Te gek voor woorden, teken de petitie

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Marreke »

Het is toch echt niet te geloven! :motten:
Er is ??n ding waar Leopoldsburg bekend om is en dat is het Harley Weekend.
En wat zegt onze "geweldige" burgemeester nu? "Geen heel weekend, enkel zaterdag!" :devil:
En zonder helm mag ook niet meer, zelfs niet op het afgesloten terrein. :devil:

Maar wat is nou net het leuke aan het Harley Weekend? Er komen Harley-rijders bijeen om elkaars moto bekijken. En om hun eigen moto te showen rijden ze telkens hetzelfde rondje. En af en toe nemen ze een kind mee achterop. Ja, zonder helm. Ze rijden tegen tien per uur en zijn o zo voorzichtig met hun kostbare bijrijders.
Mijn kinderen hebben in het verleden ook achterop meegereden en, angsthaas die ik ben, dat was voor mij prima.

En omdat ??n manneke Beke dat niet wil zou het plezier van tientallen, honderdtallen motards vergald moeten worden?
Teken op http://petitie.be/petitie/red-harley-days-leopoldsburg

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by the riding man »

Aan elk verhaal zitten 2 kanten. Wat is de reden dat de burgemeester dit aan banden legt? Zijn er misschien de vorige jaren problemen geweest? Geluidsoverlast? Klagende buurt? Ik weet het niet he, ik ben enkel nieuwschierig achter de oorzaak. Ik vind zo een dagen zelf ook leuk als uitstap om naartoe te gaan. Maar altijd zeg ik bij mezelf: een geluk dat ik hier kom als "toerist" want ik zou hier niet willen wonen met zoveel commotie. Tis nu misschien geen vergelijk, maar met de sinkse foor in Antwerpen is dat vant zelfde, tomorow land ook nog zo een typisch voorbeeld, tis een vaak terugkomend fenomeen. Enerzijds het is traditie en dat is jammer dat dit verloren gaat, anderzijds zijn er heel veel werkende mensen in de buurt die na hun zware dagtaak rustig willen thuiskomen en wat ontspannen in hunne zetel zonder eruit gedaverd te worden nadat ze eerst een uur hebben moeten zoeken naar een parkeerplaatje om dan nog een kwartier te voet naar huis te gaan omdat ze zo ver moesten gaan staan. Enfin, ik kies geen kant. Ik probeer gewoon beide kanten te begrijpen.

edit: en daarbij, ik zie toch 3 dagen op de planning staan? http://www.hdleopoldsburg.com/index.php ... &Itemid=29
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by laouen »

Goh, en ik maar denken dat Leopoldsburg vooral bekend is om de legerkazerne :S
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Stefke »

:stupid:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by F M »

Marreke wrote:
Er is ??n ding waar Leopoldsburg bekend om is en dat is het Harley Weekend.
Ja, wat zou Leopoldsburg nu betekenen zonder dat weekend ? :zuipe:
I am confused. Oh no, maybe not!

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Bas »

De mensen in Leopoldsburg klagen niet, zeker niet, want de Harley rijders nemen kinderen achterop voor een rondje centrum.
Het is dus een groot feest voor heel Leopoldsburg en omgeving.

Wouter Beke wil al heel lang af van dit feest en voert elk jaar een ander verzinsel of regeltje in om de boel te laten verdwijnen.

Deze burgemeester heeft al heel veel dingen laten verdwijnen.

Ik ken helemaal niemand in dit dorp die klaagt over de motorrijders buiten 1 kerel en dat is Beke.
Het is dan ook het enige feest waar we om bekend staan in binnen en buitenland en dat al 20 jaar.

Zelfs de politie hier loopt onzin te verkopen, die beweren dat op een afgesloten parcours de verkeersregels gelden, maar dat is niet juist want op een afgesloten parcours bepaald de organisatie de regels en niet de politie.
Kijk maar eens naar wieler-wedstrijden, dat is een afgesloten parcours en de renners negeren elke verkeersregel die er is, zoals:

Links rijden, verkeerd rondpunt rond, niet stoppen voor voetgangers, negeren verplichte passage vluchtheuvels, negeren verplichte fietspaden, negeren 30km zone, negeren maximum snelheid bebouwde kom, etc etc.

Nu heeft Beke de politie al laten verklaren dat helmen verplicht zijn omdat het in de verkeerswet staat, gezien het een afgesloten parcours is zitten die dus fout.

De werkelijke reden is dat dan de kinderen niet meer achterop kunnen om tegen 5 a 10 per uur een rondje mee te rijden, Beke hoopt zo de boel te kunnen laten verdwijnen.
Want de politie-inzet kost hem te veel geld en omdat hij geen geld heeft moet het gebeuren verdwijnen.

