Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Tuurlijk zijn er ergere dingen: geen bedrijfswagen mogen kiezen :p
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ge onderschat alle stress die daarbij komt kijken: antraciet zilver of platinum zilver? Elektronisch openende koffer of niet? 5 of 6 spaaks velgen? Met of zonder logoke op het kofferdeksel?Koeno wrote:Tuurlijk zijn er ergere dingen: geen bedrijfswagen mogen kiezen :p
De grote levensvragen, quoi.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
duibhce Kaelann wrote: ↑22 Nov 2017 00:16Ge onderschat alle stress die daarbij komt kijken: antraciet zilver of platinum zilver? Elektronisch openende koffer of niet? 5 of 6 spaaks velgen? Met of zonder logoke op het kofferdeksel?Koeno wrote:Tuurlijk zijn er ergere dingen: geen bedrijfswagen mogen kiezen :p
De grote levensvragen, quoi.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Om dan maar terug on Topic te gaan, ik ben vandaag langs Banden Ronny gereden met den Transalp voor nieuw rubber.
Den Achterband was redelijk Vlak afgesleten en het profiel was bijna op.
Vandaag dus de K60 Scout laten monteren. Schijnt een goed bandje te zijn voor in de winter mee rond te bollen.
Was wel een groot verschil in de Bochtjes zo terug met ronde banden te rijden.
grtz Drummer
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik ben wel een fan van de K60 Scout als achterband. De voorband vind ik minder op onverhard. Maar als ik specifiek iets zocht voor de winter zou ik misschien eerder voor een K60 Silica kiezen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
... en staat nu bij u in de living dus ... If so : dewaffere
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
duibhce Kaelann wrote: ↑22 Nov 2017 21:45Ik ben wel een fan van de K60 Scout als achterband. De voorband vind ik minder op onverhard. Maar als ik specifiek iets zocht voor de winter zou ik misschien eerder voor een K60 Silica kiezen.
onverhard is niet m'n hoofdoel, al heb ik hier achter mijnen hoek genoeg weggetjes liggen.
Zal toch is m'n stoute schoenen ( of botten ) moeten aantrekken en is een toerreke moeten doen hier achter in het bos.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nieuw voorbandje gemonteerd. PR4 uiteraard. Vorige heeft het toch 25000km uitgehouden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Een jonge occasie van BMW zelf. Een BMW R Nine T pure 2017 met 4380km’s op de teller, verwarmende handvaten, ASC (tractiecontrole) en led knipperlichten. Geen toerenteller, geen gear-indicator, geen rijmodificaties
Vandaag inschrijvingsdocument opgehaald. Krijgt nog een onderhoudje mee. Aangezien het een BMW premium selection motor is 3jaar garantie en 2j wegenbijstand. (Hoop van beiden geen gebruik te moeten maken maar goed dat het erbij inzit) foto zal iets voor binnen enkele weken zijn.
Dan toch nog vliegenvangen maar tegenover de Triumph was ik verrast door de remkracht en het blok vind ik een zaligheid om mee te rijden. Karakter, doch binnen de perken, koppel genoeg en indien gewenst gaat het heel goed vooruit. Smooth en soepel rijden zonder er een slakkengangetje op na te houden.....
Heb getwijfeld tussen een KTM adventurer 1090 deze met een gigantische korting nieuw verkocht werd maar als zondagrijder had ik geen zin meer in Een ketting en het boxer motorblok gaf me een spontane glimlach mee tijdens het rijden, de Ktm was heel goed en zoniet krachtiger maar het is dus de BMW geworden. Zoals de typebenaming het zegt, puurder kan je het de dag van vandaag nog maar moeilijk vinden en toch modern.
FM zal net dezelfde motor in het vooronder hebben zitten al kan er aan de overbrengingen misschien wat anders zijn?
Heel lang geleden maar het spontaan in de lach schieten van plezier was iets dat ik lang niet meer gekend heb.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Neen begot. Jij hebt een 2017 dus een LC. Ik heb een 2010, de luchtgekoelde.
