1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

bompa wrote:.......
Ik denk zelfs dat er wegeltjes bij zijn zonder asfalt :grin:

Als ik de route aan het tekenen was moest ik ze toch over een paar baantjes tekenen die op de kaart er in stippellijnen opstaan.
Of het moet zijn dat ik een verkeerde track van rando-moto heb gedownload :dontknow:
Inderdaad ... ook opgemerkt, Bompa :wink: . Maar zo te zien in Goegel Uirt/StrietVjoe zijn die precies ondertussen wel van een hard laagske voorzien. :P

De track staat volgens mij twee keer op RandoMoto : ??n keer (zoals Muug aangeeft) als "Spa-Francorchamps" ergens in 2011, en een tweede keer in 2014 als "La Principaut? Abbatiale de STAVELOT" waar ik hier hoger al naar verwees met "een vroom toerke naar een abdijvorstendom" :grin: ...

Maar misschien is het best allemaal de track die Muug zelf heeft en doorstuurt op mail te gebruiken om over te trekken naar een route in Mapsource of Basecamp ... dan zijn we zeker dat niet iedereen ander wegskes gaat pakken :wink: :mrgreen: :peepwall: :angel: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:.......
Ik denk zelfs dat er wegeltjes bij zijn zonder asfalt :grin:

Als ik de route aan het tekenen was moest ik ze toch over een paar baantjes tekenen die op de kaart er in stippellijnen opstaan.
Of het moet zijn dat ik een verkeerde track van rando-moto heb gedownload :dontknow:
Inderdaad ... ook opgemerkt, Bompa :wink: . Maar zo te zien in Goegel Uirt/StrietVjoe zijn die precies ondertussen wel van een hard laagske voorzien. :P

De track staat volgens mij twee keer op RandoMoto : ??n keer (zoals Muug aangeeft) als "Spa-Francorchamps" ergens in 2011, en een tweede keer in 2014 als "La Principaut? Abbatiale de STAVELOT" waar ik hier hoger al naar verwees met "een vroom toerke naar een abdijvorstendom" :grin: ...

Maar misschien is het best allemaal de track die Muug zelf heeft en doorstuurt op mail te gebruiken om over te trekken naar een
Ik heb eigenlijk nog niet in Google Earht gezien, maar bvb in Wame , Logbieme , stippellijnen, Spa-Francorchamps zelfs geen weg,maar in topomap Benelux is het daarop een enkele stippellijn , en dat is gewoonlijk onverhard :grin:

Ik heb hier nu niet alles gelezen maar Ik zal het met die van rando moeten doen denk ik, geen track gezien :grin:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Ge moet in een PB de track vragen aan Muug en uw e-mailadres meegeven en dan krijgt ge de track opgestuurd. Of aan mij, ik kan ze ondertussen ook bezorgen.

Ik heb de track ondertussen bekeken. Het is eerder een route voor liefhebbers van kleine wegjes dan van snelle bochtenwerk. Er wordt dus echt zo veel mogelijk de klein wegjes opgezocht. Op die wegen en dat aantal kilometers, dan zou ik niet te laat vertrekken 's ochtends (vertrekuur is nog niet vastgelegd).

By the way, wat is er zo speciaal aan de 'Ferme du Chant d'Oiseaux' ?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

Heel waarschijnlijk ga ik meerijden,maar het zal er van afhangen of mijn kleindochter moet gaan zwemmen of niet,want ik ben er toch wel supporter van,en als je dan haar gezicht ziet dat we daar aanwezig zijn zalig :grin: en dan nog juist voor de start nog is kijken en haar duim :thumbsup: naar omhoog en ze is er klaar voor, tegenwoordig doet ze dat toch wel zeer goed , heeft ze een wedstrijd dan zal het voor een andere keer zijn.

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wim GS »

:-p

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wim GS »

F M wrote:Wim, ge hebt toch gelezen dat die mannen in Durbuy een stukske off road ingepland hebben ? :wink:
:P :icon: :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

F M wrote:Het is eerder een route voor liefhebbers van kleine wegjes dan van snelle bochtenwerk. Er wordt dus echt zo veel mogelijk de klein wegjes opgezocht. Op die wegen en dat aantal kilometers, dan zou ik niet te laat vertrekken 's ochtends (vertrekuur is nog niet vastgelegd).
ZEER correct, het is de hele dag meanderen ! Bij African is het meestal een mix tussen kronkelen en vlotte stukken, maar hier inderdaad zeker niet ! We gaan dus heel weinig last hebben van andere motards. Begin uw gat maar al te masseren !

AANDACHT : OzzePa heeft zijn ZijnMa weer eens op haar honger laten zitten en de track omgezet naar route en hij komt uit op zo'n 375km Ongeveer 8,5 uur rijtijd. En dat is ZONDER zijn alom gevreesde alommekes. :mad:

Kortom, het is een LANGE rit en er zal VEEL gereden moeten worden en er zal WEINIG tijd zijn voor terraskes. :mrgreen:

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by j@n »

Dat ziet er super uit. Ik ga dat hier in het oog kouden. Maar het is nog te vroeg om al te kunnen zeggen dat ik meekan.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Mario »

ik was aan het overwegen om mee te rijden, maar nu weet ik het niet meer
de ganse dag kronkelbaantjes, dat kan mijn oud lijf niet meer aan met m'n huidige moto
ik zie nog wel

trouwens, is er ook nog een traditioneel roadbook voor diegenen die totaal geen gps hebben (gewoon ter info, moet er nog geen hebben) ?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Ik ben ook een route ervan aan het maken omdat de track heel 'ruw' is met relatief weinig trackpunten. Als de Maas is overgestoken, net na de Citadel, wil Mapsource een stukje weg niet aannemen. In Streetview zie ik dat daar een verbodsbord staat. Wie legaal wil blijven moet de route daar even aanpassen.

