Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ik heb vandaag dankzij moderne communicatiesystemen een Transalp horen starten. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

allez, nog ne keer met den F800ST naar 't werk gekomen. En hopelijk leveren ze deze week de Hyperpro-stuurdemper, want dat standaardding is brol eerste klas.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Oude remschoenen van de Victoria teruggekregen, voorzien van nieuw frictiemateriaal.
O-ring van de KTM zijn oliefilterdeksel vervangen wegens zo lek als een mandje, zomaar ineens :? .
Op't werk ne moto van nen doe-het-zelf knutselaar terug gereanimeerd, ter waarde van 8,3 werkuren en een A4-blad vol onderdelenstickers :whip: .
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

vertrokken met een ktm 950 twin adventure,
na enkele uren in een parking
terug naar huis gereden met een ktm 950 'tweetakt' - alle milieu en geluidsnormen zijn daarmee ook van de baan

plezant is anders, muizen in de uitlaatlijn?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Y-stuk doorgeroest aan de bevestigingsbeugels? Is een klassieker. Niet te zien wanneer de uitlaat gemonteerd is. Mogelijks wel te voelen met je hand.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Muug wrote: 26 Apr 2017 22:25 Y-stuk doorgeroest aan de bevestigingsbeugels? Is een klassieker. Niet te zien wanneer de uitlaat gemonteerd is. Mogelijks wel te voelen met je hand.
dat zou idd grootste kanshebber kunnen zijn,
is al vervang (2dehands) Y stuk
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Gisteren om een db-killer voor de Akra van de F800ST gegaan. Kost maar 81 euro zelfs, een koopje.
En om een progressieve stuurdemper. Ook voor de ST. Kost dikke 273 euro.
Nu nog een binnenspatbord voor achteraan (200 euro voor ne gesofisticeerd gevormde plastiek, aaaargh mijn financiële pijngrens doet zo'n pijijijijn!) en de moto is naar ons goesting.
Hoewel, spijtig dat de banden nog zoveel profiel hebben ... :?

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Muug wrote: 27 Apr 2017 09:42 Hoewel, spijtig dat de banden nog zoveel profiel hebben ... :?
Zonder profiel is inderdaad veel spannender. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 27 Apr 2017 13:17
Muug wrote: 27 Apr 2017 09:42 Hoewel, spijtig dat de banden nog zoveel profiel hebben ... :?
Zonder profiel is inderdaad veel spannender. :mrgreen:
Ja, uiteraard :ricky: :lol: ... of anders wiltem zeggen dat hij er veels en veels te weinig mee rijdt ;) :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

nee, gewoon, 'k had er liever andere banden op gehad

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Gisteren de varadero nog eens voor een goeie 500km buitengelaten...
georganiseerde rit door noord frankrijk...

Ondanks de regenvlagen en harde wind, toch enorm kunnen genieten,
een ritje dat ik graag nog eens herhaal met mooi weer...

Wel met klein hartje gepasseerd in Elverdinge (waar george tegen de mure stond) aan de plaats waar enkele uren ervoor een motorrijder met vrouw de gracht is in geraakt en overleden....
't doet toch iets met ne mens om daar zo te passeren....
een soort van reality-check...

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Muug wrote: 27 Apr 2017 09:42 Gisteren om een db-killer voor de Akra van de F800ST gegaan. Kost maar 81 euro zelfs, een koopje.
En om een progressieve stuurdemper. Ook voor de ST. Kost dikke 273 euro.
Nu nog een binnenspatbord voor achteraan
DB-killer zit op zijn plaats. Nog niet kunnen luisteren. Wellicht zal de ST ook wat minder explosieve acceleraties hebben nu.
Stuurdemper : er mankeert vaneigens een beugel om één kant ervan vast te zetten. Nog eens 67euro en een week wachttijd erbij.
Binnenspartbord : eentje gevonden voor 144 euro verzending inbegrepen.

User avatar
F M
Posts: 5079
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Gijle koopt dus een redelijk goedkope motor en koopt daar dan allemaal dure stukken bij om hem te verbeteren. :dontknow:

Maar nen moderne motor is te duur . :peepwall:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Bij het willen wegrijden te weinig gas gegeven en stilgevallen terwijl het voorwiel al helemaal gedraaid stond...met als gevolgd dat ik de moto moest lossen en heb laten vallen... :wall:

De ontkoppelingshendel is afgebroken (aan het bekende "knipje" in de hendel) en er zijn wat krassen op de linkerspiegel en op valbeugel en de versnellingspook is ietsjes verbogen. :veryangry:

Niets ergs maar het resterende stuk van de ontkoppelingshendel gebruiken met twee i.p.v. vier vingers is niet echt ideaal. :?

Donderdag ga ik een nieuwe hendel laten steken en voor de rest ben ik blij dat ik in een valbeugel heb geïnvesteerd want ik vrees dat ik anders een vrij gepeperde rekening voor nieuwe plastiek onderdelen ging hebben. :)

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 02 May 2017 12:40 Gijle koopt dus een redelijk goedkope motor en koopt daar dan allemaal dure stukken bij om hem te verbeteren. :dontknow:
:mrgreen:

Tja, die designers van tegenwoordig zijn een dikke bende losers :devil:
Ik heb er hard over nagedacht wat ik met mijn centen zou doen, maar ipv een jaar te wachten en vele kms in 't vuil te rijden en op den duur dan toch te kapituleren, heb ik beslist om metéén te investeren, zo heb ik meer leute van mijn geld.

Trouwens, 'k heb ook een BMW System VI gekocht met 20% korting. Kon ik moeilijk laten liggen (en het was nodig ook...). :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Tja, ze mogen allemaal rechtstaan die dat nognie hebben voorgehad, Droop ... héél veel gaant er niet zijn vermoed ik. ;)

Mijn Gertruud bleef dan gisteren wel rechtop staan, maar vandaag toch schoon werk gehad om de aangekoekte 5 kilo slijk die er tijdens de rest van m'n dagtripje niet was afgetrild, weer uit alle hoekjes en kantjes te krijgen :roll: Met speciale aandacht voor de remmen die en passant dan maar een goei opfrisbeurt kregen. Voorts vers oliefilterke, nief bougiekes en de motor, boite en pont voorzien van vers vocht.
Mijn botten moet ik nog wel kuisen ... :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Bij
Posts: 440
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

OzzePaa wrote: 02 May 2017 20:14 Mijn botten moet ik nog wel kuisen ... :mrgreen:
Of was het dat het kuisen uw botten uithing :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2933
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Zowaar er eens mee gereden... 8-)

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De Varadero nog eens afgezet bij mototech...
Achtervering + montage uitlaten + afstellen op testbank...
hopelijk morgenavond klaar :)

ben benieuwd...

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

man gij gaat verschieten

Locked