tis nen dronkaard :zuipe:Muug wrote: ??n liter olie moet bijvullen, of 1,5 liter, of 2 liter. Daarna geeft hij de melding dat het te laag staat.
Honda Africa Twin
Honda Africa Twin
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Honda Africa Twin
bedoelde niet zo zeer elektronisch maar gewoon een kijkglas hetgeen het controleren vergemakkelijkt.
maar inderdaad er staat zowat een tablet op als dashboard met alle toeters en bellen.
terwijl men eigenlijk met een kilometer/toeren teller en een temperatuur meter alle nuttige informatie heeft.
de rest in zoals men in het engels zegt ?eye candy?.
er zijn veel dingen op de motor gemaakt voor het gemak, zoals bv stel schroeven op de tuimelaars.
kan je heel makkelijk zelf je kleppen regelen, maar een gemakkelijk kijkglas dat was er dan te veel aan. :war:
maar al bij al blijft het een ferme moto.
maar inderdaad er staat zowat een tablet op als dashboard met alle toeters en bellen.
terwijl men eigenlijk met een kilometer/toeren teller en een temperatuur meter alle nuttige informatie heeft.
de rest in zoals men in het engels zegt ?eye candy?.
er zijn veel dingen op de motor gemaakt voor het gemak, zoals bv stel schroeven op de tuimelaars.
kan je heel makkelijk zelf je kleppen regelen, maar een gemakkelijk kijkglas dat was er dan te veel aan. :war:
maar al bij al blijft het een ferme moto.
Honda Africa Twin
Een kijkglas gemakkelijk?tarn wrote:maar een gemakkelijk kijkglas dat was er dan te veel aan. :war:
* dat is bijna altijd smerig, dus ge moet het ook nog eerst schoonmaken.
* dat peilglas zit op de meest onmogelijke plaatsen, dus ge moet u al eens bukken maar tegelijk de moto ook vertikaal houden. Allemaal goed en wel op een vlakke garagevloer en met een middenbok, toch wat minder handig ergens in een bos of zonder middenpoot. En dan mag 'm nog niet te zwaar geladen zijn met koffers en tent en...
* zo'n peilglas durft al eens verkleuren, zelfs lekken of breken, een ferme duik in grind kan daarbij al eens helpen...
peilstok:
gelijk waar of hoe geladen, op uwe moto gaan zitten, rechthouden, dop losdraaien, peilen, klaar is kees. Gaat hoogzelden of nooit stuk, tenzij het dichtingsringetje...
Honda Africa Twin
Hmm, ne zwarte. Met gouden wielen. Moet 'm niet inpakken.
todo:
bredere en langere carterplaat, middenbok, Akra dempervoor minder volume en gewicht. 12V stekker, bagageplaat en -rek. Het eendelig zadel van 't prototype.
jammer:
daar loopt 1 of andere leiding onder de kroonplaat door, en een remleiding over 't spatbord tussen de 2 klauwen. Moeilijk om een hoog spatbord te plaatsen zo.
gelast subframe. gaat geld kosten als je dat plooit.
te testen door TOM: is het plastic zo crashbestendig als dat van KTM?
todo:
bredere en langere carterplaat, middenbok, Akra dempervoor minder volume en gewicht. 12V stekker, bagageplaat en -rek. Het eendelig zadel van 't prototype.
jammer:
daar loopt 1 of andere leiding onder de kroonplaat door, en een remleiding over 't spatbord tussen de 2 klauwen. Moeilijk om een hoog spatbord te plaatsen zo.
gelast subframe. gaat geld kosten als je dat plooit.
te testen door TOM: is het plastic zo crashbestendig als dat van KTM?
grease up your baby for a ball on the hill
Honda Africa Twin
Nen John Player Special??Blackbert wrote:Hmm, ne zwarte. Met gouden wielen. Moet 'm niet inpakken.
voorste remklauwen ook nogal kwetsbaar/breekbaar bij gebagger in sporen of omvallen...Blackbert wrote: jammer:
daar loopt 1 of andere leiding onder de kroonplaat door, en een remleiding over 't spatbord tussen de 2 klauwen. Moeilijk om een hoog spatbord te plaatsen zo.
gelast subframe. gaat geld kosten als je dat plooit.
Honda Africa Twin
wie gaat er nu met zo'n zware moto baggeren....
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Honda Africa Twin
Dus gij bestelt ne zwarte met gouwe wielen en ik mag de maiden trip doen op dat spel en hem een keertje platleggen om te zien dat er geen krassen op komen? Deal!Blackbert wrote:Hmm, ne zwarte. Met gouden wielen. Moet 'm niet inpakken.
