Rechts Afslaan

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Post Reply
Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Rechts Afslaan

Post by Gunter »

Marreke wrote:
Gunter wrote:Ik kan u vertellen dat ik met mijn eigen ogen heb kunnen zien dat iemand een examen 8 reed met een Goldwing en die had daar geen moeite mee. Was op het VAB terrein in Sint Niklaas met die actie ten voordele van Music for life.
Da's dan toch wel even geleden of het was geen officieel examen, want het is al jaren zo dat je met een motor van de rijschool moet afrijden.
Leest nog eens... een demo-8? Was dat 1 keer de 8 of, examenvereiste, 2 keer die 8? Of, nog mooier, bleef die 8-jes draaien?

Het oefenterrein, m?t geschilderde 8, in Ham zou een goede zijn om eens met z'n allen te kijken of het nou wel of niet gaat. Ik heb de pionnen die nodig zijn dus laat de vrijwilligers zich maar aanmelden.
Geen officieel examen uiteraard, maar wel degelijk de offici?le afmetingen met kegels en hij kon achtjes blijven draaien...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

Bas wrote:
Mick wrote: Waar het mij om ging is: Als ik mijn motor laat vallen tijdens het rijden van examen-achtjes, ga ik de oorzaak bij mezelf zoeken en niet bij het materiaal.
Mee eens, maar met een VFR1200F ga je op je bek.
Dit ligt niet aan jou maar wel degelijk aan het materiaal.
De VFR1200F heeft een achterlijke computer aan boord die Drive-by-wire moet doen, en dat stomme ding gaat eerst eens analyseren of je wel of geen gas bedoelt.
Dus gaat hij even wachten met vermogen te geven, waardoor je gaat vallen, dus geef je meer gas en je knalt het 8tje uit als je niet al op je muil ligt.
Met gewicht kan je dit niet corrigeren want de motor is te zwaar.
Ja het ligt wel DEGELIJK aan het materiaal.

Hetzelfde kom je op andere motors met mappings tegen, zet die in REGEN mapping en probeer het.
Probleem is wel dat je de VFR1200F niet kan veranderen in mappings, ergo je gaat op je bek.
Al kan je nog zo goed rijden, het gaat je niet lukken.
... dus de jouwe, door Don Guhl geflashed, heeft daar geen last meer van, Bas :?:
Of is DAT nu even iets wat de ECU-wizard niet kan fixen :dontknow: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rechts Afslaan

Post by Muug »

Bas wrote: De VFR1200F heeft een achterlijke computer aan boord die Drive-by-wire moet doen, en dat stomme ding gaat eerst eens analyseren of je wel of geen gas bedoelt.
Dus gaat hij even wachten met vermogen te geven, waardoor je gaat vallen, dus geef je meer gas en je knalt het 8tje uit als je niet al op je muil ligt.
Met gewicht kan je dit niet corrigeren want de motor is te zwaar.
Normaal gezien wordt kort keren uitgevoerd met verhoogde gas en slippende koppeling. De traktie regel je dan met de koppeling. Kortom ge zegt tegen die computer dat ge gas aan 't geven zijt en hij gaat dat dan ook doen. En vervolgens regel je uw snelheid en al de rest met je koppeling. Afin, zou doe ik het met alle moto's waarmee ik achtjes doe of kort keer.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Rechts Afslaan

Post by diskeletlietje »

en de achter rem gebruik je niet :lipsrsealed2:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Rechts Afslaan

Post by duibhce Kaelann »

diskeletlietje wrote:en de achter rem gebruik je niet :lipsrsealed2:
ah! ge zijt thuis geraakt! :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Rechts Afslaan

Post by diskeletlietje »

Josefien is de Trut al aan het troosten :whistling:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

diskeletlietje wrote:Josefien is de Trut al aan het troosten :whistling:
Hedde ze laten vallen bijt 8-tjes draaien :?: :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rechts Afslaan

Post by Bas »

Muug wrote:
Bas wrote: De VFR1200F heeft een achterlijke computer aan boord die Drive-by-wire moet doen, en dat stomme ding gaat eerst eens analyseren of je wel of geen gas bedoelt.
Dus gaat hij even wachten met vermogen te geven, waardoor je gaat vallen, dus geef je meer gas en je knalt het 8tje uit als je niet al op je muil ligt.
Met gewicht kan je dit niet corrigeren want de motor is te zwaar.
Normaal gezien wordt kort keren uitgevoerd met verhoogde gas en slippende koppeling. De traktie regel je dan met de koppeling. Kortom ge zegt tegen die computer dat ge gas aan 't geven zijt en hij gaat dat dan ook doen. En vervolgens regel je uw snelheid en al de rest met je koppeling. Afin, zou doe ik het met alle moto's waarmee ik achtjes doe of kort keer.
Aan minstens 3000rpm??? Want zo hoog moet je hem zetten om het bokken van het blok te voorkomen.
Je kan die standaard niet rijden aan toeren beneden de 3000rpm, en als je het gas even laat gaan ben je de klos.
Maar zelfs aan dat toerental bij variatie van het gas wil de computer geen gas geven op het moment dat je het nodig hebt.
Paul ga zo'n ding testrijden, doe een paar rondpunten, nog niet eens achtjes, je zal rap merken wat voor rot-computer/motor je mee te maken hebt.
Kijk naar de VFR1200F's die te koop staan, veeeeeeeeeel......tot je hem laat flashen (500 euri) dan pas is hij goed, maar nog altijd niet voor achtjes.
Je kan voor twee keer niks een parel kopen die polisch nodig heeft, want standaard is die motor gewoon een slecht apparaat, al kan je nog zo goed rijden.
Hij rijd net zo slecht als een BMW op regenmapping met ride-by-wire....je schrikt je te pletter.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Rechts Afslaan

Post by F M »

Tiens, ik heb met een BMW GS proefgereden met regenmapping. Ik heb totaal niets vreemd opgemerkt. :dontknow:


O ja, ik zal bij die categorie motorrijders horen die alleen maar denken dat ze kunnen rijden. :headbang:
I am confused. Oh no, maybe not!

