Page 2 of 2
Re: Pinlock
Posted: 04 Jul 2016 11:33
by Davy78
De helm is een schubert C3, de verluchting aan de neus staat eigenlijk altijd open. Op de motor zit ik achter een touring scherm + wunderlich, dus ik zit wel redelijk goed uit de wind inderdaad. En ik had ook een vrij dikke windstopper rond mijn nek (is ook nodig: nek zit vrij snel vast door de tocht)
Ik zal eens checken of de ventilatie bovenaan eigenlijk wel open staat
Re: Pinlock
Posted: 04 Jul 2016 15:22
by F M
Davy78 wrote:
Ik zal eens checken of de ventilatie bovenaan eigenlijk wel open staat
Als de vliegskes boven op uwe kop in uwe helm aan het wriemelen zijn, dan staat ze open.
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 08:53
by Davy78
F M wrote:Als de vliegskes boven op uwe kop in uwe helm aan het wriemelen zijn, dan staat ze open.
Ha, daar heb ik inderdaad soms last van
En af en toe valt er zo "iets" voor mijn ogen naar beneden.
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 08:55
by Koeno
Ik vind die vliegskes kei ambetent,
ik kan dan echt op mijnen helm zitten kloppen in de hoop dat ik ze dood klop :p
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 10:03
by Muug
goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 10:06
by F M
Tsja, ik hoor het hier geregeld dat Schubert brol is
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 10:21
by Koeno
Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
En alst labyrinth volzit moet ge nen nieuwen helm kopen?
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 10:31
by Muug
Koeno wrote:Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
En alst labyrinth volzit moet ge nen nieuwen helm kopen?
of ne keer uitschudden eh
trouwens, da was zever eh, expres zonder smileys
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 10:34
by Koeno
Ik was gewoon uw zever spelleke aant meespelen
Vorige helm had wel zo'n gaaske dervoor hangen, maar daar geraakte soms toch iets door...
huidige helm heeft dat niet...
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 11:30
by Davy78
Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Rechterhand tegen de muur houden, en gewoon blijven doorlopen.
Die vliegskes niet onderschatten hoor!
Re: Pinlock
Posted: 05 Jul 2016 16:22
by Droopy
Muug wrote:Davy78 wrote:mijn bril dampt eerder aan. ..
kijk kijk
...
uwen bril die in uw helm bedampt is een combi van twee zaken peis ik zo : 1) véél te warm hebben waardoor ge letterlijk zelf aan 't (zweet)dampen zijt en 2) te weinig trok in uw helm (door dikke sjaal bvb die de onderkant toe stopt)
of ge zit achter een hele grote ruit waarachter weinig trok is????
of heb je een verkeerde ademhalingstechniek?....
allemaal dingskes om eens te proberen.
Allemaal juist maar (nerdy, nerdy
) er is nog een derde reden.
de ontspiegeling van je brilglazen.
een glas met een basis ontspiegeling (of de coating) zal sneller aandampen dan een glas met een top ontspiegeling.
Mineraal glas zal trouwens nog sneller aandampen maar dat wordt bijna niet meer verkocht.
http://hoya.be/index.php?SID=577bbf549e ... e_id=21835
http://www.essilor.nl/Alles-over-zicht/ ... n-uw-zicht
Al die anti-damp producten voor brilglazen zouden ze trouwens beter "sneller ontdamp" producten noemen maar dat klinkt te eerlijk zeker.
Zelf heb ik er geen last van behalve dat mijn (pin-lock) vizier bij heel koud weer en stilstand durft aandampen.