Gymkhana: Tegensturen?
Gymkhana: Tegensturen?
als een Pilot road 3 er op past, dan zou ik dat nemen, op m'n smt was dat d? allerbeste band die er ooit heeft op gelegen, ook bij regen.
sig nature
Gymkhana: Tegensturen?
dat ne moto rond springt op bulten zal eerder met de vering te maken hebben. Misschien te weinig uitgaande demping achteraan?
Gymkhana: Tegensturen?
te weinig ingaande toch ?Muug wrote:dat ne moto rond springt op bulten zal eerder met de vering te maken hebben. Misschien te weinig uitgaande demping achteraan?
ingaande is toch als de de bult op rijdt, uitgaande als je terug de bult af rijdt ?
Keep going
Gymkhana: Tegensturen?
Ah, maar dat weet ik vooral aan de weg, niet zozeer de bandenMuug wrote:dat ne moto rond springt op bulten zal eerder met de vering te maken hebben. Misschien te weinig uitgaande demping achteraan?
Maar, wel een goede tip natuurlijk! Is dat iets dat ik zelf kan nakijken, of die demping goed zit?
Gymkhana: Tegensturen?
ingaande is in principe inderdaad als je de bult op rijdt : de vering wordt dan INgedrukt en die beweging moet worden gedempt.
Maar doorgaans volgt het probleem met bulten pas erna, wanneer de vering weer gaat uitveren. Als de uitgaande demping dan te zwak staat, springt de veer te hard en wipt de achterkant van je moto omhoog.
Mijn KTM had dat probleem toen ik de lichte Wings-einddempers erop had gezet. Bij het rijden over verkeersdrempels (akkoord, aan 100 per uur....) wipte de achterkant omhoog. UItgaande demping twee kliks stroever gezet en probleem opgelost.
Maar doorgaans volgt het probleem met bulten pas erna, wanneer de vering weer gaat uitveren. Als de uitgaande demping dan te zwak staat, springt de veer te hard en wipt de achterkant van je moto omhoog.
Mijn KTM had dat probleem toen ik de lichte Wings-einddempers erop had gezet. Bij het rijden over verkeersdrempels (akkoord, aan 100 per uur....) wipte de achterkant omhoog. UItgaande demping twee kliks stroever gezet en probleem opgelost.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Gymkhana: Tegensturen?
En als de uitgaande demping te hard staat raakt de veer niet snel genoeg uitgeveerd en komt de band ook los van de grond. Het is dus de kwestie van een goed evenwicht te vinden.Muug wrote:Maar doorgaans volgt het probleem met bulten pas erna, wanneer de vering weer gaat uitveren. Als de uitgaande demping dan te zwak staat, springt de veer te hard en wipt de achterkant van je moto omhoog.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings