VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Post Reply
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by duibhce Kaelann »

edje wrote:Dat heeft mij echter niet belet om zo af en toe op een stomme manier de aardkorst van iets dichter te aanschouwen. :sterrekes:
Dus zijn die cursussen misschien weggegooid geld geweest?!? :dontknow:
Trek het u niet aan. Ik heb ook mijn rijbewijs moeten verdienen, heb ondertussen al een dikke 200.000km onder mijn riem en volg elk jaar minstens 1 gevorderde rijvaardigsheidscursus. Dat heeft mij totnogtoe niet belet om:
- mijn vorige Tenere tig keer neer te leggen tijdens uitstapjes in het veld
- mijn Tenere eens neer heb gelegd tijdens het keren rond een kegel met een ketting in de rechterhand
- eens een pijnlijke highside gedaan heb met mijn TRX op Clastres

Ik kan alleen maar concluderen dat het aan mij ligt en ik niet kan rijden :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Wipr »

Zijn er precies wel een hoopje bijeen die van zichzelf zeggen dat ze niet goed kunnen rijden. :mrgreen:

Het tegenovergestelde trekt elkaar aan.

Goedmotorrijden ...... Voor de brave goedmoedige motorliefhebber die er eigenlijk geen kl*ten van kan maar we zijn gemotiveerd :book: :zuipe: :blob1:

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by kirikoe »

Jopet wrote:Koeno, je hebt nog vergeten bij de samenvatting te schrijven dat de 3 enige overlevende motorrijders met een gekregen A hier op het forum aanwezig zijn.....



Groetjes,
Jopet
Ik rij hier ook nog altijd rond dat zijn er al 4 en ik ken er nog een paar ( alhoewel daar is enen bij die dacht dat hij een trein was en is geval... )

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by bompa »

Daarstraks een vfr gezien om 15 u,8 die door het rood reed :shock: die dan nog een bestuurder van een wagen naar zijn voeten gaf waar hij de weg van afsneed :zotteke: 't was in Lommel ,ik was daar juist met de fiets :grin:

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Nickel »

bompa wrote:Daarstraks een vfr gezien om 15 u,8 ........
Was het een geflashte ? :lol: of hoe noemde da ?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by bompa »

Nickel wrote:
bompa wrote:Daarstraks een vfr gezien om 15 u,8 ........
Was het een geflashte ? :lol: of hoe noemde da ?
:dontknow: Dat weet ik niet da kon ik niet zien :grin:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by KlaasN »

Hoe dat kon je niet zien? Had de motor de vallende ziekte of vloog hij vooruit als een raket?
:schieten:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by bompa »

KlaasN wrote:Hoe dat kon je niet zien? Had de motor de vallende ziekte of vloog hij vooruit als een raket?
:schieten:
Nee ik had mijne leesbril niet op :grin: maar hij was wel snel om nog door het rood te rijden,en die mens in de wagen naar zijn voeten te geven.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Jopet »

bompa wrote:Daarstraks een vfr gezien om 15 u,8 die door het rood reed :shock: die dan nog een bestuurder van een wagen naar zijn voeten gaf waar hij de weg van afsneed :zotteke:
Zal wel weer ??n met een gekregen A zijn :duimneer: , want mensen die een rijopleiding genoten hebben doen dit niet want die hebben geleerd dat ze steeds moeten stoppen voor een rood licht :thumbsup: , Bas zal dit wel bevestigen :mrgreen:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Muug »

Efkes opnieuw omhoog duwen... (Bas, leest ge mee?)

