Keimpe rit

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

bompa wrote:J...............
En ik ga die rit zeker nog testen met OzzePa voor 31 oktober,ik ga die is roepen om ze mee te testen, en moesten er zeer slechte stukken inzitten kunnen die er wel tussenuit gezwierd worden :grin:
Ge zeult nie te h?t moete roepe zaa Bompa :wink: Maar dees weekend heb ik gans de dag iet anders mee ne moteur in mijn pollen (een Stihl heggeschaar) en zondag ist naar ik verneem de jaarlijkse Waypoint-Rit in Leuven.

Dat is elke keer al een vree tof toerke gebleken, zo weten er ook hier wel een paar, en van deze editie heb ik een iet of wat meer "klein-wegskes-versie" gemaakt ... gewoon om niet heel den tijd in de weg van al die ander charels te rijden dus :mrgreen: :P Aster liefhebbers zijn : roeptumaar :thumbsup:

Maar on topic : inderdaad, zoals BB zegt, als het niet te droog of te nat ligt, is de Keimpe-rit met elken brommer te doen :headbang: De tweede verkenning van de eerste editie heb ik met den FJR gebold, en zonder enig probleem overal doorgeraakt :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

Mmmmm ... :unsure: dees is raar : ik poste toen Bert's bijdrage er al op stond ... en toch staat die nu NA mijne post :dontknow: :confused2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:J...............
En ik ga die rit zeker nog testen met OzzePa voor 31 oktober,ik ga die is roepen om ze mee te testen, en moesten er zeer slechte stukken inzitten kunnen die er wel tussenuit gezwierd worden :grin:
Ge zeult nie te h?t moete roepe zaa Bompa :wink: Maar dees weekend heb ik gans de dag iet anders mee ne moteur in mijn pollen (een Stihl heggeschaar) en zondag ist naar ik verneem de jaarlijkse Waypoint-Rit in Leuven.

Maar on topic : inderdaad, zoals BB zegt, als het niet te droog of te nat ligt, is de Keimpe-rit met elken brommer te doen :headbang: De tweede verkenning van de eerste editie heb ik met den FJR gebold, en zonder enig probleem overal doorgeraakt :rayof:
Dit weekend zou het bij mij ook ni gaan want dan vertoef ik ergens rond Ede met ook iets met ne moteur op http://www.elektrischefietsen.com/wp-co ... 8%20HS.jpg :grin:

Maar we spreken wel is af om het ritje nog is te verkennen voor den 31 :grin:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Keimpe rit

Post by ChiChiWaWa »

OzzePaa wrote: zondag ist naar ik verneem de jaarlijkse Waypoint-Rit in Leuven.
Dat is elke keer al een vree tof toerke gebleken, zo weten er ook hier wel een paar
En ik ga die ook dit jaar weer niet kunnen meerijden, maar 'k zit gelukkig wel op de moto die dag :D
bompa wrote: Ik heb op mijne Tenere de K60 Heidenau liggen, die er nu toch al zeker een jaar op liggen
Hoe doen die Scouts het? Zou wel eens de vervanger kunnen worden voor de Beierse Bomma als de Anakees versleten zijn.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:
OzzePaa wrote: zondag ist naar ik verneem de jaarlijkse Waypoint-Rit in Leuven.
Dat is elke keer al een vree tof toerke gebleken, zo weten er ook hier wel een paar
En ik ga die ook dit jaar weer niet kunnen meerijden, maar 'k zit gelukkig wel op de moto die dag :D
bompa wrote: Ik heb op mijne Tenere de K60 Heidenau liggen, die er nu toch al zeker een jaar op liggen
Hoe doen die Scouts het? Zou wel eens de vervanger kunnen worden voor de Beierse Bomma als de Anakees versleten zijn.
Ik heb gewoon de K60 liggen en die doet het goed bij mij , maar OzzePaa heeft vanachter de Scouts liggen denk ik.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Keimpe rit

Post by duibhce Kaelann »

bompa wrote:Ik heb gewoon de K60 liggen en die doet het goed bij mij , maar OzzePaa heeft vanachter de Scouts liggen denk ik.
Afhankelijk van de bandenmaat is er geen enkel verschil tussen de traditionele K60 en de K60 Scout. Enkel bij de bredere bandenmaten is er een verschil in profieltekening.
Zelf ben ik heel tevreden van de Scout. Doet het uitstekend op droge weg en nog behoorlijk op natte weg ook. Gaat erg lang mee. Voor gravel en soft-road zijn ze echt super. Voor modder zijn ze amper beter dan dan een doodgewone straatband omdat de modder niet voldoende tussen de noppen uitgekuist wordt. Voor het soort rijden dat Sofie en ik doen zijn ze echt ideaal.
Als je iets zoekt dat op de weg nog acceptabel is (wel niet zo goed als een K60) en in de modder wel veel pak geeft zou ik zelf in de richting van een Mitas E09 Dakar gaan. Van TKC980 ben ik niet echt een fan.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Keimpe rit

