1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by zappa »

OzzePaa wrote:Laten we de MPR-1 allemaal op onzen alleen rijden, en dan een tijdstip en plaats afspreken om wat te palaveren hoedatwas :mrgreen: :wink: :wc:
zal wel moeten op een ander tijdstip, want mijn bezoek zondag gaat dat niet zien zitten achterop ne moto :confused:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

OzzePaa wrote:Laten we de MPR-1 allemaal op onzen alleen rijden, en dan een tijdstip en plaats afspreken om wat te palaveren hoedatwas :mrgreen: :wink: :wc:
Bij mij zal het er van afhangen , daarstraks iets in mijne rug geschoten,ik voelde het knakken :confused2: maar ik had het al in mijne rug van vrijdag hierachter in mijne hof bomen af te doen en op te ruimen , misschien is het terug op zijn plaats geknakt,maar gelijk het nu is voor de moment zie ik dat ni zitten voor nu zondag :confused2: Dan zal ik ze inderdaad op mijnen alleen is moeten rijden als het terug beter is als ik ze is wil rijden denk ik . :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

the riding man wrote:
Muug wrote:dat ging/zal sowieso gebeuren : er zijn 9 rijders en 3 of 4 routes :mrgreen:
Ik blijf erbij dat dit niet mijn voorkeur geniet. Een route ergens downloaden en op uwe alleen gaan rijden kan altijd en overal. Een forumrit samen rijden en mekaar wat leren kennen om de groepsgeest te versterken vraagt wat meer planning. Als er dan tijdens zo een forumrit ieder zijn eigen rit gaat rijden en goesting gaat doen, ontgaat me het nut volledig om er samen aan te beginnen. Maar soit. Het zij zo en we gaan er het beste van maken he.
Uiteraard is dat zo ... maar ik denk dat het allemaal wel zal meevallen : de "snelle" versie van FM omzeilt de (2) stukken onverhard in het origineel. Zeker dat tussen Logbi?rme en Recht was voor een aantal sowieso een no-go, dus daar kan het alvast toch niet in ??n groep. Voorts gaat die her en der over grotere wegen, maar is uiteindelijk evenlang als de originele.
Mijn d?tourkes-versie is eveneens just even lang als de originele en heeft slechts kleine stukjes langs een (kleine) omweg of afkorting ... 't zou best kunnen dat de groepjes telkens weer opt zelfde moment op de plek zijn waar de originele en het d?tourke weer samenkomen.
Which reminds me : ik ging de route-files van de originele en de d?tourkesversie nog ergens op tinternet zwieren ... iets voor straks :wink: :angel:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Voor de liefhebbers en kurieuzeneuzen en ook een beke voor de luierikken die graag een ritteke zouden rijden zondag, staat hier een gpx-ke volgestouwd met het volgende :

- de originele TRACK van Muug (twee delen : Stav1 & 2)
- de TRACKS van mijn verkenningsrondes m?t d?tourkes
- de (min of meer) originele ROUTE, in twee delen
- de ROUTE met d?tourkes, ook in twee delen
Allemaal in verschillende kleurkes, zodat het makkelijker moet zijn ??n en ander te vergelijken :wink:
Om de keuze te vervolledigen, is een link naar FM z'n "snelle" versie hier al ergens hoger geplaatst.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

OzzePaa wrote:Voor de liefhebbers en kurieuzeneuzen en ook een beke voor de luierikken die graag een ritteke zouden rijden zondag, staat hier een gpx-ke volgestouwd met het volgende :

.
Ligt da hier aan mijne pc , als ik hier aanklik krijg ik dit hieronder te zien.

Deze webpagina is niet beschikbaar

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

bompa wrote:
Ligt da hier aan mijne pc , als ik hier aanklik krijg ik dit hieronder te zien.

Deze webpagina is niet beschikbaar

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Nee, Bompa ... :pijlr: "teleslet" zou nog kunnen, maar "teklenet" ipv "telenet" marsjeert natuurlijk niet :oops: Tis in orde nu :headbang:
Ik zie net dat m'n heen- en terugrit er ook nog inzitten ... als je wil/kan/moogt :wink: kunnen we die samen afhaspelen misschien :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by zappa »

is er ook een opvangcenter voor verloren gereden motards ? zo iets als een nood telefoon nr of zo'n verdwaalpaal gelijk aan 't strand maar dan in de vorm van een caf?ke ? Met al die verschillende routes, en iedereen die apart ga rijden? :confused2:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:
Ligt da hier aan mijne pc , als ik hier aanklik krijg ik dit hieronder te zien.