Vorige vrijdag, mijn voorlaatste dag cong?, het was goed weer en behalve de twee katten was er niemand thuis. Echt niemand, want den dezen was op zijn lappen, en wel met .... een VFR 1200 ! :blob1: Waarom zou dat zijn? :angel:
Kort na de middag had ik een dealer gebeld en die had er wel drie staan. Of ik daar efkes een testrit mee mag doen aub? Geen probleem vaneigens. :thumbsup: Naar ginder gereden en toch wel een uur gewacht eer ik kon vertrekken, want... 1) de verkoper zat verzopen in 't werk en 2) de VFR moest uit de diepste krochten van de zeer overvolle toonzaal gehesen worden en 3) de spiksplinternieuwe banden moesten nog wat bijgepompt worden en 4) zo'n VFR 1200 is voorzien van een erg slimme en snelle computer en die moet niet weten van een slappe batterij dus dat spel wou niet starten - en blijven draaien - zonder dat er een nieuwe batterij ingestoken was. Mor afin, na een uur dus mocht ik erop plaats nemen.
Mannekes toch da's niet normaal die moteur.... In tweede haalt 'm ongeveer 170 per uur... dus in feite kunt ge ermee rijden gelijk met een Boss Hoss, die heeft ook maar twee vitessen, ??n om te vertrekken en ??n om te rijden... Ik heb de power van dat machien niet uitgeprobeerd, dat was mijn doel niet, maar gelijk hoe 't is verbijsterend hoe gemakkelijk dat ding pakweg 130 rijdt... da's precies of ge op uwe fiets aan 't cruisen zijt aan tien km per uur :yikes: Diene moto is v?????l te groot voor dit kikkerlandje.
Maar nogmaals, rijden was eigenlijk mijn doel niet. Keren wel. Dus na een half uurke stond ik op een terrein waar het examenparcours voor moto's uitgeschilderd staat. Eerste stap was gewoon efkes kort proberen keren, niet te kort, ruim genoeg, beetje feeling met koppeling en gashendel proberen krijgen. Dat ging goed. Dan telkens een beetje korter en na nog geen vijf pogingen zat ik al te keren met het stuur tegen de aanslag. Dankzij de fluwelen koppeling, de goed controleerbare gas en het toch wel hoge stuur ging dat gelijk vanzelf. Als links lukt moet rechts ook kunnen. En jep, nog geen vijf minuten later was ook dat in orde. Let wel, ge moet natuurlijk attent blijven, want al die pk's staan natuurlijk wel te trappelen van ongeduld om te beginnen galloperen, en een paar keer - toen ik de koppeling ietskes teveel liet uitkomen - richtte de VFR zich inderdaad op met het idee van weg te spurten. Maar ge hebt die koppeling toch vast, en uw voet staat toch op die achterrem, dus al de paardjes zijn dan binnen de halve meter weer onder controle...
Het examenachtje dan. Dat zou niptekes worden mijn gedacht. Toch maar eerst ne keer een paar keer afgestapt met de moto aan de hand en het stuur volledig tegen de aanslag. En jep, als ik begin met het voorwiel OP de witte lijn, dan kom ik na een half achtje 5-10cm binnen de witte lijn uit. Dat vind ik toch wel nipt. Ne keer rijdend proberen dan, met de moto wat ingekanteld. Ik heb het een keer of tien geprobeerd denk ik, bij elke draai naar links of rechts mikkend naar de witte lijn, dan meteen stuur afgedraaid en moto zo plat als ik dierf (eerlijk, heel erg plat dierf ik hem niet duwen, mijn KTM duw ik v??l platter) en dan kort keren. Als bestuurder zie je dan natuurlijk niet waar uw voorwiel uit komt, want uw blik ligt veel verder, maar bij de beste achtjes had ik 't gevoel van OP de witte lijn te rijden ipv erbinnen. Zooo nipt is het. Misschien dat ne Raketman of Stefke het beter kunnen, die hebben een pak meer ervaring en training dan ik.
Maar toch, bij deze kan ik wel degelijk beweren dat kort keren met een VFR echt wel geen probleem is, ge kunt de paardjes tijdens dat maneuver perfect in toom houden met de koppeling. Achtjes draaien gaat ook :thumbsup: , met weliswaar de kanttekening erbij dat examenachtjes kantje boordje gaan zijn. :|

Maar nu, eigenlijk feitelijk, zou ik graag hebben dat iemand dat ne keer filmt. Dan kunnen we dat hier ne keer posten. Maar dan heb ik wel weer ne VFR1200 nodig. En ik ga niet weer naar die garage, dat zou niet fair zijn. Dus, als er iemand een VFR1200 wilt uitlenen aan mij, en iemand ergens een examenparcours weet zijn en iemand een goeie smartphone heeft of een filmcameraatje, dan wil ik dat gerust eens overdoen !