Verschillende routemakers, verschillende afstanden: ik kom aan 361 km. Maar hier en daar wil Mapsource niet 100 % de track volgen, omdat het wegje niet op de kaart staat, of omdat de rijrichting in een eenrichtingsstraat verkeerd staat in City Navigator.

@ Mario: als er geen traditioneel roadbook van bestaat, dan zal het moeilijk worden er ??n te maken. Heel veel afslagjes, door kleine dorpjes... Bijna niet te doen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Jopet »

Hoi Paul,

Toch even wat zeggen, als eerste MotoPRAAT-rit kies je dus voor een zeer technische en vooral lange route waar er weinig mogelijkheid zal zijn om terrasjes te doen wegens geen tijd, naast die lange rit wordt er ook nog geopperd om vroeg te vertrekken..... dan heb ik zoiets van "als kennis maken" zou het toch handig zijn dat we wat tijd hebben om met elkaar te praten.
Vrees je dan niet dat er net om die reden heel wat mensen zullen afhaken?
Als kennismaking zou ik net het omgekeerde doen, minstens 100km korter, toch wat vlotte baantjes er tussen en tijd om eens te stoppen en een terrasje te doen zodat de mensen toch wat met elkaar kunnen praten.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by TRooPER »

mijn idee van ritten:
als ik weet dat er veel gestopt zal worden, dan zal ik wel mee starten, maar als het stoppen te veel is, rij ik wel verder.

zulke ritjes zoals nu aangekondigt boeien mij dan ook het meest,
kleine wegskes, veel bochtjes, veel kilometers, lange dag : GAAAAAAAAAAAS

maar jammer genoeg kan ik niet op die dag. DAMN
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Jo en Troop hebben allebei we een gelijk vinnek :headbang: Wordt voor mij idd bijvoorbeeld een zit van tegen de 600km ... wat geen ongewoonheid is voor mijn "dagritjes", maar veel bla-bla is er dan idd niet bij. Daar staat dan tegenover dat een toerke met de boem-boem van deze rijplezier-potentie, me z??r kan bekoren. :ricky:
Feit is dat, als er redelijk wat deelnemers zijn, die sowieso toch niet in ??n sliert heel de rit rondmaken ... er kan dus eventueel wel een "shorter-version" gebakken worden die, mits enig overleg nog wel gezamelijke terraskes kan opleveren.

De track is van 2008 en er zal zoals FM zegt her en der inderdaad wat moeten afgeweken worden van het origineel (heb bv ook het ??nrichtingsbord tegengekomen na de Naamse Citadel en daar efkes paralel gegaan , maar soms ook manu-militari toch andere dingen kunnen "regelen") ... dat moet dus nog uitgeklaard worden.

Misschien is het best dat Muug, in eventueel overleg/consensus, een definitieve route ipv de toch niet-zo recente track plaatst en die dan ondubbelzinnig voor ieder dezelfde kan zijn.

Ideaal is hier natuurlijk een verkenningsronde ... De ABR's al wel een paar keer op die manier o.a. met PolRT weest afchecken en dan komen er zeker wel wat addertjes onder het gras vandaan.
Zou ik me daar nu zaterdag misschien aan wagen ... :unsure: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

wel,
ik kan nu niet veel zeggen en doen, ik ben enkele dagen op mijn lappen. Maar als mijn track echt ondoenbaar is vanwege veranderde rijrichtingen , tja, misschien moeten we de route dan inderdaad omkeren?
De pm's zal ik thuis wel eens lezen, heb geduld!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

OzzePaa wrote:Zou ik me daar nu zaterdag misschien aan wagen ... :unsure: :lipsrsealed2:
Zou ik zaterdag eventueel mee verkennen ?:unsure: :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Davy78 »

28 juni staat in de agenda.

360km voor de rit is inderdaad aan de hoge kant voor mij, maar dan zie ik wel waar ik afhaak.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

F M wrote:
OzzePaa wrote:Zou ik me daar nu zaterdag misschien aan wagen ... :unsure: :lipsrsealed2:
Zou ik zaterdag eventueel mee verkennen ?:unsure: :lipsrsealed2:
FM heeft goei ogen :P Morgen dus verkenningsronde van de MPR-1 :!: We gaan preberen nie verloren te rijden :mrgreen: :lol:
Als we aan de Ferme du Chant d'oiseaux geraken, kunnen we alvast nog een extra bochtenstage volgen :ricky:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

F M wrote:
OzzePaa wrote:Zou ik me daar nu zaterdag misschien aan wagen ... :unsure: :lipsrsealed2:
Zou ik zaterdag eventueel mee verkennen ?:unsure: :lipsrsealed2:
FM heeft goei ogen :P Morgen dus verkenningsronde van de MPR-1 :!: We gaan preberen nie verloren te rijden :mrgreen: :lol:
Als we aan de Ferme du Chant d'oiseaux geraken, kunnen we alvast nog een extra bochtenstage volgen :ricky:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

Juist terug thuis van nen dag of 2 verlof :grin:

Ik had die van rando moto al is overgetekend die is maar 260 km , in de week de track van FM gekregen (waarvoor mijn dank ) die zou gereden worden ,ik heb daar een route op getekend en die is 359 km klein baantjes heel klein baantjes en nog kleiner baantjes,
Ik denk om die te rijden zal dat een zeer lange dag zal worden , de rit zelf zonder stoppen 8u20 heenrit 2U terugrit 2u :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Ja, gij en verlof :wink: :lol: We zullen iet weten te zeggen h? Bompa :wink: Moeste nog goesting hebben : morgenvroeg 9u00 aan de Lukoil :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply