Page 2 of 4

Honda VFR 800 1998

Posted: 16 Mar 2016 16:57
by Nickel
duibhce Kaelann wrote: Als ik zo wat lees op het net zou er aan die DCT versie van de AT ook al wel eens een recall actie kunnen aankomen. Al van verschillende mensen gehoord waarbij de knop voor de DCT blijft "hangen" en je dus ofwel altijd in eerste of altijd in hoogste versnelling aan het rijden bent :mrgreen:
Of nog erger....hij zit in een valse neutraal.....toeren de hoogte in en dan plots in eerste...... met ongewilde wheelie tot gevolg...heb ik ook al gelezen..... schijnt te maken hebben met vocht in de linkse knoppenwinkel......thank god we have traction control :lol:

ik zou sowieso toch voor de manual gaan hoor... :mrgreen:

Honda VFR 800 1998

Posted: 16 Mar 2016 18:48
by Stefke
Wipr wrote:De tiger is blijkbaar gegeerd spul maar ik zou precies voor de betrouwbaarheid van de nieuwe vstrom gaan. En een tiger zie je veel rijden terwijl ik de nieuwe vstrom nog niet in het straatsbeeld heb gezien.
hahaha, eenTriumph is volgens mij betrouwbaarder dan alle jappen samen... :mrgreen: Nogal wiedes dat ge geen V-strom ziet, voor dat geld zijn er betere, aantrekkelijkere modellekes leverbaar die dan ook nog eens veel plezanter rijden... :whip:

Honda VFR 800 1998

Posted: 16 Mar 2016 20:20
by Wipr
Mja Stefke, je hebt een punt :wink:

@muug: was het een test in het maart nr of al van februari? En dat van motoplus. Ga er morgen achter zoeken. Wil wat lectuur voor op de vlieger vrijdag.

Honda VFR 800 1998

Posted: 16 Mar 2016 20:46
by Muug
wipr, het is het april nummer. Die mannen zijn een beetje raar, altijd minstens een halve maand te vroeg.

Honda VFR 800 1998

Posted: 16 Mar 2016 23:00
by pingu
Wipr wrote:Mja Stefke, je hebt een punt :wink:

@muug: was het een test in het maart nr of al van februari? En dat van motoplus. Ga er morgen achter zoeken. Wil wat lectuur voor op de vlieger vrijdag.
MotoPlus is de 05/2016 (geen maand, dat boekske komt tweewekelijks uit).

Honda VFR 800 1998

Posted: 17 Mar 2016 06:12
by Davy78
Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.

Honda VFR 800 1998

Posted: 17 Mar 2016 15:49
by Wipr
Motoplus gevonden.

Nu was ik vandaag bij de KTM dealer voor een onderhoudje te plannen en mijne kop te laten maken door enerzijds de nieuwe Duke 690 en de 1050 Adventurer.

Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overkaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw. Dit lijkt mij een super deal die je kan doen toch? :rayof:

Volgende week tijdens mijn onderhoud ga ik eens testrijden met zo een nieuw 690 dinges. Als dat maar geen wipr gevolg kent. :mrgreen:

Honda VFR 800 1998

Posted: 17 Mar 2016 15:56
by F M
Wipr wrote:... en de 1050 Adventurer.

Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overjaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw.
Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990. Nu heeft KTM dat gedaan, en dan blijkt het precies geen verkoopsucces te zijn. Rara.

Honda VFR 800 1998

Posted: 17 Mar 2016 16:43
by Muug
Wipr wrote: Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overkaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw. Dit lijkt mij een super deal die je kan doen toch? :rayof:
overjaarse welk model?
ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel :lipsrsealed2: Mijn volgende gaat er 6800 kosten, en da's meer dan genoeg zeg ik :|

Honda VFR 800 1998

Posted: 17 Mar 2016 21:25
by Wipr
Das een andere discussie he Muug: wat is een verantwoord bedrag voor je motor........
Je hebt gelijk dat 10.000? niet goedkoop is maar hoeveel mensen betalen er niet meer dan dat bedrag coor een occasie bijv.
Blijft dus veel geld maar voor een motorfiets van dat kaliber NIEUW vind ik dat best een koopje. Just my two cents he

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 11:50
by Muug
tuurlijk tuurlijk tuurlijk,
ge moet mijn zin ook lezen gelijk 'm er staat en er niks anders bijdenken.
dus gewoon " ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel "
en dan stop, geen extra interpretaties aan geven
:thumbsup:

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 13:45
by petervdc
F M wrote:Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990
Denk dat een aantal offroad reizigers dat wel wilden, een 990 die 50kg lichter is.

Eerlijk gezegd is de 1190 erover h?, te veel power (de sport modus gebruik ik zelden dus), en kvind hem te zwaar ook (als in, verplaatsen in stilstand).
Maar kben er wel f?rm content van.

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 15:54
by F M
Haha, komend van alleen maar toermotoren vind ik de 1190 erg licht. De eerste motor die ik redelijk aan de hand kan houden.
En die sportmodus? Als het droog ligt, is dat het eerste wat ik doe: sportmodus inschakelen. Zalig gewoon !

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 16:14
by Droopy
Davy78 wrote:Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.
En de Honda VFR800X Crossrunner :?: http://www.fl.honda.be/motorcycles/rang ... rview.html

Het motorblok zal je wel bekend zijn zeker. :wink:

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 20:26
by Davy78
Voila. Heb daarnet ne poot gezet. En VFR wordt overgenomen.

Image

Ik ga mijn signature moeten aanpassen ...

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 23:23
by Jopet
Prachtig, veel rijplezier :thumbsup:

Groetjes,
Jopet

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 07:38
by Droopy
:thumbsup: Mooie keuze.

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 10:32
by Tom Thumper
:wav: Triumphantly! :wav:

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 12:14
by Muug
ha, zo nen Transformers-moto ! :mrgreen:

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 18:41
by Davy78
Oink?