Page 1 of 1

Ongepaste zuinigheid ?

Posted: 19 May 2015 20:19
by OzzePaa
Er staan al wel wat meningen te lees op bv "AdvRider.com" e.a. sites, maar die lopen toch nogal wat uiteen ... :unsure:
Daarom aan alle hier rondhangende zwart-rond-rubber specialisten : is het ongepaste danwel gerechtvaardigde zuinigheid, een Continental TKC 80 VOORBAND nadat 'm redelijk op sleet is en er als hieronder uitziet, hem voor de tweede helft van zijn leven gewoon andersom op de velg te leggen :?:

Er staat wel degelijk een richtingpijl met "Front" op de zijflank, maar als ??n motorband er bi-directioneel uitziet, dan is de TKC toch titelkandidaat. Kwestie is natuurlijk hoe dat er binnenin allemaal juist uitziet en opgebouwd is, om o.a. de "primary torque" te verwerken. Die is voor ne voorband duidelijk de remvertraging (al dan niet door echt puur remmen of eerst redelijk fors down-shiften, zoals ik de gewoonte heb).

Blijkbaar is het flippen van noppenbanden in het pure off-roadrijden de normaalste zaak van de wereld, maar ist ook een idee om Gertruud haar schoeisel op die manier wat langer te laten meegaan :?: :dontknow:
Gimme some thoughts :!: :book: :duimneer: :?: :thumbsup: :zotteke: :?: :dontknow: :?: :stop: :?: :schieten: :?: :headbang:

Image

Image

Haar achterslof is trouwens een Heidi K60 Scout, en die trekt eigenlijk hetzelfde gezicht ... maar om daar dezelfde truuk mee uit te halen komt wel degelijk nicht in frage :zotteke: :motten:

Image

Ongepaste zuinigheid ?

Posted: 19 May 2015 20:29
by diskeletlietje
als je het niet gaat proberen blijft het van horen zeggen :wink: ( voorzichtig proberen h? :kouvanu: )

Ongepaste zuinigheid ?

Posted: 19 May 2015 22:52
by Blackbert
Kweenie. kategorie van bandenplug en oprijden?

Zoals je zelf zegt, rijrichting en krachten. 't kan zijn dattem niks abnormaals doet, 't kan zijn dat de blokskes afscheuren, 't kan zijn dat er hele vellen afkomen. da laatste wilde nie.
Soit, probeer eens en inspecteer zeer vaak.

Daarna, maken ze een MT21 in 19"? Die heeft geen rijrichting en ik vind 'm prettiger dan een TKC, vooral als 't nat wordt.

Ongepaste zuinigheid ?

Posted: 19 May 2015 23:15
by OzzePaa
Merci BB en Lieteken voor de bezorgdheid en waarschuwing, want proberen wilde ik het inallegeval :wink:
Er is nie echt iets te vinden over de interne opbouw die zou maken dat de boel aan flarden gaat bij het flippen ... buitenkant wijst daar amoonavis zeker niet op. Er zijn immers genoeg ottobanden die kruislings gewisseld mogen/moeten worden ...
maar daar staat dan inderdaad wel geen, zei het summier minuscuul pijltje met "Front" opgeborduurd.

Da pijltje staat er dus niet op de MT21 :?: Dat zou dan inderdaad goe alternatief zijn Bert ... maar is volgens de Pirelli-zoekmachine helaas niet beschikbaar voor een 19"mietjesmaat :wink:
Dat op nat nie overdonderend vertrouwenswekkendzijn van de TKC treed ik bij ... maar als ge dat weet, dan weet get h? :P

Ongepaste zuinigheid ?

Posted: 20 May 2015 00:07
by bompa
Vroeger op mijn crosser draaide ik de achterband wel is om als de noppen wat afgerond waren in de draairichting, en dan had hij terug meer grip ,maar ja da was in het zand.op de baan gaat dat snel terug hetzelfde zijn want dan raakt er maar en halve nop het baanvlak , ik heb dat ooit is geprobeerd op mijne enduro met endurobanden.