Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Het is eens wat anders dan een golfclub :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Michelin PR4 laten steken.
En stuurverhogers van SW-Motech. Nu is de zitpositie nog beter ! :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Koppeling nog harder kapot gedaan dan ze al was. :whip:

Na een volle duuzend euro betaald te hebben voor een onderhoud, zat er een maand later te weinig vloeistof in het reservoir. Koppeling deed het niet meer. Potteke bijgevuld en een nobele poging gedaan om die koppeleing opnieuw te ontluchten. Ergers in het proces ben ik stevig de mist in gegaan. De ontluchtingsnippel is van het geheel losgekomen en alle vloeistlof op mijn oprit gelopen. Ik veronderstel dat ik deze zomer minder last van onkruid ga hebben. :wall:

Nope, geen afspraak meer met de veel te dure Triumph dealer, de onafhankelijke motormechanieker van een beetje verder mag zich vanaf nu de officiële technieker noemen van The Awfully Big Marine Named Camouflage. :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by tarn »

mijnen dromedaris op een modderbad getrakteerd, is naar't schijnt goed voor de poriën. :mrgreen:

Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Tom Thumper wrote: Na een volle duuzend euro betaald te hebben voor een onderhoud
:w00t: :w00t: :w00t: :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

Wel, ik vind dat allemaal abnormaal duur. Effectief, als je iemand kent die het voor de helft kan of nog goedkoper. De olie dat ze er in hebben gekapt had een goudkleurtje ofwa? :pillepalle:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Wipr wrote:
Tom Thumper wrote: Na een volle duuzend euro betaald te hebben voor een onderhoud
:w00t: :w00t: :w00t: :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

Wel, ik vind dat allemaal abnormaal duur. Effectief, als je iemand kent die het voor de helft kan of nog goedkoper. De olie dat ze er in hebben gekapt had een goudkleurtje ofwa? :pillepalle:
Jep, zot duur. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er ook nog verwarmde handvaten bijzaten... Ja dus, zot duur. Garantie periode is voorbij, geen reden dus om nog langer naar de officiële dealer te gaan. Atelier Vanmeensel heeft er een klant bij.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Jeej voor de Sammy! :geek:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Ik koop graag een nieuwe motor maar nadien je laten uitmelken hoeft niet. Indien ik dit weet dan stopt het verhaal.

Neem nu de BMW dealer en Harley dealer, de accommodatie, apparatuur, werkkledij etc moet betaald worden met dat onderhoudsgeld. Wat kost een uurloon bijv daar bij de dealer ondertussen?

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote:Michelin PR4 laten steken..........Nu is de zitpositie nog beter ! :rayof:
die moderne banden zijn gewéldig ! :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

tarn wrote:mijnen dromedaris op een modderbad getrakteerd, is naar't schijnt goed voor de poriën. :mrgreen:
Image
de moor is wel diep precies, ge ziet de moto niet meer! :w00t:

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Wipr wrote:Neem nu de BMW dealer en Harley dealer, de accommodatie, apparatuur, werkkledij etc moet betaald worden met dat onderhoudsgeld. Wat kost een uurloon bijv daar bij de dealer ondertussen?
En bij een andere dealer moet dat niet betaald worden ofzo??? 1000 euro is veel geld, maar ge met natuurlijk wel eens de factuur bekijken om te zien wat er allemaal inzit. uurtarieven van 50 tot 70 euro zijn geen uitzonderingen. Bij Audi is dat 90 euro dacht ik.

Als je een beetje rondkijkt kan je veel op stukken besparen en als je het dan zelf doet hou je nog wat meer in je zakken.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Stefke wrote:
Wipr wrote:Neem nu de BMW dealer en Harley dealer, de accommodatie, apparatuur, werkkledij etc moet betaald worden met dat onderhoudsgeld. Wat kost een uurloon bijv daar bij de dealer ondertussen?
En bij een andere dealer moet dat niet betaald worden ofzo??? 1000 euro is veel geld, maar ge met natuurlijk wel eens de factuur bekijken om te zien wat er allemaal inzit. uurtarieven van 50 tot 70 euro zijn geen uitzonderingen. Bij Audi is dat 90 euro dacht ik.

