aankoop eind vorig jaar... een record
verder geregeld wat benzine derin en ketting alke 3 maand is smeren
meer moetanisijn
jommo... nagommenegank...
Tijd om de beestjes te soigneren
Jah.... Tis ook ne spiksplinternieuwen.....
Tijd om de beestjes te soigneren
Ne blinkblink Adventure is toch eigenlijk geen zicht, , maar mijn madam haar bottinnekes hingen zaterdag vol met kettingvet van mijn enthousiast gesmeer Haar botten zijn nu ook Adventure, maar daar was ze niet helemaal mee eens tisooknooitniegoe#
Ashetmorvooruitgaat!
Tijd om de beestjes te soigneren
Die van mij is al 3 keer gewassen. Ik heb het genot van de hogedrukreiniger leren kennen :luvjoe:susse wrote:soigneren?
heb mijne al precies 1 keer gzewassen sinds aankoop eind vorig jaar... een record
verder geregeld wat benzine derin en ketting alke 3 maand is smeren
meer moetanisijn
Moet gij zelfs de ketting niet eens aanspannen? Heb ik al 2 keer moeten doen (Allee, Duibhcek 1 keer en ik 1 keer )
I am confused. Oh no, maybe not!
Tijd om de beestjes te soigneren
Zolang die niet over de grond sleept is er geen probleem.
Aan de andere kant, hoeveel km heeft uw beestje intussen? 2 keer spannen reeds? Laat madam FM (of iemand anders) eens kijken hoe strak die staat wanneer jij op de moto zit. Dan moet er ook nog speling zijn. Te strak is erger dan te slap, in dit geval. Overbelasten van de ketting zelf en van het lager van de uitgaande as (waar 't tandwielleke opzit, vooraan).
Aan de andere kant, hoeveel km heeft uw beestje intussen? 2 keer spannen reeds? Laat madam FM (of iemand anders) eens kijken hoe strak die staat wanneer jij op de moto zit. Dan moet er ook nog speling zijn. Te strak is erger dan te slap, in dit geval. Overbelasten van de ketting zelf en van het lager van de uitgaande as (waar 't tandwielleke opzit, vooraan).
grease up your baby for a ball on the hill
Tijd om de beestjes te soigneren
Mijn beestje heeft ongeveer 28.000 km op de teller. En de ketting sleepte inderdaad bijna over de grond, bij wijze van spreken.
I am confused. Oh no, maybe not!
Tijd om de beestjes te soigneren
en toch gingen op de CBFkes van 't werk de achterwiellagers stuk van een veel te strakke ketting. Veel te korte ketting geplaatst door een dealer, ?n de kettingspanner was niet meer bij te stellen!Blackbert wrote: Te strak is erger dan te slap, in dit geval. Overbelasten van de ketting zelf en van het lager van de uitgaande as (waar 't tandwielleke opzit, vooraan).
Toch blij dat ik met mijn DID-kettingen makkelijk 45000km haal...
Tijd om de beestjes te soigneren
Die af fabriek kettingen stellen soms niet veel voor. Die op mijn terra was na onze vakantie en met amper 12k km op de teller ook aan vervanging toe....
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Tijd om de beestjes te soigneren
ketting moet redelijk los zitten
die dingen hebben redleijk wa veerweg
die dingen hebben redleijk wa veerweg
jommo... nagommenegank...
Tijd om de beestjes te soigneren
Stuurdiameter ter hoogte van de handvaten is 22mm.Tom Triple wrote:het ligt hier al een paar jaar in de schuur. Was bedoeld voor de Tiger 1050 maar is daar nooit op geraakt. Ik heb blijkbaar warmbloedige handen want ik nooit behoefte gehad aan handvatverwarming. Ik check welke het zijn en laat je iets weten.
Tijd om de beestjes te soigneren
en hop,
velgen zijn verzonden.
En de valbaren zitten op de X-Country.
velgen zijn verzonden.
En de valbaren zitten op de X-Country.
