Page 3 of 3

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 08 Mar 2015 19:47
by Muug
Image

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 08 Mar 2015 20:59
by Marreke
Nope, Gordon heeft er niks mee te maken!
Kon ik v??r de flash van Bas zijn 1200 er nog rondjes om draaien met mijn duuzend.... Hij had hem NOOIT op mogen sturen!
Een goede rijder kan op mijn 1000 tot 100/120 voor blijven. Daarna is het zwaaien naar de spiegels van de 1200.

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 09:07
by Davy78
Is eigenlijk wel erg dat zoiets nodig is om uwe moto goed te doen lopen. Als honda dit van in het begin tegoei had gedaan hadden ze er misschien wat meer van verkocht ...

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 10:56
by Bas
Mag niet van Europa omdat ze moeten voldoen aan die euro-normen, maar dat kan niet dus bedienen ze zich van dit soort dingen.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 11:23
by F M
En voldoet de motor nog aan de euro-normen na het flashen ?

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 11:56
by OzzePaa
Bas wrote:Mag niet van Europa omdat ze moeten voldoen aan die euro-normen, maar dat kan niet dus bedienen ze zich van dit soort dingen.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.
Tja ... alles voor 't groen tegenwoordig h? :ermm: Met dien verstande dat, wat het uitlaat-knallen betreft, dit ook alreeds lang bestond voor er bewust "groene ingrepen" in het motormanagement gebeurden die dat erop-los-knallen tot gevolg hebben.

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 12:39
by the riding man
F M wrote:En voldoet de motor nog aan de euro-normen na het flashen ?
Ik heb een groen vermoeden van niet :mrgreen:

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 13:15
by Muug
de laatste carb-suzuki-racers hadden een dubbele reeks kleppen in in- of uitlaattraject zitten en ??n set daarvan ging bij bepaalde toeren toe staan, om zo te voldoen aan bepaalde euro-regels. Bij andere toeren stond die wagenwijd open. Steven Casaer heeft me dat ne keer uitgelegd, maar de details ben ik alweer vergeten.

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 13:33
by duibhce Kaelann
De TDM900 heeft een klep in de inlaat die open ging rond het toerental waarop de emissie werd gemeten, daardoor draaide die armer en had je minder benzinerestanten in de uitlaatgassen bij de metingen.
Er zat ook een AIT in (zoals bij vele andere motoren tegenwoordig) die extra lucht aanzuigt in de uitlaat. Omdat de CO-emmissie procentueel wordt gemeten bij de Euronormen geeft dat lagere en "groenere" cijfers, terwijl er eigenlijk gewoon evenveel gram CO wordt uitgestoten

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Posted: 13 Mar 2015 16:45
by Bas
Precies wat de VFR1200 ook doet en verder heeft die een klep in de uitlaat waardoor je bij lage toeren een heel klein pijpje hebt als uitlaat en bij hoge toeren gaat de grote pijp open.
Dit vertaald zich in heel vreemd rijgedrag bij lage snelheden en stotteren.
Dit kan je ook zien op de dynoruns, er zit een hele vreemde dip rond 4000 toeren en de afgifte van vermogen verloopt heel vreemd tot je tegen 5000 toeren komt, pas dan begint die normaal te lopen.
Ze noemen dit de turbo-boost, wat gewoon onzin is, want als je de boel in de computer gefixed hebt dan is de afgifte lineair vanaf 2500~3000 toeren en loopt die gewoon lekker door tot 11500 toeren.

Het wordt dan een compleet andere motor, de motor die ik voor ogen had toen ik hem kocht :rayof: