Honda CB500X met Adventure Kit

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by Muug »

Image

Lijkt mij wel fun! 't is een Honda, dus je hebt het zalige "past als een handschoen"-gevoel en betrouwbare elektriciteit en zo, 't is een ultrazuinige motor met een lekker grote actieradius die met een grotere tank nog groter wordt, vooraan en achteraan wordt hij hoger op zijn poten gezet, het voorwiel wordt een maat groter, het blokje is ook nog eens erg zacht en soepel, afin, dikke fun lijkt me, of had ik dat al gezegd?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by OzzePaa »

Muug wrote:......
Lijkt mij wel fun! 't is een Honda, dus je hebt het zalige "past als een handschoen"-gevoel en betrouwbare elektriciteit en zo, 't is een ultrazuinige motor met een lekker grote actieradius die met een grotere tank nog groter wordt, vooraan en achteraan wordt hij hoger op zijn poten gezet, het voorwiel wordt een maat groter, het blokje is ook nog eens erg zacht en soepel, afin, dikke fun lijkt me, of had ik dat al gezegd?
Ja, dus :P :mad: ... maar tis pesies wel de bedoeling ook want ze hebben er TKC's ( :?: ) ondersteken :headbang: :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by Koeno »

wooow, ziet er vet uit!!!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by TRooPER »

kzou dan toch effe wachten en kijken naar dit:

new africa twin
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by pingu »

Ik weet niet in hoeverre die blokskes nog te vergelijken zijn met die van de CB500 waar ik destijds op leren rijden heb, maar dat waren toch wel toffe machientjes. Datzelfde ding maar dan op stelten lijkt me dus wel wat ja...

Trouwens, ging Yamaha niet met een "MT-07 op stelten" komen ook?

In elk geval tof om zien al die hernieuwde aandacht voor "lichte" moto'kes. 't moet niet altijd een 1200cc GSA starship enterprise geval zijn :-)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by Muug »

TRooPER wrote:kzou dan toch effe wachten en kijken naar dit:
new africa twin
Trooper, wat zijt ge met al die pk's? Die nieuwe AT gaat een zware 1000cc zijn ! En jawel, dat komt van iemand die er zelf 98 heeft zitten in zijn KTM 950 Adventure ! Ik voorspel dat zo'n CB500X Adventure pakken meer fun gaat zijn, omdat 'm kleiner is, betrouwbaarder, zuiniger, onderhoudsvriendelijker, gemakkelijker om terug recht te zetten bij een valpartij.
Anderzijds is er natuurlijk meer elektronica, en of het bodywork even veerkrachtig is als dat van een KTM valt sterk te betwijfelen.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by laouen »

kijkt hier ne keer :grin:

Eentje om te bookmarken lijkt me!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by diskeletlietje »

ben ik de enige die het design van moderne moto's ronduit lelijk vind :kots:

( de Trut is mooi :wink: )

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by diskeletlietje »

Muug wrote: ! 't is een Honda,
brrrrr hangt daar nog een koppelingshendel aan ?

is dat de foto met het groot voorwiel :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by Droopy »

diskeletlietje wrote:ben ik de enige die het design van moderne moto's ronduit lelijk vind :kots:
Neen. :wink:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by Koeno »

diskeletlietje wrote:ben ik de enige die het design van moderne moto's ronduit lelijk vind :kots:

( de Trut is mooi :wink: )
kmoet zeggen, ik vind weinig moderne motos mooi, maar deze vind ik nog meevallen...
Meestal omdat het gemiddelde honda-model zo neutraal is als iets (uitgezonderd de dn-01 en consoorten natuurlijk :D )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: kmoet zeggen, ik vind weinig moderne motos mooi, maar deze vind ik nog meevallen.........
Wel ik ook ... maar ik denk wel dat het veel te maken heeft met het feit dat het een hoogpoter is, [strike]21"[/strike] 19" voorwiel heeft en er wat noppiger rubber op ligt. :luvjoe:
En ik denk ook dat de standaard vering toch niet echt voorzien is om daar constant mee aan de rol te gaan zoals op de foto in de link van Laouen naar de Adventure Rider pagina. :ermm:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by TRooPER »

OzzePaa wrote:
Koeno wrote: kmoet zeggen, ik vind weinig moderne motos mooi, maar deze vind ik nog meevallen.........
Wel ik ook ... maar ik denk wel dat het veel te maken heeft met het feit dat het een hoogpoter is, 21" voorwiel heeft en er wat noppiger rubber op ligt. :luvjoe:
En ik denk ook dat de standaard vering toch niet echt voorzien is om daar constant mee aan de rol te gaan zoals op de foto in de link van Laouen naar de Adventure Rider pagina. :ermm:
19" voorwiel,

ik denk dat dit een moderne transalp vervanging is.....

maar als ik de overstap maakte van mijn transalp 600 ,naar de ktm 640adv, wooow, dat was een WERELD van verschil in vering/veerweg , een KTM WP vork of een honda showa, Iedereen dat ooit op met een WP heeft gereden zal het wel weten.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by TRooPER »

der is al veel over geschreven:

cb500xadv
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by bompa »

Hier nog een testje voor wat het waard is

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... GBH3ZkV1Ow

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by Muug »

Ozpa, er zit ook een andere vering op.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Honda CB500X met Adventure Kit

Post by bompa »

Muug wrote: er zit ook een andere vering op.
Eigenlijk zou dat er van fabriekaf er moeten opzitten, want er zijn daar 3 types in de CB500 vind ik
de x zijn voorvork staat blijkbaar iets schuiner,daar is niet alleman zo blij mee :grin: bij mijne yamaha 465cc
daar was dat ook bij en dat moest je in het zand toch wel wa gewoon zijn, en eenmaal gewoon :thumbsup:

Post Reply