Honda Africa Twin

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda Africa Twin

Post by Muug »

Wipr wrote:Mijn interpretatie van deze test is dat ze blijkbaar vinden dat Honda een kans gemist heeft door hem niet sterker te maken (een overdaad aan pk's. Wat is er mis met 95pk) en hem niet te voorzien van een mappingselectie.
En BIKE vind het juist geweldig goed dat 'm niet overladen is met veel te veel pk's die ge off-road toch niet kunt gebruiken en dat er gewoon gekozen is voor een handvol extreem goed bruikbare en dosseerbare pk's.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Honda Africa Twin

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote:En te verkrijgen zonder ABS? :w00t: :dontknow: ....... Dacht dat men verplicht was nu de nieuwe motorfietsen uit te rusten met ABS.
Volgens Honda zelf zit ABS nochtans in het standaard pakket: https://powersports.honda.com/africatwin.aspx
Offered with either a six-speed manual gearbox or a new DCT transmission with selectable on- and off-road modes, both versions have ABS standard with rear ABS on/off and Honda Selectable Torque Control (HSTC)
Wel uitschakelbaar, maar dat lijkt me niet meer dan normaal op een motor die ze proberen te slijten met off-road ambities.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda Africa Twin

Post by Wipr »

Tja, ik heb misschien wel het verkeerde maandblad gelezen. Maar mocht je de test in M&T onder ogen krijgen dan staat het er o.a. wel...'te verkrijgen zonder ABS maar ik volg Duib daar wel in.

Op YouTube zijn de redacteurs die deze hebben mogen testrijden eerst sceptisch tegenover het gebruik van de DCT op dit soort motoren maar achteraf laaiend enthousiast. Gewoon gas geven, sturen, remmen en genieten. 95pk's vind ik ook ruimschoots voldoende. En al zeker om in de zandbak te gaan spelen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Honda Africa Twin

Post by OzzePaa »

Bart De Schampeleire schrijft dat "Honda vergat wat peper en zout in z'n reet te strooien" maar kdenk niet dattem daarmee direct m??r PK's wilde zien ... eerder het feit dat "de motorische sensaties wat achterblijven" omdat het max. koppel bij 6000rpm ligt en het piekvermogen bij 7500 ... erg dicht bij elkaar en de begrenzer maakt er een end aan bij 8000rpm .
Omdat er onder de 6000 "absoluut niks overweldigends te vinden is" en de kicks dus in een smalle 2000rpm moeten gezocht worden. Hij zet de AT daarom als schoolvoorbeeld van een "valse trage" : je hebt niet door dat het zo goed vooruit gaat (mede dankzij de perfecte zithouding en goeie windbescherming).
Nadeel van het hoog in de toeren rijden is dat de nieuwe volgens BDS dan "toerental-instabiel" wordt ... lichter in de neus ... en dat kan "vervelend" aanvoelen.
Geen mapping inderdaad omdat er een gewone gaskabels ophangen ...
Dat 'm zonder ABS te krijgen is staat er inderdaad effectief geschreven :dontknow:
Eind januari testen ze de DCT-versie.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda Africa Twin

Post by Davy78 »

Als de windbescherming effectief zo goed is als ze in de reviews beweren ga ik misschien wel een ander etiketje op mijn tiger800-spaarpotje plakken :)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Honda Africa Twin

Post by Blackbert »

Vannacht bij de boterhammen de test in moto73 gelezen, en die mens was ook vol lof. Inderdaad ne 'valse trage', geen kicks omdat het allemaal zo lineair is. maar wel snel, stabiel, in balans. Bewust niet meelopen in de pk-race.
Alleen dat aangelast subframe snapte hij ook niet zo goed.

Dik tien jaar na de KTM 950, in sommige opzichten dus een beetje te laat. Aan de andere kant misschien de perfecte opvolger ervan.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda Africa Twin

Post by Muug »

OzzePaa wrote:............... dat "de motorische sensaties wat achterblijven" ...........
eh, 't is wel nen Nonda eh, da's dus logisch om niet te zeggen vanzelfsprekend!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Honda Africa Twin

Post by bompa »

Ik heb van de Honda Africa Twin nog geen verslag gelezen, maar heb hier zo is gelezen ,en als hij op 6000 toeren zijn volle vermogen heeft zou het wel is een goede offroad moto kunnen zijn , is dan snel aan zijn vermogen, is goed om over een zandbaan , grindbaan met putten in (of ander wegen),om toch over een onverwachte put te kunnen rijden en niet in de put te vliegen :grin:
Mijne ktm had een korte gas , was daar ook zeer goed voor, nu met mijne Ten. als ik onverwacht een put voor me heb moet ik werken of ik zit er in inplaats van er over :grin: en den honda ziet er nog goed uit ook.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Honda Africa Twin

Post by Raketman »

Ik lees geen commentaren meer van joernalisten die als enige referentie de WSB-moto nemen waar ze ooit eens 15 minuten op een circuit in't zuiden van Spanje mee mogen rondkruipen hebben :unsure: ...Gelijk die goden van Motorrijder bvb, die vinden alles wat gene hypersport is rijden gelijk een afgeleefd Caminoke. Een beetje realisme en gezond verstand toegewenst voor 2016.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda Africa Twin

Post by Muug »

Raketman wrote:Ik lees geen commentaren meer van joernalisten die als enige referentie de WSB-moto nemen waar ze ooit eens 15 minuten op een circuit in't zuiden van Spanje mee mogen rondkruipen hebben :unsure: ...Gelijk die goden van Motorrijder bvb, die vinden alles wat gene hypersport is rijden gelijk een afgeleefd Caminoke. Een beetje realisme en gezond verstand toegewenst voor 2016.
Hadde gij daar geen abonnementje op? :mrgreen: Ik heb van in 't begin van de nieuwe Motorrijder al de kriebels gekregen van de mentaliteit ervan. Erg macho inderdaad.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda Africa Twin

Post by Stefke »

Ach, misschien is er beterschap op komst voor de MR, nu Renaud weg is en Pieter terug. :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda Africa Twin

Post by Muug »

geen idee, ik ga dat niet merken, ik lees dat niet, hoogstens af en toe bekijken in de winkel, om het dan weer verveeld terug te leggen. :P

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda Africa Twin

Post by Stefke »

Ik krijg regelmatig zo'n berg boekskes, kopen doe ik al lang niet meer...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda Africa Twin

Post by Stefke »

En zo stond ik vandaag een de lichten naast zo'n nieuwe AT. Schoon motoke! :cool:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda Africa Twin

Post by Davy78 »

Stond die AT toevallig in uw weg omdat em niet wist of hij tussen de autos paste? :)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda Africa Twin

Post by Muug »

nochthans is dien AT een slanke moto hoor, in BIKE Magazine stond een foto genomen vanaf een hoog punt,en de Vstrom was aan de tank precies twee keer zo breed als de AT !

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda Africa Twin

Post by Davy78 »

Het breed stuur is nieuw voor mij ... :)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda Africa Twin

Post by Stefke »

Davy78 wrote:Stond die AT toevallig in uw weg omdat em niet wist of hij tussen de autos paste? :)
haha, yep, grappig! Dat was jij dan in Temse? :grin:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Honda Africa Twin

Post by Mario »

Stefke wrote:
Davy78 wrote:Stond die AT toevallig in uw weg omdat em niet wist of hij tussen de autos paste? :)
haha, yep, grappig! Dat was jij dan in Temse? :grin:
moet dat niet in het ergernissentopic komen ? :evil: :lol:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda Africa Twin

Post by Davy78 »

Ik ben braafkes opzij gegaan :)

Post Reply