Veel plezier ermee. Misschien kom je nu eindelijk eens een rit meerijden ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nee hoor FM, het is heel zeker geen LC blok. Daarom dat ik eerder al opmerkte dat de 1170cc blokken olie/luchtgekoeld zoals jij die ook hebt wel goed moeten zijn omdat BMW ervoor kiest deze verder te gebruiken in hun heritage serie. Ook een geruststelling naar mensen zoals jij die nu nog een RT met dit blok occasie kopen wetende dat ze zelfs nog nieuw geproduceerd worden.
Volgens mij is het dus net hetzelfde blok als jij in het vooronder hebt zitten. 110pk en geen 125pk van de LC blokken.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
O dat wist ik niet. Ja dat is dan hetzelfde blok. Rijdt iets soepeler dan een LC, die veel bruusker reageert.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ne Pure Nen Blote Basic Perfection
Sinterklaas is dus al langs geweest ... Daarmee vliegenvangen gaat een plezier zijn
Wipr, ik ga mee in uw redenering ivm het motorblok : staat 'm ook beter dan een watergekoeld exemplaar vinnek. Maar 't zal ook wel zo zijn dat budget een rolletje meespeelde om hiervoor te kiezen : een LC-blok met alle aanhangsels zal welwa duurder uitvallen vermoed ik ...
Proficiat met 't nief speelgoed en we wachten dus op een fottoke in uwe living hé
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dank je voor de leuke berichten
@ozzepaaa: uiteraard speelde het financiële plaatje mee.
Ik weet niet hoe een LC blok rijdt. Blijkbaar nog geciviliseerder dan deze. Al vergelijk ik met de R850R dat ik gehad heb en dat is wel een immens groot verschil. Voor deze modellenlijn hebben ze bewust gekozen voor dit olie/luchtgekoeld blok (en het ook zonder problemen euro4 gekregen).
Mijn moeder heeft net net dezelfde zitbank in haar living staan en de rest van rekjes en tafeltjes zijn ook wat industrieel metaalachtig (hoe zou dat nu komen ) dus bovenstaande foto is zo gek gekozen nog niet door Blackbert
Zoals gezegd dus een occasie en de eerste eigenaar was BMW Belgie Luxembourg te Bornem.
Financieel was het net haalbaar. Het opsmukken behoeft niet zoveel meer al denk ik er wel aan om iets in inox in elkaar te knutselen voor onder het blok. Iets om de cilinderkoppen te beschermen wens ik ook graag.
Gekocht via de dealer in Meerhout maar staat nu nog in Wijnegem te wachten op de zolder
De plaat hangt er al op, enkel de inschrijving moet ik nog op wachten. Vandaag naar de DIV geweest en zonder aanschuiven of wat dan ook.......binnen de 10minuten was ik geholpen en weer op weg naar huis. Nog nooit meegemaakt zo weinig volk.
De keuze om nu iets nieuw aan te schaffen kwam eigenlijk door KTM. Het verhaal gaat als volgt: mijne zoon moest een paar weken terug voetballen ergens in Limburg, Zonhoven en is daar wel een KTM dealer zeker en toen stond de adventure 1090 daar nieuw te pronken voor 10950€. Dat doet wat met een mens. Tweede weekend van november dan opendeurdag bij Racing centre Antwerpen en aanvankelijk duurder de 1090 en ik maak melding van de prijs in Zonhoven. Krijg telefoon dat ze hem ook in Deurne aan die prijs kunnen leveren.
Een Harley Davidson Sportster Roadster 1200 stond ook op het verlanglijstje maar sowieso te duur (wist ook een demo staan met de voordelen van een nieuwe) maar ik vertrouwde de grondspeling niet. Zou zot worden als het blok of uitlaat over het wegdek schraapt dus aangezien ik dat risico niet wou nemen......HD geschrapt. SOA was een geweldige reeks, misschien wel de beste ooit maar zo ruig als Jax Teller ben ik niet en lid worden van een MC is nog niet voor meteen.
Ondertussen was de scooter op 1 dag verkocht en aan KTM gevraagd voor een offerte met middenbok en valbeugels. 11400€.
Ondanks de super korting bleef ik het te veel geld vinden. Ik had een grens gesteld en het ging er over. 10950€ maar kwam daar sowieso weer die rijklaarmaakkost bij.