Wat de burgers hiervan denken kan die vent geen bal schelen. :huh2:

Het leger stelt hier niets meer voor, wat terreinen en 's avonds zit iedereen weer thuis ergens ver buiten dit dorp.
Je merkt amper dat ze er zijn behalve tijdens oefeningen :schieten:

Ohja dat programma, men heeft al besloten de "burgemeester" te negeren en gewoon de boel 3 dagen te laten duren.
En gelijk hebben ze.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Tom Thumper »

Ik vind het een beetje onnozel om op "goedmotorrijden.be" te komen klagen omdat er tijdens een optocht een helm gedragen moet worden. Doet me een beetje denken aan dit verhaal.

En dat het in dat betoog over kinderen gaat maakt het verhaal m.i. nog erger. Zijn kinderen nu juist niet nog kwetsbaarder? Wat leer je die kinderen? Zonder helm is best ok? Als een volwassene er voor kiest om zonder helm te gaan rondrijden, dan is dat zijn eigen beslissing, ik vind dat niet slim maar hij/zij doet maar, ik ga er niet van wakker liggen. Maar met kinderen achterop? :mottig:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote:Ik vind het een beetje onnozel om op "goedmotorrijden.be" te komen klagen omdat er tijdens een optocht een helm gedragen moet worden. Doet me een beetje denken aan dit verhaal.
:stupid:

Ik onderteken sowieso al nooit dat soort petities, maar ik ben deze toch eens gaan lezen. Ik moet toegeven dat ik een beetje teleurgesteld was over de inhoud. Het is allemaal nogal behoorlijk bondig en vaag geformuleerd en de eisen zijn biezonder dunnetjes gestoffeerd. :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by bompa »

Kinderen mee achterop meenemen is nu niet echt een referentie om dat toe te laten, die namen wij ook achterop mee voor een goed doel en schonken al het geld dat die dag ontvangen was aan een goed doel,elk jaar een ander goed doel , maar je moet de wet maar is lezen over het meenemen van kinderen achterop de moto, toen die wet er kwam een aantal jaren geleden zijn we er dan maar mee gestopt, het risico was te groot voor de rijder al reden we niet snel, met begeleiding van de polies en seingevers

Ik ben daar in Leopoldsburg is aangekomen toen dat aan de gang was ,ik was een ritje aan het rijden,
Maar ze redendaar toch overal in groepjes buiten het centrum zonder helm en redelijk snel,
Maar ik woon er niet en voor mij mogen die gasten daar rijden , maar gelijk ik het toen zag namen ze de regels toch met een grote pot zout :mrgreen:

Maar ik ken ook een stad hier ongeveer een 30 km vandaan waar ze niet meer mogen samen komen , daar stonden grote borden met geen bijeenkomst meer voor Harleys .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by OzzePaa »

Mijgedacht ... op een gesloten parcours :dontknow: :unsure: kweenie wat de wet zegt ... lagen de spoorwegovergangen in de Rondes dit jaar op een "gesloten" parcours :?: Ge kunt idd zeggen live and let live, maar denk zo dat verzekeringen daar dan ook wel het hunne zullen van denken en er hun standpunt tot tussenkomst zullen door laten bepalen ...
Als de Harley-mannen van de bijeenkomst int Kamp enkele jaren terug bij ons achterdoor kwamen tijdens hun "wat verder dan de binnestad van Leopoldsburg"-ride doorkwamen, stonden er op enkele hoofden wat (pot-of Duitse) helmen ... de groten hoop echter gewoon lekker knikker in de wind :mrgreen: ... en niet aan 5 of 10 per uur, gemoogtgerustzijn :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Blackbert »

Allez, ik ben daar jaaaren geleden eens naartoe geweest. centrum enkel toegankelijk voor matchende pols- en stuurbandjes, voetgangers en fietsers. heel de blok voor 't station is een terras, veel kijkers en veel deelnemers. De kale knikkers zijn niet alleen hoofden trouwens. :sweeet:

De camping en de feesttent zijn enkele kilometers verderop. Tussen die 2 mag dat weekend zonder helm gereden worden, zo ook tijdens de rondrit (met politiebegeleiding) waar je nooit sneller dan 60 geraakt. 't Is ne keer plezant, ook om de mensen in hun deurgat te observeren. Gaande van :pom: over :zotteke: tot :yikes:

Natuurlijk, die bikers zijn niet zo'n "alles volgens 't boekje en de wet"-types, dus je komt die buiten de vastgelegde gedoogzones ook wel eens zonder botsmuts tegen.