Deze webpagina is niet beschikbaar

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Nee, Bompa ... :pijlr: "teleslet" zou nog kunnen, maar "teklenet" ipv "telenet" marsjeert natuurlijk niet :oops: Tis in orde nu :headbang:
Ik zie net dat m'n heen- en terugrit er ook nog inzitten ... als je wil/kan/moogt :wink: kunnen we die samen afhaspelen misschien :wink:
Ik zou zondag wel willen rijden , maar voor de moment zit ik zo is 10 min. voor de Pc,dan taffel ik al is naar de zetel en iets nadien probeer ik wa rond te wandelen met mijne peestok :grin: https://lh3.googleusercontent.com/-eMQz ... .jpg?gl=BE, daarstraks viel het precies nog mee maar voor de moment is het erger geworden ,maar als het zo gelijk nu is zal ik spijtig genoeg niet kunnen rijden denk ik :confused2: 't zal afwachten worden :confused2:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

zappa wrote:is er ook een opvangcenter voor verloren gereden motards ? zo iets als een nood telefoon nr of zo'n verdwaalpaal gelijk aan 't strand maar dan in de vorm van een caf?ke ? Met al die verschillende routes, en iedereen die apart ga rijden? :confused2:
Ja maar als je een toer met de moto gaat rijden dan rij je normaal niet verloren he ,omrijden doe ik soms wel is :grin:

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by susse »

the riding man heeft helemaal gelijk...
dit is geen forumrit meer
dit is een ik-maak-mijn-eigen-rit-en-rij-alleen misbaksel
dat is nu precie shet probleem met die GPS toestanden...
ge stuurt track door
ofwel ziet ge die mens niet en rijdt die uw track wanneer hij goesting heeft maar niet met de bende
ofwel checkt hij die track op zijn computer en muist hij de detail suit en komt tot de vaststelling dat ij hier liever niet maar daar liever wel langsrijdt...
blijft dus niets over van het opzet samen een toerke te doen
samen is altijd relatief natuurlijk want een rit wordt altijd in groepkes gereden
maar s middags en tijdens ??n of andere tussenstop komt alles meestal samen ergens...
hier dus niet

wat me doet besluiten om net als Toetel in mijne nest te blijven liggen zondag

:ermm:
jommo... nagommenegank...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

De Lukoil in Bierges. daar komt men toch bijeen voor het vertrekpunt ,dan zal het wel zijn gelijk altijd zeker , de een bolt samen met die en de ander met een ander , ik zie het verschil eigenlijk niet met ander ritten .

Maar ik ga spijtig genoeg niet meekunnen nu zondag dat gaat niet lukken

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Tom Thumper »

bompa wrote:De Lukoil in Bierges. daar komt men toch bijeen voor het vertrekpunt ,dan zal het wel zijn gelijk altijd zeker , de een bolt samen met die en de ander met een ander , ik zie het verschil eigenlijk niet met ander ritten .

Maar ik ga spijtig genoeg niet meekunnen nu zondag dat gaat niet lukken
Das spijtig Bompa!

Maar ff samenvatten:

Bierges Lukoil Zondag En Hoelaat?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

susse wrote:the riding man heeft helemaal gelijk...
dit is geen forumrit meer
dit is een ik-maak-mijn-eigen-rit-en-rij-alleen misbaksel
dat is nu precie shet probleem met die GPS toestanden...
ge stuurt track door
ofwel ziet ge die mens niet en rijdt die uw track wanneer hij goesting heeft maar niet met de bende
ofwel checkt hij die track op zijn computer en muist hij de detail suit en komt tot de vaststelling dat ij hier liever niet maar daar liever wel langsrijdt...
blijft dus niets over van het opzet samen een toerke te doen
samen is altijd relatief natuurlijk want een rit wordt altijd in groepkes gereden
maar s middags en tijdens ??n of andere tussenstop komt alles meestal samen ergens...
hier dus niet