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rechts Afslaan

Post by Bas »

Heel apart, vriend van me heeft een BMW 1200 gekocht en werd aangeraden op regen-mapping te rijden en beschreef exact hetzelfde als ik voor had.

Tiens, ik ben dan denk ik de enige die problemen heeft.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

Bas wrote: .......
Kijk naar de VFR1200F's die te koop staan, veeeeeeeeeel......tot je hem laat flashen (500 euri) dan pas is hij goed, maar nog altijd niet voor achtjes.
.......
Hij rijd net zo slecht als een BMW op regenmapping met ride-by-wire....je schrikt je te pletter.
Curieus als ik ben :
- op Kapaza :pijlr: 1 (??n) hele VFR1200F
- op 2de Hands :pijlr: het dubbele, dus zelfs tw?? :!:
- op AutoScout : :pijlr: 9 stuks staan er al sinds 2010 ... aan de straatstenen niet kwijt te raken
Maar ik zoek misschien verkeerd, en heb je het over in Nederland te koop staande machines.

En WAAROM juist is hij dan nog niet goed voor achtjes, Bas :?: Was de ECU-flash op de eerste plaats niet bedoeld om de gasrespons te maken "alsof er een gaskabel aanhangt" :unsure: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rechts Afslaan

Post by Bas »

Oh please, stop dit gezeik en ga er op een rijden, ga naar een dealer en doe het.
Het is standaard een klote motor, iedereen die ik ken die er een heeft wil hem verkopen.
Dealers raken er niet af, en geven fantastische kortingen.

Kapaza 1??? Het staat er vol mee: http://www.kapaza.be/nl/motoren?q=vfr%201200

Tweedehands? Ook meer dan 2: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... &p=be&p=nl

Blijkbaar kan jij niet zoeken.
Ga er mee testrijden, doe het eens, want je kent geen bal van deze machine.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

Je hebt gelijk : er staan er 10. My bad .. 'k zei toch : heb slecht gezocht.

En ik ken geen bal van die machine, gebt ook daar gelijk. Mijn simpele vraag was waarom de ECU-flash van Don Guhl dat niet kan oplossen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Rechts Afslaan

Post by Tom Thumper »

Bas wrote:Oh please, stop dit gezeik.
Pfff, Bas moet dat echt? Ben je niet slimmer?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rechts Afslaan

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:en de achter rem gebruik je niet :lipsrsealed2:
vergeten :oops:

Maar goed, ik wil die uitdaging best aangaan. Als iemand voor mij een VFR1200 kan regelen dan wil ik dat gerust ne keer proberen, achtjes draaien. En iemand anders mag dat filmen en posten.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Rechts Afslaan

Post by laouen »

Muug wrote: Maar goed, ik wil die uitdaging best aangaan. Als iemand voor mij een VFR1200 kan regelen dan wil ik dat gerust ne keer proberen, achtjes draaien. En iemand anders mag dat filmen en posten.
Bas heeft er ene dacht ik :whistling: :peepwall: :lipsrsealed2:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Rechts Afslaan

Post by petervdc »

Muug wrote:
diskeletlietje wrote:en de achter rem gebruik je niet :lipsrsealed2:
vergeten :oops:

Maar goed, ik wil die uitdaging best aangaan. Als iemand voor mij een VFR1200 kan regelen dan wil ik dat gerust ne keer proberen, achtjes draaien. En iemand anders mag dat filmen en posten.
yeeha !
Keep going

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rechts Afslaan

Post by pingu »

laouen wrote:
Muug wrote: Maar goed, ik wil die uitdaging best aangaan. Als iemand voor mij een VFR1200 kan regelen dan wil ik dat gerust ne keer proberen, achtjes draaien. En iemand anders mag dat filmen en posten.
Bas heeft er ene dacht ik :whistling: :peepwall: :lipsrsealed2:
Ja, maar is dat ene met valblokken/-bescherming? Want naar ik gelezen heb gaat de Muug die 100% zeker laten vallen, wat trouwens niet de Muug zijn schuld is. Want als ik het allemaal goed begrepen heb, dan detecteert de ECU van zo'ne VFR dat je 8-tjes probeert te draaien, waarop die de motor simpelweg tegen de grond legt. Waarschijnlijk staat er wel iets van in de handleiding, onder "ongeoorloofd gebruik".

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rechts Afslaan

Post by Bas »

Ga naar een Honda dealer en vraag een proefrit, is toch niet zo lastig?

Die van mij leen ik niet uit en bovendien die is niet standaard.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rechts Afslaan

Post by Bas »

Muug wrote:
diskeletlietje wrote:en de achter rem gebruik je niet :lipsrsealed2:
vergeten :oops:

Maar goed, ik wil die uitdaging best aangaan. Als iemand voor mij een VFR1200 kan regelen dan wil ik dat gerust ne keer proberen, achtjes draaien. En iemand anders mag dat filmen en posten.
Ik wil dat zien op een standaard VFR1200F, laat jij zien dat het gaat.
Er zit vast wel een Honda dealer bij je in de buurt die er eentje heeft staan.

Voor je het echt gaat proberen, lees deze man zijn blog, hij omschrijft exact wat er gebeurd: http://alpinebiker.com/blog/?p=1157
Er zijn er nog die hetzelfde schrijven, zo ook M&T in hun 1200 versus 800 vergelijk test.

Post Reply