En ja, rond het blok in 't centrum zie je regelmatig zo'n "gevaarlijken typ" een rondje tuffen met een kleine achterop. Voorzichtig alsof 't een doosje eieren is. Iedereen blij.

Dat zo'n weekend de gemeente geld kost zal wel zijn. Da's met alles wat op straat gebeurt zo. Beke is ne neuter. (tenzij er echte ernstige redenen zijn die we niet (mogen) kennen).
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Muug »

Blackbert wrote: Beke is ne neuter. (tenzij er echte ernstige redenen zijn die we niet (mogen) kennen).
Zo goed als zeker heeft Beke een verborgen bedoeling met het willen afschaffen van dat gebeuren. Politiekers hebben altijd verborgen bedoelingen en dito agenda's.
Wat het rondrijden met kindjes zonder helm betreft : we gaan nu niet de Heilige Frans beginnen uithangen en specifiek daarop kritiek gaan geven eh, daar krijg ik het van. :roll: Wie zonder zonden is werpe de eerste steen denk ik dan nogal snel . :whip:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by zappa »

Riep hier iemand petitie ? :jodeman:

https://www.facebook.com/motorcrossterr ... tos_stream
http://www.vier-voeters.nl/files/united ... output.pdf

http://www.wwf.be/nl/petitie/1028

http://petities.nl/petitie/zwarte-piet-moet-blijven

http://www.gaia.be/nl/nieuws/gaia-laat- ... chapen-los

http://www.thepetitionsite.com/666/238/ ... &cid=fb_na

Marreken en Basken, ik wille kik uw petitie wel ne keer tekenen zenne, ik heb er speciaal een gmail adres voor gemaakt, om niet te veel achterna komende reclam in mijne "gewone" mailbox te krijgen :mrgreen:

Want het niet meer mogen organiseren van mij om het even welk merk of type moto + rijder, zet alleen de lijn van de verzuring van de maatschappij meer en meer door :confused:

Want wat is het volgende, met moto's niet niet meer ga mogen?

En als ze in hun "uitnodiging" voor de kindjes achterop, vragen aan de ma&pa om op zijn minst een fietshelm aan de kleine aan te doen tijdens het ritje, was misschien een goede stap in de richting om geen kritiek te krijgen?

( toen er vroeger met de club demo's voor nieuwe jonge leden te ronselen, met de paarden / pony's gegeven werden, vroegen ze ook om minimaal een fiets helm op te zetten.
sig nature

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Marreke »

zappa wrote:

( toen er vroeger met de club demo's voor nieuwe jonge leden te ronselen, met de paarden / pony's gegeven werden, vroegen ze ook om minimaal een fiets helm op te zetten.
Zeer vooruitstrevend, bij ons moest er gewoon iemand langs links en iemand langs rechts meelopen.
Tok werd later wel voorzien door de club als dat nodig was.


Gaia geeft mij al rillingen als ik iets van hun lees dus nee, die petitie teken ik niet, sorry...

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Bas »

Luister vrienden,

Er is hier al sinds jaar en dag een speciale happening, waar motorrijders en gewone families met kinderen elkaar vinden.
Als we gaan zeuren over gevaren, waarom moeten ze in een draaimolen geen helm op?
Op de kermis gebeuren veel meer en ergere ongelukken, daar maalt niemand om.
Hier in 't kamp gaat er vrijwel nooit iets mis, en de kinderen vinden een ritje achterop helemaal geweldig.

Beke heeft geld nodig, want gokte met Gemeentelijke Holding en verloor meer dan 4 miljoen euro....zoals veel gemeenten.
Als gevolg daarvan liggen de belastingen bij de hoogste van Belgi?, en schaft die gast alles af wat maar leuk is EN een paar centen kost.

Maar er is niemand die hem vervolgd voor gokken met belastinggeld.......ook de vakbonden niet......politiekers moeten dringend vervolgt kunnen worden.
Wacht maar tot het bij jullie gebeurd, altijd gaan die lui vrijuit zonder dat iemand ze kan aanpakken.

