Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by Wipr »

Voor de elektriciteitskenners.....

Ik wil zelf stukken metaal ontroesten maar vooral verzinken dmv elektrolyse. Een proces dat ik nog ken van het vak fysicochemie.

Daarvoor ben ik op zoek naar een batterijlader die ook als voeding kan dienen en dus niet in veiligheid gaat als je de stroom inschakelt want dan zou je kortsluiting krijgen? (Van elektriciteit ken ik amper iets)

Dus de vraag is wat voor een batterijlader ik moet vragen in de winkel. Ter info: ik heb al wat winkels gecontacteerd maar blijkbaar is dit een niet alledaagse vraag waar ze geen antwoord op weten.
Benodigde amperage tussen de 1-10A, spanning minder belangrijk.

Een vriend van me verkoopt laboratoriumvoedingen die daarvoor dienen maar de prijs is natuurlijk navenant.

Iemand een suggestie van een batterijlader/ voeding die hier voor kan dienen. De optimate niet veronderstel ik? Heb het niet geprobeerd uit angst deze stuk te maken.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by zappa »

Ik denk dat ik binnenkort buiten richting Antwerpen ga kijken om eens bijzonder vuurwerk te zien? :mrgreen:

ik kan je niet helpen, hoop dat anderen dat wel kunnen, succes :thumbsup:
sig nature

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by diskeletlietje »

Kan je uw laspost niet gebruiken ?

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by Muug »

'k zou 'k ik toch eerst ne keer h???????l ferm googlen, en ook youtube zelfs eens bekijken, er zullen wel nog mensen zijn met die hobby. misschien zelfs ne keer een bedrijfsbezoekske doen , links of rechts.
Ge gaat alleszins redelijk wat plaats nodig hebben voor grote bakken om daar uw gerief in te steken, om ze te vullen ook met erg agressieve chemische vloeistoffen... voorwaar informeert u goed !

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by diskeletlietje »

niet gevaarlijker als een donkere kamer van de fotograaf . als hij genoeg verlucht en niet begint te experimenteren met speciale effectjes (vernikkelen chromeren )

http://forum.belgiumdigital.com/f59/voo ... 48404.html

het is kort weg een lood zink batterij opladen waarbij het lood door een werkstuk vervangen is ?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by Wipr »

Muug wrote:'k zou 'k ik toch eerst ne keer h???????l ferm googlen, en ook youtube zelfs eens bekijken, er zullen wel nog mensen zijn met die hobby. misschien zelfs ne keer een bedrijfsbezoekske doen , links of rechts.
Ge gaat alleszins redelijk wat plaats nodig hebben voor grote bakken om daar uw gerief in te steken, om ze te vullen ook met erg agressieve chemische vloeistoffen... voorwaar informeert u goed !
Idd, dat valt echt heel goed mee. Het enige gevaar zou kunnen zijn dat je niet verlucht, het waterstof gaat ophopen met kaboem tot gevolg of een schokje.

@muug: Chemische baden gebruikt voor chromatie, galvanisatie, beitsen enz is dus niet het geval.
(PS: mijn laatste job in dienstverband was "commercieel technische buitendienst" voor een chemisch bedrijf dat dergelijke producten verkocht, dus daar heb ik weet van. Ik moest de chemische baden afstellen en advies geven wat ze meer konden doen enz) eigenlijk stond ik heel de dag op verplaatsing doorheen Vlaanderen te titreren :skull: :duimneer:


KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by KlaasN »

Laten verzinken is echt goedkoop.

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Batterijlader als stroomvoeding gebruiken

Post by Muug »

jamaar de wipr is min of meer nen artiest die graag zo'n dingen zelf in handen neemt :thumbsup:

Post Reply