Post by ChiChiWaWa »

'k Wil misschien wel eens wa meer as vroeger een baantje meepikken, maar modder hoeft dat niet te zijn, en nen band moet primair goede grip geven, maar liefst toch ook wa levensduur hebben. Toch liever 9 ? 10 duizend km dan 3 ? 4 :blush:
En aangezien iedereen blijft zeggen dat de K60 het ook erg goed doet op de weg, wat toch nog steeds het merendeel van de kilometers gaat zijn. 'k Zou nie willen da'k me echt moet inhouden op den asfalt voor da kilometerke gravel waar ik me misschien eens aan waag :pinch:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote:
bompa wrote:Ik heb gewoon de K60 liggen en die doet het goed bij mij , maar OzzePaa heeft vanachter de Scouts liggen denk ik.
Afhankelijk van de bandenmaat is er geen enkel verschil tussen de traditionele K60 en de K60 Scout. Enkel bij de bredere bandenmaten is er een verschil in profieltekening.
Zelf ben ik heel tevreden van de Scout. Doet het uitstekend op droge weg en nog behoorlijk op natte weg ook. Gaat erg lang mee. Voor gravel en soft-road zijn ze echt super. Voor modder zijn ze amper beter dan dan een doodgewone straatband omdat de modder niet voldoende tussen de noppen uitgekuist wordt. Voor het soort rijden dat Sofie en ik doen zijn ze echt ideaal.
Als je iets zoekt dat op de weg nog acceptabel is (wel niet zo goed als een K60) en in de modder wel veel pak geeft zou ik zelf in de richting van een Mitas E09 Dakar gaan. Van TKC980 ben ik niet echt een fan.
Bij den Tenere heb ik in het begin de Michelin Anakee er vanaf gedaan en de k60 genomen is veel beter in het zand vond ik, het is nu de tweede set k60 , en ben er eigenlijk wel tevreden van.Ik hou er tijdens het rijden altijd wel rekening mee dat ik met offroad banden onderweg ben .Maar voor de GS zal de scout zeker geen probleem zijn denk ik.

Als ik echt op voorhand weet dat het heel den dag echt redelijk zwaar zal zijn steek ik mijn ander velgen met De MT21 banden op en dan kom ik er gewoonlijk wel door , maar met dit ritje zal ik ze zeker niet nodig hebben.Want als de banen er bij liggen gelijk nu dan is het met de gewone offroadbanden makkelijk te doen

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Keimpe rit

Post by ChiChiWaWa »

't Zal eind oktober bij mij wel nog met Anakees zijn wss, ze zijn nog niet helemaal op ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:'t Zal eind oktober bij mij wel nog met Anakees zijn wss, ze zijn nog niet helemaal op ;)
Dat is geen probleem

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:'k Wil misschien wel eens wa meer as vroeger een baantje meepikken, maar modder hoeft dat niet te zijn, en nen band moet primair goede grip geven, maar liefst toch ook wa levensduur hebben. Toch liever 9 ? 10 duizend km dan 3 ? 4 :blush:
En aangezien iedereen blijft zeggen dat de K60 het ook erg goed doet op de weg, wat toch nog steeds het merendeel van de kilometers gaat zijn. 'k Zou nie willen da'k me echt moet inhouden op den asfalt voor da kilometerke gravel waar ik me misschien eens aan waag :pinch:
De banden die op mijne ktm lagen, de Pirelli scorpion AT vond ik zeer goede banden op de baan en ook op het onverhard (gravel hard zand ) op de baan kon je daar echt mee doorgaan dat was geen probleem maar die ging niet zolang mee, maar nu op mijne Tenere met de k60 hou ik er op het verhard toch wel een beetje rekening mee dat er offroad banden onder zitten , niet zo van oei daar nen bocht, maar gewoon den bocht vlotjes nemen .

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Keimpe rit

Post by duibhce Kaelann »

ChiChiWaWa wrote:'k Wil misschien wel eens wa meer as vroeger een baantje meepikken, maar modder hoeft dat niet te zijn, en nen band moet primair goede grip geven, maar liefst toch ook wa levensduur hebben. Toch liever 9 ? 10 duizend km dan 3 ? 4 :blush:
En aangezien iedereen blijft zeggen dat de K60 het ook erg goed doet op de weg, wat toch nog steeds het merendeel van de kilometers gaat zijn. 'k Zou nie willen da'k me echt moet inhouden op den asfalt voor da kilometerke gravel waar ik me misschien eens aan waag :pinch:
Je hebt in de Champagne kunnenzien hoe die K60 het doet op de weg. Zeker niet slecht :grin:
de Scorpion AT van Bompa zijn ook een hele goede optie en als je 95% asfalt doet misschien ook wel de betere keuze. Maar niet in alle maten verkrijgbaar. Op de Tenere achtervelg pasten die bvb niet. Op de ABS versie van de Terra ook niet, de niet-ABS versie past wel, die heeft een 18" achtervelg.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Keimpe rit