Als je een beetje rondkijkt kan je veel op stukken besparen en als je het dan zelf doet hou je nog wat meer in je zakken.
Uiteraard moet iedereen de kost verdienen maar hoe groter de kosten van de instantie, hoe meer dit doorgerekend wordt naar de klant.

In ieder geval zit er nog wel een relatief grote marge op de uurlonen want dat blijven de grootste kosten. Heb onlangs de KTM eens binnengedaan voor een mini onderhoud en de prullen (olie, oliefilter) kosten maar een fractie van de factuur. Zolang het voertuig onder garantie valt ga ik naar een erkende garagist maar ook daarna niet meer. Nu voor een onderhoud naar Skoda (VW, enz) gaan of naar de auto 5 scheelt al.

Maar je hebt een punt. Zelf rondkijken, zoeken en doen is besparen.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

wat heb ik vandaag gedaan aan mijn moto : niks :dontknow: just tussen de hagelsteentjes door naar iemand met kennis van zaken en probleemoplossend denkend gereden en mijn reeds lange tijd :oops: gaande "schudprobleem" laten oplossen zie :grin:


wat vooraf ging : Ergens vorig of misschien zelfs jaar ervoor, begon Tuur (990adv) te schudden mee zijn stuur als ik de gas er afhaalde, dat ging weg bij gas erop, of bij remmen. Het zou aan de voorband gelegen hebben??? Toen ik vorig jaar juli op dotostraad achteraan plat reed en Tuur op de kar naar huis moest, was het 't moment om ook die voorband met nog bobbelige stjoepen te laten vervangen.

haaaaaa, nieuwe band, gedaan met schudden.. :shock: nee dus ?????

2 weken terug, ikke naarde bandencentrale, wiel laten uitbalanceren.

Dan naar de mecanicien die mijn enduro in goede gezondheid houdt, zijn gedacht eens laten zeggen? Hij heeft m'n stuur vaster gezet...amai wat in verschil in sturen !!!! Maar 't schudden is er nog.

Naar nog iemand die veel van moto's afweet, alles eens nagekeken, testritje, waarschijnlijk band met een bol kant?

Maar..... nu vandaag .... eindelijk nee :
EINDELIJK

is't opgelost, dankzij de mystery moto-man , waarvoor vele en eeuwige dank :thumbsup:


't is echt niet meer voelbaar, in vergelijking met van te voren.

Ik kan weer lachen :lol:

maar durf niet te zeggen wat het probleem nu eigenlijk was :whistling: (ne ktm zeker? :mrgreen: )

Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

zappa wrote:wat heb ik vandaag gedaan aan mijn moto : niks :dontknow: just tussen de hagelsteentjes door naar iemand met kennis van zaken en probleemoplossend denkend gereden en mijn reeds lange tijd :oops: gaande "schudprobleem" laten oplossen zie :grin:

maar durf niet te zeggen wat het probleem nu eigenlijk was :whistling: (ne ktm zeker? :mrgreen: )
hehe, ik zwijg gelijk een graf, ge moet zelf maar uit de kast komen :mrgreen:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by vet on wheels »

Bandendruk? :(

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

vet on wheels wrote:Bandendruk? :(
ik mag niks zeggen :lipsrsealed2:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

zappa wrote: maar durf niet te zeggen wat het probleem nu eigenlijk was :whistling: (ne ktm zeker? :mrgreen: )
Was da ook terwijl guuw pollen vast aan het stuur hebt, of alleen terwijl ge uw haar aant kammen waart :?: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Band achterstevoor ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

OzzePaa wrote:
Was da ook terwijl guuw pollen vast aan het stuur hebt, of alleen terwijl ge uw haar aant kammen waart :?: ;)
ja dan ook, maar nog vele meer als ik m'n stuur los liet :(
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De rest mag lachen maar ik ga dat niet doen want ben er zeker van dat me dat ook zou overkomen uitgaande dat het te belachelijk voor woorden zou zijn.
Uit je fouten kan je leren en je fouten delen met anderen kan ons ook rijker maken niwaar. ;)

Dus zappa, wat was de oorzaak aub? :)

Locked