......
te testen door TOM: is het plastic zo crashbestendig als dat van KTM?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Honda Africa Twin
kwist dat mijn zinneke niet af was ... :sick:
ge zegt daar zoiets, ne JPS. retro is toch in tegenwoordig.
ge zegt daar zoiets, ne JPS. retro is toch in tegenwoordig.
grease up your baby for a ball on the hill
Honda Africa Twin
Zeg die carterbescherming, de betere als het ware, is dat aluminium, RVS of toch maar plastiek in verschillende diktes?
Honda Africa Twin
wat denk je ? wat zou het lichtste en toch sterkste zijn denk je zelf ?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Honda Africa Twin
Van plastic zou je eigenlijk nog kunnen verschieten op dat vlak. De standaard plastic carterbescherming van de 660 Tenere is behoorlijk stevig. Jenny Morgan heeft dat uitgebreid getest op de TAT.Muug wrote:wat denk je ? wat zou het lichtste en toch sterkste zijn denk je zelf ?
Maar het grote probleem ermee, en tevens de reden waarom zoveel eigenaars toch een alu bashplate installeren is dat de OEM enkel het carter beschermt en bvb. de waterpomp volledig onbeschermd laat.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Honda Africa Twin
En toch is ondergetekende er ooit in geslaagd om die OEM plaat naar de verdoemenis te rijden...duibhce Kaelann wrote:Van plastic zou je eigenlijk nog kunnen verschieten op dat vlak. De standaard plastic carterbescherming van de 660 Tenere is behoorlijk stevig. Jenny Morgan heeft dat uitgebreid getest op de TAT.
Maar het grote probleem ermee, en tevens de reden waarom zoveel eigenaars toch een alu bashplate installeren is dat de OEM enkel het carter beschermt en bvb. de waterpomp volledig onbeschermd laat.
Wil dat dan zeggen dat ik beter ben dan Jenny Morgan?
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Honda Africa Twin
:gieren:Muug wrote:op dat vlak wel !
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Honda Africa Twin
TitaniumMuug wrote:wat denk je ? wat zou het lichtste en toch sterkste zijn denk je zelf ?
Ge zijt betaalbaar nog vergeten te melden in t lijstje
Kan me voorstellen dat er plastiek is dat behoorlijk stevig is maar ik was al vooruit aan t denken om ooit zelf zoiets te maken in bijv RVS. RVS is natuurlijk zwaarder maar twee Argumenten om het in RVS te maken. Goedkoper en het gewicht zal wel wat schelen maar niet in die mate dat we er hinder van hebben, ligt laag onder. Reden om het niet te doen, roest op de duur toch.
Plastiek als de plaat maar dik genoeg is?
Honda Africa Twin
Carterplaat op mijnen oostenrijker is 2mm RVS...als ik daarmee op een landmijn rijd dan is alles weg behalve die carterplaat. Die zweeft daar dan zo in diene krater...
Nil volentibus arduum
Honda Africa Twin
Ah voila, dus toch geen slecht idee om RVS te gebruikenRaketman wrote:Carterplaat op mijnen oostenrijker is 2mm RVS...als ik daarmee op een landmijn rijd dan is alles weg behalve die carterplaat. Die zweeft daar dan zo in diene krater...
Honda Africa Twin
De carterplaat van Raketman is eigen fabrikaat, ge?nspireerd op een bewezen ontwerp, en geoptimaliseerd met wat "special tools". Ik denk niet dat je een professionale fabrikant gaat vinden van RVS-carterplaten.
Honda Africa Twin
Nee dat denk ik ook niet maar het was dus geen slecht gedachtengang van me om hiervoor RVS te gebruikenMuug wrote:De carterplaat van Raketman is eigen fabrikaat, ge?nspireerd op een bewezen ontwerp, en geoptimaliseerd met wat "special tools". Ik denk niet dat je een professionale fabrikant gaat vinden van RVS-carterplaten.
Honda Africa Twin
In Motoren&Toerisme van januari 2016 (met jaarboek "alle motoren" ) ook een test van de nieuwe Africa Twin.
Mijn interpretatie van deze test is dat ze blijkbaar vinden dat Honda een kans gemist heeft door hem niet sterker te maken (een overdaad aan pk's. Wat is er mis met 95pk) en hem niet te voorzien van een mappingselectie.
En te verkrijgen zonder ABS? ....... Dacht dat men verplicht was nu de nieuwe motorfietsen uit te rusten met ABS.
Enfin,
Ik vind het allerminst geen gemiste kans want eenvoud siert toch
Mijn interpretatie van deze test is dat ze blijkbaar vinden dat Honda een kans gemist heeft door hem niet sterker te maken (een overdaad aan pk's. Wat is er mis met 95pk) en hem niet te voorzien van een mappingselectie.
En te verkrijgen zonder ABS? ....... Dacht dat men verplicht was nu de nieuwe motorfietsen uit te rusten met ABS.
Enfin,
Ik vind het allerminst geen gemiste kans want eenvoud siert toch