Das weer iets nieuw van de laatste jaren die rijklaarmaakkost. Triumph pakt dat slimmer aan. Ze bepalen ineens de prijs incl de rijklaarmaakkost.
De KTM aanvankelijk jaaaaa maar kon er niet meer mee testrijden en de testrit met de 1050 was al meer dan 1,5j geleden. Hmmm vervelend....
En op 2dehands was ik het meest aan het kijken naar de BMW motoren. En daar heb ik de Nine t pure zien staan. Paste binnen het budget, quasi nieuwe motor, kon mee gereden worden en zo gezegd, zo gedaan.
Aangezien er zo maar eentje was mocht ik er niet te snel over nadenken. KTM’s waren er nog genoeg. Bmw R Nine T pure modellen ook maar dan nagelnieuw en met een nagelnieuwe prijs en dat was dan weer een stuk duurder dan de Ktm. De Ktm is een grote motor en de BMW is eerder een kleintje.
Voordeel vd BMW: hoef niet meer in te rijden. Is persoonlijk voor mij een 1000km stressen... doe ik het wel goed enz. Uitlaten zijn reeds verkleurd dus kan daar al niet meer neurotisch over worden en er staat zelfs een mini krasje op de tank. Ne motor vuil zien worden kon ik niet. Wellicht nog steeds niet maar kan wel eens proberen wetende dat ik me geen hel aandoe om hem te kuisen. Met een motor met een ketting door de regen rijden was een mentale marteling wetende dat ik de dagen erna uren en uren bezig zou zijn om met een tandenborstel alles terug PicoBello te krijgen. De ketting ontvetten en terug smeren enz. Het is iets wat ik nu toch meer en meer kan relativeren. Dan zeg ik tegen mezelf: Wimpy, zelfs als jij niets zou kuisen of smeren overleeft deze motor je wel.
Het is sterker dan mezelf maar zal het moeten leren.
De KTM denkpiste was snel over. Ik herinner me nog te rijden met de 1050 en denken aan een bocht was ook de bocht doorgaan maar de BMW deed dat ook en die heerlijke roffel uit de uitlaat. Het grommen van het blok.
Herhaling: een smile op mijn gezicht. Gelukkig zei mijn wederhelft. Gelukkig heb je gevonden wat je zocht. Nu moet je mij niet aan de deur zetten
Het weer nodigt niet veel uit om te rijden maar zal hem toch eens moeten gaan halen daar in Wijnegem. Zal niet meer voor deze week zijn vrees ik. Morgen eens bellen met de dealer en vragen of ze hem al aan de nierdialyse hebben gehangen en zijn bloed hebben ververst.
@ozzepaaa: uiteraard speelde het financiële plaatje mee.
Ik weet niet hoe een LC blok rijdt. Blijkbaar nog geciviliseerder dan deze. Al vergelijk ik met de R850R dat ik gehad heb en dat is wel een immens groot verschil. Voor deze modellenlijn hebben ze bewust gekozen voor dit olie/luchtgekoeld blok (en het ook zonder problemen euro4 gekregen).
Mijn moeder heeft net net dezelfde zitbank in haar living staan en de rest van rekjes en tafeltjes zijn ook wat industrieel metaalachtig (hoe zou dat nu komen ) dus bovenstaande foto is zo gek gekozen nog niet door Blackbert
Zoals gezegd dus een occasie en de eerste eigenaar was BMW Belgie Luxembourg te Bornem.
Financieel was het net haalbaar. Het opsmukken behoeft niet zoveel meer al denk ik er wel aan om iets in inox in elkaar te knutselen voor onder het blok. Iets om de cilinderkoppen te beschermen wens ik ook graag.
Gekocht via de dealer in Meerhout maar staat nu nog in Wijnegem te wachten op de zolder
De plaat hangt er al op, enkel de inschrijving moet ik nog op wachten. Vandaag naar de DIV geweest en zonder aanschuiven of wat dan ook.......binnen de 10minuten was ik geholpen en weer op weg naar huis. Nog nooit meegemaakt zo weinig volk.