Post by ChiChiWaWa »

Zal dien K60 wel eens proberen. Als die het zoals de Anakee ook een 10k km wil uithouden en bij mijne rijstijl past, why not :D

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

ChiChiWaWa wrote:Zal dien K60 wel eens proberen. Als die het zoals de Anakee ook een 10k km wil uithouden en bij mijne rijstijl past, why not :D
Nu liggen der "nieuwe" TCK70's op Gertruud haar wielekes, maar daarvoor 4 sets TKC80/Heidi Scout ...
Eerlijk gezegd reed ik daar op asfalt en ander hard wegdek mee pesies of er lagen puur straatbanden op.
En ik zijn kwazie zeker dat die combinatie naat verslijten van de TKC70's er oppenieft opgelegd wordt.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Keimpe rit

Post by ChiChiWaWa »

OzzePaa wrote:
ChiChiWaWa wrote:Zal dien K60 wel eens proberen. Als die het zoals de Anakee ook een 10k km wil uithouden en bij mijne rijstijl past, why not :D
Nu liggen der "nieuwe" TCK70's op Gertruud haar wielekes, maar daarvoor 4 sets TCK80/Heidi Scout ...
Specifieke reden waarom de TKC80 vooraan ?
(En per toeval geen goei adreskes voor prijzen/plaatsing)

User avatar
Blackbert
Posts: 3451
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Keimpe rit

Post by Blackbert »

Pa, wat geeft dat, TKC70? beetje degelijk?

TKC80. Uitgevonden door Methusalem, niet echt goedkoop ook en naar mijn bescheiden mening al dat geld niet echt waard.
Tuurlijk, dat ziet er geweldig cool uit, zo'n grove band. Dat is het ook, op en naast de weg. Zolang het droog blijft.
In de regen rij je beter als op eieren, in de modder gaat dat alle kanten op. Zo was dat toch met de TA, jaren terug. Sindsdien veel liever MT21, maar dat bestaat geloof ik niet in 19 duim.
Ze hebben 1 voordeel: verkrijgbaar in BMW GS-maten.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote:Pa, wat geeft dat, TKC70? beetje degelijk?

TKC80. Uitgevonden door Methusalem, niet echt goedkoop ook en naar mijn bescheiden mening al dat geld niet echt waard.
Tuurlijk, dat ziet er geweldig cool uit, zo'n grove band. Dat is het ook, op en naast de weg. Zolang het droog blijft.
In de regen rij je beter als op eieren, in de modder gaat dat alle kanten op. Zo was dat toch met de TA, jaren terug. Sindsdien veel liever MT21, maar dat bestaat geloof ik niet in 19 duim.
Ze hebben 1 voordeel: verkrijgbaar in BMW GS-maten.
Bwa ... wat mij betreft is de '70 gewoon een straatband ... vind de combi van de '80 met een Scout vanachter veel beter alst er wat nevest gaat ... dat "pakt" toch beter in alles andere "bedekking" dan asfalt en beton, maar zoals gezegd hou ik me er ook op den harde eigenlijk niet mee in (alst droog is). De "hybride" '70 gaat wel wa langer meegaan denk'

@ Chi : ik vond die combinatie ergens in een topic op Adventure Rider waar de Scout voorband niet zo denderend werd bevonden ... dus geprobeerd ik goed bevonden (pas op: eerste keer op asfalt denkte "waddisdadde" maar dat went vree rap.
De laatste jaren ga ik voor verse katsjoe altijd bij de Ronnie in Ham : geen gezever, goeie prijs en kennis van zaken.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Keimpe rit

Post by the riding man »

Grote kans dat ik er zal bijzijn. Tkan niet modderig genoeg zijn, pure fun.

@Bompa,
Niks verklappen he :angel:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3214
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Keimpe rit

Post by Koeno »

the riding man wrote:Grote kans dat ik er zal bijzijn. Tkan niet modderig genoeg zijn, pure fun.

@Bompa,
Niks verklappen he :angel:
Ah welke moto ebde erbij gekocht? of verkocht? of ingeruild? :whistling: :wink: :wink:

edit: ah een deel is duidelijk :p

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

the riding man wrote:Grote kans dat ik er zal bijzijn. Tkan niet modderig genoeg zijn, pure fun.

@Bompa,
Niks verklappen he :angel:
Ik ? ik weet van niks. :grin:

Maar modderig zal het heel waarschijnlijk zeker niet zijn ,normaal gewoon onverharde baantjes als het niet heel de week aan een stuk daarvoor geregend heeft toch.

Post Reply