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Tom Thumper »

Muug, ge zijt nen held! :wav:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Koeno »

Ik kan niet voor een VFR 1200 zorgen, maar filmen moet wel lukken...

Ik vind een andere kanttekening ook:
hoe eerlijk is het, om dit te doen met een motor dat je eigenlijk niet zo goed kent?
ik durf wedden dat als je er een paar maand mee zou kunnen rijden, dat je er nog meer uit haalt?

Alleszins: hoed af

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Nickel »

Zijt ge zeker dat het gene geflashte was :lipsrsealed2: :lipsrsealed2:

:mrgreen: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by the riding man »

Dat is tenminste al een eerlijke en deftige evaluatie. Rekening houdende dat je met iemand anders zijne moto aan het rijden was en je van nature uit daarmee heel voorzichtig wil zijn, ben ik er ook van overtuigd dat dit na wat oefening zeker moet gaan.
Anderzijds is het misschien ook fair om er specifiek bij te vermelden dat je iemand bent die al veel jaren doorgedreven training en ervaring hebt genoten en ook zelf al les gegeven hebt. Dus iemand die pas leert rijden en effectief zijn 8tjes voor het examen moet gaan doen maakt geen schijn van kans om te slagen voor het examen met deze moto.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Muug »

@ Nickel, het was alleszins ne full power. Of ik geflasht ben onderweg weet ik nog niet :|

@ trm : nope, 't is gene moto om efkes mee naar 't examen te gaan.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by F M »

Muug wrote:Eerste stap was gewoon efkes kort proberen keren, niet te kort, ruim genoeg, beetje feeling met koppeling en gashendel proberen krijgen. Dat ging goed. Dan telkens een beetje korter en na nog geen vijf pogingen zat ik al te keren met het stuur tegen de aanslag. Dankzij de fluwelen koppeling, de goed controleerbare gas en het toch wel hoge stuur ging dat gelijk vanzelf.
Als Bas dit leest gaat hij dadelijk zeggen dat het een geflashte is.

Anderzijds, dat maakt niet uit, want hij beweert dat het met een geflashte ook niet gaat.

Allez, eigenlijk zegt hij dat het niet gaat omdat je geen gas kan doseren met een niet geflashte, maar dat het met een geflashte ook niet gaat, maar dat je dat moet bewijzen met een niet geflashte.

Zoals gewoonlijk spreekt hij zichzelf meerdere keren tegen... Maar dat neemt niet weg dat we je 8jes draaien erg waarderen! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by petervdc »

Als Muug dat lukt met een racebanaan zoals die Duc, lukt dat met de vfr ook, zoals blijkt.
Bassie zal het niet geloven zonder filmke vrees ik.
Of tzal dit zijn, of tzal dat zijn... lol
Keep going

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:Als Muug dat lukt met een racebanaan zoals die Duc, lukt dat met de vfr ook, zoals blijkt.
Bassie zal het niet geloven zonder filmke vrees ik.
Of tzal dit zijn, of tzal dat zijn... lol
Bassie is wel iemand anders e peter :unsure:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by diskeletlietje »

ik denk dat er genoeg kandidaten gaan zijn om te filmen :oogrollen:

edje
Posts: 60
Joined: 03 Mar 2010 23:30

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by edje »

MUUG RULES!!!! :headbang: :headbang: :headbang:


Grtjs
:cool: :cool: :cool:
Yamaha FJR 1300 Tech Graphite 2015
WWW.FJRijders.net
MAG-lid

Post Reply