En de bevolking? In Frankrijk hebben ze indertijd menig politieker en koning onthoofd...... :pom:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by bompa »

zappa wrote:


Want wat is het volgende, met moto's niet niet meer ga mogen?
Da is er al . Een paar maand geleden


https://lh3.googleusercontent.com/-3lMB ... .jpg?gl=BE
En dan kan je er alleen nog zo komen :mottig:
https://lh3.googleusercontent.com/-vSdi ... .jpg?gl=BE

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by bompa »

Bas wrote:Luister vrienden,

Er is hier al sinds jaar en dag een speciale happening, waar motorrijders en gewone families met kinderen elkaar vinden.
Als we gaan zeuren over gevaren, waarom moeten ze in een draaimolen geen helm op?
:
Zeuren ja wade , wij richtte da goed doel al zeker meer dan 20 jaar in, wij reden met kindjes van 4 j tot 90 jaar :grin:
en een paar jaar geleden kwam dan die wet , geen kleine kinderen meer op de moto en zijn wij daar maar mee gestopt ,want de rondrit was eigenlijk voor de kinderen bedoeld dus ,ja dan sta je zelf als rijder in voor die kleine ,misschien gebeurd er niks "des te beter",maar gebeurd er wel iets ergs ben je waar je ooit voor gewerkt hebt gewoon kwijt en dat wilde wij toch niet riskeren ,al reden we dan voor een goed doel :wink:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by OzzePaa »

Mijgedacht, Bompa :!: We zetten hier vantijds bomen op over al dan niet legaal zijn of rondrijden met dit-of-gene-rijbewijs op een-zus-of-zo-veel Kw sterke moto, al dan niet "teruggetuned", met of zonder papieren en de gevolgen daarvan als het verkeerd loopt ... en dan doedet hopelijk uzelf nog maar aan. In deze tijd van Amerikaans-wordende verzekeringstoestanden en claims van hier tot in Tokio, zijn zulke praktijken als er andere mensen/kinderen mee gemoeid zijn amoonavis toch niet goed te keuren, laat staan te promoten. In "mijnen tijd" eens ne maat laten rijden met mijn brommer ... ikke achterop. Aan de Westhoek wast patat ... veel sjans : geen gewonden, maar in fout en tegenpartij-auto serieus kapot. ... OnsVader zijn verzekeringsagent (ook demijne toendus) heeft vree goe moeten klappen met de maatschappij of bibi had alle uitgekeerde sommen mogen terugbetalen aan d'assurence ... mijne maat mocht met zijn leervergunning dus geen passagier vervoeren ... :stomstom:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Wipr »

Beter voorkomen zullen de meesters van Leopoldsburg gedacht hebben zeker?
De petities kunnen m.i. beter ondertekend worden door de mensen ginder van omstreken. Zoals hiervoor reeds gezegd is, het verhaal langs twee kanten kennen is een must.
Politieke onschendbaarheid, zin en onzin van vakbonden, tal van religieuze geschriften en ga zo maar door, het mag van mij part allemaal eens herzien worden. En ook al heb ik een uitgesproken mening toch is het goed dat niet alles zo maar toegelaten wordt en tegenwerk krijgt. In de context dan....Mocht dit weekend en bijhorende acties toch heel het weekend kunnen doorgaan omdat er genoeg argumentatie is dan is dat een overwinning op zich h?.

Een petitie daarentegen.... Zomaar een paar bedenkingen en gevoelens kracht bijzetten door een resem handtekeningen te verzamelen is niet een succesvolle onderneming. In het verleden zal er mening bundel met handtekeningen zijn afgegeven, vast en zeker, maar elk persoon dat zich kan bedenken dat er genoeg mensen zijn die gelijk waar hun naam aan binden, zal ook realiseren dat er een hele hoop onzinnige handtekeningen tussen zitten die het sop de kolen niet waard zijn.
Als er gelijk te winnen valt, ook al is dit reeds jaren een liefhebbende en vredelievende organisatie, dan zal het dit keer niet volstaan. Een schriftelijk betoog met degelijke tegenargumenten (geen meningen want gevoelsmatige zaken wegen niet door) ondersteund door een raadsman. Dat zal meer succes hebben. Misschien dit jaar niet meer maar je de organisatie kan daarmee wel veilig gesteld worden voor volgende evenementen.

Het is allemaal een spelletje en de wetten zijn de spelregels. Het spel valt te winnen, zeker en vast maar niet de bank zijnde wordt het moeilijk.

Begrijp de frustraties maar op deze manier lijkt het me niet echt zinvol om tegenwerk te bieden. Zeker niet als er de hogere macht zich in het spel heeft gemengd.

Niettemin hoop ik voor al de betrokkenen dat het kan doorgaan zoals gewenst.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by diskeletlietje »

ik zoek nog stenen voor mijn vijver , nu zitten ze wel volledig in moto pak als ze mee mogen :mrgreen:
gaat al iets sneller dan 10 per uur :wink:
dinkmetlander.jpg

Post Reply