Tijd om de beestjes te soigneren
en nu nog handvat verwarming, want mee die 23? in november, kan je dat goed gebruiken
sig nature
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Tijd om de beestjes te soigneren
Bedankt voor de reminder. Net de schuur doorzocht in ik kan die dingen niet vinden. Vermoedelijk gaan ze op een gegeven moment wel ergens opduiken. Ze liggen hier al een paar jaar...Muug wrote: Stuurdiameter ter hoogte van de handvaten is 22mm.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Tijd om de beestjes te soigneren
Zo. Velgjes van de KTM zijn terug. 15? werk en 12? verzend kosten. Voorwiel was ok. Achteraan was 1 spaak kapot en zat er een hele kleine slag in.
Tijd om de beestjes te soigneren
allez hop, wat hebben we ondertussen al gedaan aan de KTM.
- nieuwe dichtingen voor de uitlaat (waren compleet vort). Was weer een ferrme operatie, want ge hebt niet veel werkruimte, dat zit daar ergens tussen de achterste cylinder, de achterschokbreker, het frame, de achterbrug en het achterspatbord gewrongen. Letterlijk. Oplossing: achterspatbord losmaken, bevestiging dempers losmaken zodat ze enkele cm's naar achteren kunnen schuiven, bovenste bouten subframe losvijzen zodat het met uitlaatdempers en al kan wegscharnieren van de uitlaatbochten. Dan heb je zo ongeveer 3-4cm om ouwe dichtingen eruit te peuteren en er nieuwe in te peuteren. Daarenboven heb ik een dik kwartier erg subtiel bezig geweest met WD40 en heteluchtblazer omdat ??n bout van de spanring van de uitlaatbochten was vastgeroest. Tot mijn eigen verbazing is het gelukt om die dichtingen daar perfect in te krijgen en - het moeilijkst van alles - om de uitlaat-met-dichtingen perfect over de uitlaatbochten te schuiven zonder die grafietdichtingen naar de filistijnen te stampen.
- dempers nieuwe vulling (was uiteindelijk niet nodig)
- nieuwe ketting en tandwielen (want op)
- nieuwe achterremschijf en remblokken (ook op)
Rest nog de vloeistofkes te vervangen. En dan zijn we weer klaar voor Parisdakaar !
- nieuwe dichtingen voor de uitlaat (waren compleet vort). Was weer een ferrme operatie, want ge hebt niet veel werkruimte, dat zit daar ergens tussen de achterste cylinder, de achterschokbreker, het frame, de achterbrug en het achterspatbord gewrongen. Letterlijk. Oplossing: achterspatbord losmaken, bevestiging dempers losmaken zodat ze enkele cm's naar achteren kunnen schuiven, bovenste bouten subframe losvijzen zodat het met uitlaatdempers en al kan wegscharnieren van de uitlaatbochten. Dan heb je zo ongeveer 3-4cm om ouwe dichtingen eruit te peuteren en er nieuwe in te peuteren. Daarenboven heb ik een dik kwartier erg subtiel bezig geweest met WD40 en heteluchtblazer omdat ??n bout van de spanring van de uitlaatbochten was vastgeroest. Tot mijn eigen verbazing is het gelukt om die dichtingen daar perfect in te krijgen en - het moeilijkst van alles - om de uitlaat-met-dichtingen perfect over de uitlaatbochten te schuiven zonder die grafietdichtingen naar de filistijnen te stampen.
- dempers nieuwe vulling (was uiteindelijk niet nodig)
- nieuwe ketting en tandwielen (want op)
- nieuwe achterremschijf en remblokken (ook op)
Rest nog de vloeistofkes te vervangen. En dan zijn we weer klaar voor Parisdakaar !
Tijd om de beestjes te soigneren
de vloeistofkes zijn nog altijd niet vervangen....
maar ik heb gezien dat de schokbreker achteraan lekt :schieten: , daar gaat Mototech dus wat werk aan hebben...
en verder ga ik de komende weken ne keer moeten experimenteren met Helicoil, want toen ik het subframe moest losvijzen om de uitlaatdichtingen te kunnen vervangen is de schroefdraad van ??n bout meegekomen. Beetje vervelend. Maar niet onoverkomelijk.
maar ik heb gezien dat de schokbreker achteraan lekt :schieten: , daar gaat Mototech dus wat werk aan hebben...
en verder ga ik de komende weken ne keer moeten experimenteren met Helicoil, want toen ik het subframe moest losvijzen om de uitlaatdichtingen te kunnen vervangen is de schroefdraad van ??n bout meegekomen. Beetje vervelend. Maar niet onoverkomelijk.