Wipr wrote:Nu kan ik me vergissen maar als een constructeur een motorfiets bouwt zullen deze testen ook wel gedaan worden. Tenzij dat 8-jes draaien in andere landen gebeurt met een veel grotere diameter.
Nu ik weet niet of je al eens met zo een oude Duc gereden hebt (ik wel) en qua gasrespons e.d. is dat een heel pak minder aangenaam dan de VFR1200. Althans dat is mijn gevoel erover.
Dat je nu ijvert om Muug dat te laten doen vind ik stomweg gewoon raar. Ego is blijkbaar een belangrijk iets voor je. Ken je niet en zomaar iemand beoordelen ligt niet in m'n aard maar dit doet me denken aan de lagere school toen we zeiden dat we iets konden en dat de anderen zeiden: "alle doe dan eens he, laten zien". Dus als je dan zei dat je driedubbele achterwaartse gedraaide gestrekte flick flack salto kon en je was lid van een turnkring en was reeds kampioen van je provincie......en je had je medailles reeds laten zien, dan nog moest en zouden je leeftijdsgenoten dit moeten zien. Dus wat gebeurde er dan. Die turner ging op de stenen zijn driedubbele achterwaartse gedraaide gestrekte flick flack salto
:zotteke: uitvoeren maar door een klein steentje mislukte dit en kwam hij op zijn hoofd terecht met de gevolgen van dien.
(gebaseerd op een waar gebeurd verhaal
)
Dus, neem een Xanax-je en vergeet even dit 8-jes draaien VFR gedoe.
Ten gepaste tijden komt dat er wel eens van als het ego je parten blijft spelen.
Zeg Bas, je bent toch zo geen "heb je mij gezien (hoe snel ik reed en je de pas afsneed) motard"
En wat mij redelijk lijkt is dat indien je echt wil dat dit gereden wordt dat je zelf zorgt voor een motor en plek waar dit gedaan kan worden. Jij bent immers vragende partij. We gaan toch niet zelf in het materiaal voorzien voor iets wat een ander wil dat er gedaan wordt. Iemand dat we nog niet in levende lijve hebben ontmoet. Je vraagt meer dan enkel het rijden zelf he. Dit lijkt wat op liefdadigheid naar jouw toe.
Als ik vraag aan een erkende! dakwerker om mijn dak te vernieuwen en hij valt van het dak is dat mijn probleem niet he. Toch niet in die zin dat ik zijn medische kosten moet gaan dekken.
Men betaalt de dakwerker
Jij zorgt voor de motor
De dakwerker voert de werken uit
Muug rijdt het rondje
Dakwerker valt van het dak.
Muug valt op de grond. (wat ik betwijfel)
Dak herstellen is niet meer mogelijk.
Rondje rijden is niet meer mogelijk
Dakwerker wordt verzorgd op kosten van derden
Motorfiets wordt hersteld door de bijkomende verzekering die jij hebt betaald.
Kortom je vraagt heel veel en dit enkel voor jouw zelfbehagen terwijl we er allemaal iets aan kunnen hebben als jij alles zou regelen. En maak er dan ineens een heus motortreffen van met BBQ en nodig de Burgervader dan ook effe uit dan moeten we daar ook geen petitie voor tekenen.
De logica ontgaat me compleet in dit verhaal.
Wat een boterham.
Het is allemaal begonnen met de Flash, waar ik heb gezegd (en ik niet alleen, journalisten en andere motards ook) dat de VFR1200F/DCT een slechte motor is en een slecht programma in de computer heeft.
Een van de dingen die dit ding niet kan met een standaard programma is 8-tjes draaien, als dat nu het enige was dan is er niks aan de hand.
De andere dingen zijn, slecht rotondes pakken, gas vertraging, bij haarspeldbochten met bepakking (bijna) vallen, bij een stoplicht verliezen van een simpele 600cc etc etc.
Dit achtjes draaien is een eigen leven gaan leiden waar velen beweren dat het met elke motor kan.
Ik moet helemaal niks aanleveren, waarom zou ik? De mijne is geflashed en kan het nog steeds niet.
Het punt is dat Honda een slechte motor afgeleverd heeft voor Europa (en andere CO2 maffia landen) die een belachelijke computer bevatten.
Vervolgens komt heel dit forum met kolder argumenten, ook jij, op mijn nek dat het allemaal wel zo slecht niet zou zijn.
Wel het is wel zo slecht, vanaf daar heeft Muug gezegd dat hij het ging proberen en een motor zou halen bij een dealer.
De mijne is qua computer niet standaard meer en bevalt nu goed, maar dat kostte wel 500 euro voor een nieuw programma in de computer, maar 8-tjes probeer ik er niet mee te draaien, het gas is redelijk riskant om bij een mogelijke val per ongeluk open te draaien. De paardjes komen nu meteen los, heb dat graag maar is echt niet voor dit soort grappen geschikt.
Dit ding heeft fly-by-wire, en dat wil je echt niet per-ongeluk-opentrekken met een race-programma. (al kan je ook andere programma's vragen).
Het punt is gewoon simpel, de 1200F/DCT is standaard een waardeloze motor, flash hem en je hebt een pareltje van een machine. Daar begon het mee.
En dit geldt voor heel veel machines op dit moment waar de CO2 maffia de computer heeft laten aanpassen, om kort te gaan, geen enkele motor met een moderne standaard computer is goed.
Dit is bij auto's en motoren. Vraag maar in je garage aan een monteur die er wat van kent, die zegt hetzelfde (al mag die dat niet).
Heeft niks met ego te maken, maar met de Euro CO2 rotzooi. In de USA (vooral Florida en Californi?) hebben ze hetzelfde probleem en passen massaal de computer aan, auto's en motoren.
Arme beginnende motards die met moderne motoren een modern examen willen doen, want die lopen straks ook tegen die CO2-shit-computers aan. Nu zijn het enkel de heel zware motoren die er last van hebben, zoals de 1200.
Bij auto's niemand opgevallen dat ze allemaal piepkleine motoren bevatten? Kan niet anders want je kan anders geen vermogen meer maken, maar ze gaan ook niet lang mee.
Je kan domweg geen CO2 minderen en toch een goede ontsteking hebben, Europa eist het wel.....dus....