De keuze om nu iets nieuw aan te schaffen kwam eigenlijk door KTM. Het verhaal gaat als volgt: mijne zoon moest een paar weken terug voetballen ergens in Limburg, Zonhoven en is daar wel een KTM dealer zeker en toen stond de adventure 1090 daar nieuw te pronken voor 10950€. Dat doet wat met een mens. Tweede weekend van november dan opendeurdag bij Racing centre Antwerpen en aanvankelijk duurder de 1090 en ik maak melding van de prijs in Zonhoven. Krijg telefoon dat ze hem ook in Deurne aan die prijs kunnen leveren.
Een Harley Davidson Sportster Roadster 1200 stond ook op het verlanglijstje maar sowieso te duur (wist ook een demo staan met de voordelen van een nieuwe) maar ik vertrouwde de grondspeling niet. Zou zot worden als het blok of uitlaat over het wegdek schraapt dus aangezien ik dat risico niet wou nemen......HD geschrapt. SOA was een geweldige reeks, misschien wel de beste ooit maar zo ruig als Jax Teller ben ik niet en lid worden van een MC is nog niet voor meteen.
Ondertussen was de scooter op 1 dag verkocht en aan KTM gevraagd voor een offerte met middenbok en valbeugels. 11400€.
Ondanks de super korting bleef ik het te veel geld vinden. Ik had een grens gesteld en het ging er over. 10950€ maar kwam daar sowieso weer die rijklaarmaakkost bij.
Das weer iets nieuw van de laatste jaren die rijklaarmaakkost. Triumph pakt dat slimmer aan. Ze bepalen ineens de prijs incl de rijklaarmaakkost.
De KTM aanvankelijk jaaaaa maar kon er niet meer mee testrijden en de testrit met de 1050 was al meer dan 1,5j geleden. Hmmm vervelend....
En op 2dehands was ik het meest aan het kijken naar de BMW motoren. En daar heb ik de Nine t pure zien staan. Paste binnen het budget, quasi nieuwe motor, kon mee gereden worden en zo gezegd, zo gedaan.
Aangezien er zo maar eentje was mocht ik er niet te snel over nadenken. KTM’s waren er nog genoeg. Bmw R Nine T pure modellen ook maar dan nagelnieuw en met een nagelnieuwe prijs en dat was dan weer een stuk duurder dan de Ktm. De Ktm is een grote motor en de BMW is eerder een kleintje.
Voordeel vd BMW: hoef niet meer in te rijden. Is persoonlijk voor mij een 1000km stressen... doe ik het wel goed enz. Uitlaten zijn reeds verkleurd dus kan daar al niet meer neurotisch over worden en er staat zelfs een mini krasje op de tank. Ne motor vuil zien worden kon ik niet. Wellicht nog steeds niet maar kan wel eens proberen wetende dat ik me geen hel aandoe om hem te kuisen. Met een motor met een ketting door de regen rijden was een mentale marteling wetende dat ik de dagen erna uren en uren bezig zou zijn om met een tandenborstel alles terug PicoBello te krijgen. De ketting ontvetten en terug smeren enz. Het is iets wat ik nu toch meer en meer kan relativeren. Dan zeg ik tegen mezelf: Wimpy, zelfs als jij niets zou kuisen of smeren overleeft deze motor je wel.
Het is sterker dan mezelf maar zal het moeten leren.
De KTM denkpiste was snel over. Ik herinner me nog te rijden met de 1050 en denken aan een bocht was ook de bocht doorgaan maar de BMW deed dat ook en die heerlijke roffel uit de uitlaat. Het grommen van het blok.
Herhaling: een smile op mijn gezicht. Gelukkig zei mijn wederhelft. Gelukkig heb je gevonden wat je zocht. Nu moet je mij niet aan de deur zetten
Het weer nodigt niet veel uit om te rijden maar zal hem toch eens moeten gaan halen daar in Wijnegem. Zal niet meer voor deze week zijn vrees ik. Morgen eens bellen met de dealer en vragen of ze hem al aan de nierdialyse hebben gehangen en zijn bloed hebben ververst.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ga ze bij BMW wel eens wijzen dat er een gat in de cardan zit.