wat me doet besluiten om net als Toetel in mijne nest te blijven liggen zondag

:ermm:
Susse, kijkt nog eens naar wat ge zelf schrijft : er worden sowieso groepjes gevormd (tenminste als er meer dan 3 man en ne pjeirekop op afkomt :unsure: ). Die rijden dan allemaal aan verschillend tempo en zijn dus op verschillende tijdstippen op verschillende plekken (een caf?, een kerk, een soep-stop, een pisplek ...) van de route.
Ik herinner me in casu niet zoveel "echte" forumritten waar ik het groepje waarin je zelf zat, tussendoor ben tegengekomen behalve aan de start en (soms) de aankomst (ne keer op de Molign?e niet te nagesproken toen ik ongewild op iedereen stond te wachten, ja :mrgreen: )... want dikwijls waren de "rappe" mannen aan "ET-tempo" al op de way home als de "Gele-bus" toekwam :wink: Als er nu her en der wat stukjes (licht) afwijken van de originele route maakt dat dus geen blaas uit om eens, zoals op een "echte" forumrit, tussendoor "samen te vallen", zolang de "samenkomstplekjes" niet op die alternatieve stukken liggen natuurlijk :roll: .
En als er iemand de rit op zijnen alleen wil rijden, dan zegt dat meer over hemzelf dan over de rit of de initiator ervan ...
En of je nu een roadbook of een GPX een paar dagen vooraf ter beschikking stelt, das toet meim sjoos : ne bolleke-pijl kunde ook voor- of achteraf op uwen alleen rijden.
En of die "alternatiefkes" dan de route tot een "misbaksel" maken zoude eigenlijk eerst moeten nagaan door ze eens te rijden, en dan te oordelen ... mijgedacht :whip: :P

Swat :!: Dit dilemma is gemakkelijk op te lossen : we spreken af ten laatste om 9u00 ALLEMAAL te vertrekken aan de Lukoil. Iemand (de Muug zouk zeggen) stelt vooraf een paar plekskes voor waar de groepkes (als die al gevormd zullen worden) stoppen en wachten op de anderen ... n' import hoelang dat duurt :book: Ofwel is er consensus om ??n versie te rijden (en dat hoeft niet demijn tezijn) in ??n groep zodat iedereen zeker op dezelfde plek, op hetzelfde tijdstip stopt om een terraske en nen babbel te doen :?: :dontknow: :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

bompa wrote:De Lukoil in Bierges. daar komt men toch bijeen voor het vertrekpunt ,dan zal het wel zijn gelijk altijd zeker , de een bolt samen met die en de ander met een ander , ik zie het verschil eigenlijk niet met ander ritten .
Maar ik ga spijtig genoeg niet meekunnen nu zondag dat gaat niet lukken
Vwalah, Bompa :pijlr: da's :smash: :grin:
Maar 'k gaan u wel missen zondag :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

OzzePaa wrote:
susse wrote:the riding man heeft helemaal gelijk...
dit is geen forumrit meer
dit is een ik-maak-mijn-eigen-rit-en-rij-alleen misbaksel
dat is nu precie shet probleem met die GPS toestanden...
ge stuurt track door
ofwel ziet ge die mens niet en rijdt die uw track wanneer hij goesting heeft maar niet met de bende
ofwel checkt hij die track op zijn computer en muist hij de detail suit en komt tot de vaststelling dat ij hier liever niet maar daar liever wel langsrijdt...
blijft dus niets over van het opzet samen een toerke te doen
samen is altijd relatief natuurlijk want een rit wordt altijd in groepkes gereden
maar s middags en tijdens ??n of andere tussenstop komt alles meestal samen ergens...
hier dus niet

wat me doet besluiten om net als Toetel in mijne nest te blijven liggen zondag

:ermm:
Susse, kijkt nog eens naar wat ge zelf schrijft : er worden sowieso groepjes gevormd (tenminste als er meer dan 3 man en ne pjeirekop op afkomt :unsure: ). Die rijden dan allemaal aan verschillend tempo en zijn dus op verschillende tijdstippen op verschillende plekken (een caf?, een kerk, een soep-stop, een pisplek ...) van de route.
Ik herinner me in casu niet zoveel "echte" forumritten waar ik het groepje waarin je zelf zat tussendoor ben tegengekomen behalve aan de start en (soms) de aankomst (ne keer op de Molign?e niet tena gesproken toen ik ongewild op iedereen stond te wachten, ja :mrgreen: )... want dikwijls waren de "rappe" mannen aan "ET-tempo" al op de way home als de "Gele"-bus toekwam :wink: Als er nu her en der wat stukjes (licht) afwijken van de originele route maakt dus geen blaas uit om eens, zoals op een "echte" forumrit, tussendoor "samen te vallen", zolang de "samenkomstplekjes" niet op die alternatieve stukken liggen natuurlijk :roll: .
En als er iemand de rit op zijnen alleen wil rijden, dan zegt dat meer over hemzelf dan over de rit of de initiator ervan ...
En of je nu een roadbook of een GPX een paar dagen vooraf ter beschikking stelt, das toet meim sjoos : ne bolleke-pijl kunde ook voor- of achteraf op uwen alleen rijden.
En of die "alternatiefkes" dan de route tot een "misbaksel" maken zoude eigenlijk eerst moeten nagaan door ze eens te rijden, en dan te oordelen ... mijgedacht :whip: :P

