Nieuwe batterij nodig

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

Keep going

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Nieuwe batterij nodig

Post by karel-p »

persoonlijk : yuasa

geen lithium ion want ik denk dat je die het best oplaadt met speciale apparatuur.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe batterij nodig

Post by Muug »

op de fora lc8.nl en op bmwgsclub.nl vind je vele discussies over de goeie batterij. Er zijn er die zweren bij goedkope, er zijn er die zweren bij hele dure speciale. It's all in the mind denk ik.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

Muug wrote:op de fora lc8.nl en op bmwgsclub.nl vind je vele discussies over de goeie batterij. Er zijn er die zweren bij goedkope, er zijn er die zweren bij hele dure speciale. It's all in the mind denk ik.
Yep.
60 of 180 euro, ferm verschil toch...

Soit. De starter vd 1190 wordt onder garantie vervangen door Warrant, maar wrsch de batterij niet.
Dus kijk ik effe wat er bestaat. Als die toch iedere 2 jaar moet vervangen worden, beter een goedkope mss.
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Nieuwe batterij nodig

Post by den Bullet »


User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Nieuwe batterij nodig

Post by Stefke »

Odyssee.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Nieuwe batterij nodig

Post by TRooPER »

toch niet onder garantie bij Warrant?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

TRooPER wrote:toch niet onder garantie bij Warrant?
De startmotor wel, batterij denk ik niet.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Nieuwe batterij nodig

Post by F M »

Batterij valt inderdaad niet onder garantie.

Ben je zeker dat ze moet vervangen worden? Remember de mijne: plat na 14 dagen stilstaan, maar volgend dealer is de batterij nog in goede staat...

Druppellader bijgevolg.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

Batterij was helemaal helemaal plat, zelfs geen dashboard lichtjes.
Moto stond bij een maat, die heeft een zijkofferrekje op maat gelast & gepoederlakt, en na 3 weken dus het boeltje plat.
De pechdienst kreeg hem ook niet aan de praat. Moto op transport naar Warrant, khad toch een afspraak voor de startmotor. Hij zal de batterij wel bekijken ook.

Kheb al ondervonden dat het alarm de batterij plattrekt, zelfs als ik er dagelijks mee rijd.
Moto is van midden 2013.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Nieuwe batterij nodig

Post by F M »

petervdc wrote:Batterij was helemaal helemaal plat, zelfs geen dashboard lichtjes.
Dat heb ik dus ook voorgehad vorige winter. Toch is het gelukt met de Optimate de batterij weer op te laden.

Maar ik vermoed dat het toch geen goed gedaan heeft. Bij de dealer meten ze nog meer dan voldoende capaciteit. Maar die zien hem natuurlijk wanneer ik ermee tot bij hen gereden heb, en de batterij al weer opgeladen is.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

F M wrote:
petervdc wrote:Batterij was helemaal helemaal plat, zelfs geen dashboard lichtjes.
Dat heb ik dus ook voorgehad vorige winter. Toch is het gelukt met de Optimate de batterij weer op te laden.

Maar ik vermoed dat het toch geen goed gedaan heeft. Bij de dealer meten ze nog meer dan voldoende capaciteit. Maar die zien hem natuurlijk wanneer ik ermee tot bij hen gereden heb, en de batterij al weer opgeladen is.
De 1190 zal een paar dagen bij de dealer staan, maar als hij de batterij toch goed bevindt, plaats ik toch een nieuwe hoor.
Maar kheb geen zin om daar 150+ euro aan te geven...
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Nieuwe batterij nodig

Post by Tom Thumper »

petervdc wrote: De 1190 zal een paar dagen bij de dealer staan, maar als hij de batterij toch goed bevindt, plaats ik toch een nieuwe hoor.
Maar kheb geen zin om daar 150+ euro aan te geven...
En waarom zou je een batterij die goed is vervangen? :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

Tom Thumper wrote:En waarom zou je een batterij die goed is vervangen? :dontknow:
Omdat ie volledig plat gegaan is ?
Keep going

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Nieuwe batterij nodig

Post by Bij »

[quote="petervdc"]

De pil van mijnen 80 is al 2 keer volledig plat geweest. Elke keer gewoon terug opgeladen met de batterijlader.....geen probleem :wink:
Ondertussen staat hem weeral 3 weken stil.... 1 druk op de knop en starten :ricky:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Nieuwe batterij nodig

Post by OzzePaa »

petervdc wrote:Batterij was helemaal helemaal plat, zelfs geen dashboard lichtjes.
Moto stond bij een maat, die heeft een zijkofferrekje op maat gelast & gepoederlakt, en na 3 weken dus het boeltje plat.
De pechdienst kreeg hem ook niet aan de praat. Moto op transport naar Warrant, khad toch een afspraak voor de startmotor. Hij zal de batterij wel bekijken ook.

Kheb al ondervonden dat het alarm de batterij plattrekt, zelfs als ik er dagelijks mee rijd.
Moto is van midden 2013.
Allez :ohmy: Vallen de KTM's nu ookal inpan als ze stilstaan :mrgreen: :lol: :peepwall:
Maar omdat die pil nekeer helemaal plat geweest is zou ik ze toch ook nie zomaar direct afdanken za :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Nieuwe batterij nodig

Post by Gunter »

http://www.rad.eu/nl/x5/batterijen-moto ... 03+4158543

Ik heb al eens zo'n Nitro batterij gestoken in de LC8, ik twijfelde eerst maar heb er geen last mee gehad, ge kunt er misschien 2 kopen :grotelach:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Nieuwe batterij nodig

Post by Droopy »

Als je de prijs vergelijkt dan is 1 Yuasa gelijk aan 2.8 Nitro,(zo weet je wat ik zou kopen). :wink:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe batterij nodig

Post by petervdc »

Droopy wrote:Als je de prijs vergelijkt dan is 1 Yuasa gelijk aan 2.8 Nitro,(zo weet je wat ik zou kopen). :wink:
QUa prijs wel, ja.
Maar 1 kg tgo 4 kg is ook een ferm verschil...
Keep going

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Nieuwe batterij nodig

Post by Droopy »

Op het gewichtverschil had ik nog niet gelet... :oops:

Post Reply