Zorgverlof?
Posted: 28 Oct 2014 20:14
Het beest (nee, niet ik, de KTM 950 adventure S) heeft dit jaar z'n tiende verjaardag gevierd. In z'n jeugd in the UK had 'm het gemakkelijk: tot het voorjaar 2009 amper 13000km bij elkaar gefietst. Sinds 'm op the continent leeft zijn er daar 76000 bijgekomen.
10 jaar ouwe sleur met 90000km. Niet veel kans op een snelle verkoop eigenlijk. Maar da's niet erg, hij mag blijven. Onlangs nog 's met de Strom 650 van black zus gereden. Niet slecht, maar scheelt er iets aan die vering? Ik zit precies zo laag? ...
Onderhoud heb ik, na de eerste grote beurt, altijd zelf gedaan. Kost wat tijd om tot aan het blok te geraken, maar 't is eigenlijk relatief eenvoudig. Updates gedaan, zoals de koppelingsstang en controle van de rotorbouten van de alternator. Ne keer nokkenaskettingen vervangen. Kleppen stellen wanneer nodig. 1 keer preventief de waterpompas en -dichting vervangen. De vering eens binnengestoken bij WP voor een revisie. schakelaar van het remhendel vervangen. Om 't jaar ongeveer eens echt poetsen en de electrische stekkers invetten. Ook preventief, de contacten van de benzinepomp vervangen door een electronisch systeem. Paar setjes banden en nu de derde ketting, geloof ik. 1 keer gedepaneerd: lekke achterband en niet alle gereedschap mee. Alle lagers zijn nog de originele.
Een hoop aanpassingen om 'm de mijne te maken. paar 12v stopcontacten. Navigatiesteun en aansluiting. Traploos regelbare warme handvatten. Stuurverhogers. Inklapbare spiegels. Betere verlichting en minder hete dempers, DHZ windscherm. 990 zwevende schijven voor. Hij past me helemaal zo.
Cevennen, Roemeni? en de Balkan, Alpen, Dordogne, Wales, Ard?che, Jura en Provence, Alpen, Wales, veel Belgische en Franse Ardennen, Luxemburg, ... en we willen nog veel meer.
Alleen, nu heb ik zorgverlof nodig. Dichting van de koppelingsstang lekt al een tijdje, en onlangs heeft 'm een stuk uitlaat afgestoten. D?t was een thuiskomst.
Er zijn donorstukken gevonden, en nieuwe, dus dat komt wel weer in orde. Stevig poetsen zou ook nog eens mogen zie ik intussen, en de vering is weer aan een beurtje toe, misschien zelfs nieuwe voorveren. De littekens van verloren evenwichtsoefeningen mogen blijven denk ik.
Eens je jeugd voorbij mag je dat eraan zien, als 't lijf maar fit blijft. Hopelijk kan ik 't mijne ook in form houden, of iemand zal voor mij zorgverlof moeten aanvragen, en de KTM uitlaten.
10 jaar ouwe sleur met 90000km. Niet veel kans op een snelle verkoop eigenlijk. Maar da's niet erg, hij mag blijven. Onlangs nog 's met de Strom 650 van black zus gereden. Niet slecht, maar scheelt er iets aan die vering? Ik zit precies zo laag? ...
Onderhoud heb ik, na de eerste grote beurt, altijd zelf gedaan. Kost wat tijd om tot aan het blok te geraken, maar 't is eigenlijk relatief eenvoudig. Updates gedaan, zoals de koppelingsstang en controle van de rotorbouten van de alternator. Ne keer nokkenaskettingen vervangen. Kleppen stellen wanneer nodig. 1 keer preventief de waterpompas en -dichting vervangen. De vering eens binnengestoken bij WP voor een revisie. schakelaar van het remhendel vervangen. Om 't jaar ongeveer eens echt poetsen en de electrische stekkers invetten. Ook preventief, de contacten van de benzinepomp vervangen door een electronisch systeem. Paar setjes banden en nu de derde ketting, geloof ik. 1 keer gedepaneerd: lekke achterband en niet alle gereedschap mee. Alle lagers zijn nog de originele.
Een hoop aanpassingen om 'm de mijne te maken. paar 12v stopcontacten. Navigatiesteun en aansluiting. Traploos regelbare warme handvatten. Stuurverhogers. Inklapbare spiegels. Betere verlichting en minder hete dempers, DHZ windscherm. 990 zwevende schijven voor. Hij past me helemaal zo.
Cevennen, Roemeni? en de Balkan, Alpen, Dordogne, Wales, Ard?che, Jura en Provence, Alpen, Wales, veel Belgische en Franse Ardennen, Luxemburg, ... en we willen nog veel meer.
Alleen, nu heb ik zorgverlof nodig. Dichting van de koppelingsstang lekt al een tijdje, en onlangs heeft 'm een stuk uitlaat afgestoten. D?t was een thuiskomst.
Er zijn donorstukken gevonden, en nieuwe, dus dat komt wel weer in orde. Stevig poetsen zou ook nog eens mogen zie ik intussen, en de vering is weer aan een beurtje toe, misschien zelfs nieuwe voorveren. De littekens van verloren evenwichtsoefeningen mogen blijven denk ik.
Eens je jeugd voorbij mag je dat eraan zien, als 't lijf maar fit blijft. Hopelijk kan ik 't mijne ook in form houden, of iemand zal voor mij zorgverlof moeten aanvragen, en de KTM uitlaten.