Swat :!: Dit dilemma is gemakkelijk op te lossen : we spreken af ten laatste om 9u00 ALLEMAAL te vertrekken aan de Lukoil. Iemand (de Muug zouk zeggen) stelt vooraf een paar plekskes voor waar de groepkes (als die al gevormd zullen worden) stoppen en wachten op de anderen ... n' import hoelang dat duurt :book: Ofwel is er consensus om ??n versie te rijden (en dat hoeft niet demijn tezijn) in ??n groep zodat iedereen zeker op dezelfde plek, op hetzelfde tijdstip stopt om een terraske en nen babbel te doen :?: :dontknow: :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

bompa wrote:Ik zou zondag wel willen rijden , maar voor de moment zit ik zo is 10 min. voor de Pc,dan taffel ik al is naar de zetel en iets nadien probeer ik wa rond te wandelen met mijne peestok :grin: https://lh3.googleusercontent.com/-eMQz ... .jpg?gl=BE
En als ge nu ne keer uzelven "jong veulen" noemt ipv "bompa", gade u dan niet vanzelf beter voelen? :P

@ Ozzepa en iedereen : het vertrekuur is sowieso ten laatste 9u, was dat niet al gezegd? Hopelijk is 't goe weer eh. Lekker warm, zo'n 25 graadjes selsijus. Dan BMW-pakske aan, wat ventilatieritsen open en dan de rest van de dag cruisen. Of rap rijden, gelijk 't ons uitkomt. Zelf zou 'k liefst toch minstens met een paar mensen rijden, 't is inderdaad zot om zo heel erg koppig helegans alleen te gaan rijden. En eenzaam ook. Da's zo zielig. En wie niet wilt of kan komen, die komt niet eh, is niet moeilijk en ook niet erg, we gaan u daarvoor niet kwaad bekijken. Misschien moeten we de MPR2 wel in groep doen, met ??n voorrijder en ??n achterrijder. :mrgreen: Of, gelijk bij 2fast4u, met verschillende groepkes, van heel traag toeristisch tot heel erg superstrak, en elk groepke dan een voor- en achterrijder. Dat was behoorlijk strak georganiseerd, dat lenteritje ! Maar daar waren ze dan ook met 150 motards of zo...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

De rit heeft sowieso een begin- en eindpunt. Daar kan iedereen mekander zien als ze willen. Daarnaast komen de verschillende routes ook door dezelfde stadjes met etablissementen. Als daar een groepke ergens stopt voor een terraske en/of eten, dan kan het zijn dat een voorbijkomend groepke dat ziet en eventueel ook stopt.

Dat is dus niet anders dan eender welke andere forumritten die al gereden zijn. Ik wil vanavond mijn tracklog nog eens bekijken om te zien in welke stadjes je rond de middag passeert, dan kan daar eventueel extra aandacht geschonken worden aan eventueel middageten.

Ik zie op dit moment de originele route die Muug absoluut wil rijden, dezelfde route met detourkes van Ozzepaa, en mijn 'snellere' route, die op een aantal plaatsen grotere wegen neemt dan de kleine originele baantjes. Dat betekent dus, als je wil, maximum drie groepjes.
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

De eeuwenoude fore-methode:

Ik volg diegene die voor me rijd ... en als ik nie kan/wil volgen, volg ik de Frans ze'n snelle versie ...

komt allemaal goe ... als ik maar de 'gezonde lucht' ruik ... :pom:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Tom Thumper »

fore wrote:De eeuwenoude fore-methode:

Ik volg diegene die voor me rijd ... en als ik nie kan/wil volgen, volg ik de Frans ze'n snelle versie ...

komt allemaal goe ... als ik maar de 'gezonde lucht' ruik ... :pom:
Extra punten voor de Fore. :headbang:

Ik heb geen goesting in al dat gps gedoe. Ik ga gewoon naar de start komen en volg wel iemand. Als ik niet kan volgen, rij ik gewoon wat rond en kom ik wel thuis.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Ik dacht dat Tom Triple ging afkomen?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply