Bon, dat zag er dus allemaal goed uit, totdat je die dingen wilt boeken.
Eerst de ticketten voor de moto op de trein. Die kan je pas 1 per 1 kopen, vier ticketten tegelijkertijd gaat niet.
Gelukkig is er de mogelijkheid om ticketten te reserveren. Op die manier was ik zeker dat ik er vier had en ik na 3 ticketten niet te horen zou krijgen dat er geen meer waren. Vier keer een bevestigingsmail gekregen, tussen ticket 2 en 3 was de prijs wel gestegen van ?109 naar ?135 (+25%) maar ja, dat zullen we er dan maar bij nemen zeker?
Dan de TGV geboekt, hier lukt het wel om 4 boekingen samen te doen. Gelukkig!
Dan wil ik de moto-ticketten betalen maar de link in de mail wil niet werken, mijn dossiernummer wordt niet terug gevonden.
Dan door de Franse site worstelen en ik kom terecht op een pagina waar mijn dossier kan opgevraagd worden. Daar zit enkel een ticket in voor de TGV, reserveringen zijn weg.
Efkes bellen naar de klantendienst van voyages-sncf.com In't Frans, nee meneer je kan geen ticketten gekocht hebben voor de autotrein via onze site, dat gaat niet. Je moet bellen naar het autotrein nummer. Ik probeer nog even dat ik wel degelijk gekocht heb via hun site, ik op hun nummer terecht was gekomen via de help op hun site en een bevestigingsmails heb gekregen van hun site en dat hun nummer onderaan de mail staat maar dat wil niet helpen. Madam geeft autotrein nummer en ik leg in.
Autotrein nummer klopt niet. "This number is no longer in use"
Ik bel dan maar naar het anderstalig nummer van sncf-voyages.com Meneer aan de lijn, heel verhaal opnieuw gedaan. "heb je een dossier nr?" "Ja maar dat werkt niet" "Ik zal het even nakijken... Uw dossiernr is niet correct" "Ik zeg het toch"
Ja op den duur is de batterij van mijn telefoon plat en wordt het "gesprek" afgebroken. Ik was nochtans met een volle batterij begonnen. Dat gesprek was niet verder geraakt dan dat het normaal is dat je tickets ??n voor ??n moet kopen en betalen en dat het normaal is dat je niet kan weten of er nog genoeg ticketten beschikbaar zijn.
Dan maar Twitter. "Bonsoir, si bla bla r?servation Auto-Train, je vous bla bla composez le 00 33 98 098 36 35. Je bla bla" (mijn Frans is er wel op vooruit gegaan presies) Hmm, dat nummer kwam me presies bekend voor? Ja, juist: "This number is no longer in use"
En toen werd het ook stil op Twitter. Tja, ik was twee uur bezig. Ik zal maar nieuwe ticketten bestellen tegen de duurdere prijs. De meneer van de helpdesk voor niet Franse had me gezegd dat het verschil terugbetaald zou worden, ... maar ja, dat is niet het eerste stukje info dat niet blijkt te kloppen... Dan nog steeds geen antwoord op Twitter waar ik toch wel bevestiging verwachte van die eventuele terugbetaling en madam fijntjes geantwoord dat ik in het vervolg wel per postduif zou communiceren.
Terug naar de site, om dan maar nieuwe ticketten te bestellen. Na twee ticketten aangekocht te hebben zit de trein vol. Dan bang afwachten of ik mijn reservaties die binnen een paar minuten vrij komen kan inpikken...
... (na een half uur vollenbak stress) 't Is gelukt, ik heb 4 ticketten voor de mototrein en 4 voor den TGV!!! We kunnen op vakantie maar het zal wel de eerste en de laatste keer zijn met de SNCF!
Ik hoop dat het verslag van de reis beter gaat zijn...