Page 3 of 4

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 11:50
by Muug
tuurlijk tuurlijk tuurlijk,
ge moet mijn zin ook lezen gelijk 'm er staat en er niks anders bijdenken.
dus gewoon " ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel "
en dan stop, geen extra interpretaties aan geven
:thumbsup:

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 13:45
by petervdc
F M wrote:Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990
Denk dat een aantal offroad reizigers dat wel wilden, een 990 die 50kg lichter is.

Eerlijk gezegd is de 1190 erover h?, te veel power (de sport modus gebruik ik zelden dus), en kvind hem te zwaar ook (als in, verplaatsen in stilstand).
Maar kben er wel f?rm content van.

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 15:54
by F M
Haha, komend van alleen maar toermotoren vind ik de 1190 erg licht. De eerste motor die ik redelijk aan de hand kan houden.
En die sportmodus? Als het droog ligt, is dat het eerste wat ik doe: sportmodus inschakelen. Zalig gewoon !

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 16:14
by Droopy
Davy78 wrote:Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.
En de Honda VFR800X Crossrunner :?: http://www.fl.honda.be/motorcycles/rang ... rview.html

Het motorblok zal je wel bekend zijn zeker. :wink:

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 20:26
by Davy78
Voila. Heb daarnet ne poot gezet. En VFR wordt overgenomen.

Image

Ik ga mijn signature moeten aanpassen ...

Honda VFR 800 1998

Posted: 18 Mar 2016 23:23
by Jopet
Prachtig, veel rijplezier :thumbsup:

Groetjes,
Jopet

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 07:38
by Droopy
:thumbsup: Mooie keuze.

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 10:32
by Tom Thumper
:wav: Triumphantly! :wav:

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 12:14
by Muug
ha, zo nen Transformers-moto ! :mrgreen:

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 18:41
by Davy78
Oink?

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 19:40
by Stefke
Awel Davy, vandaag eens gekeken op een Tiger 800. Daar past een givi topkofferplaat op achteraan. En dus ook een Givi topkoffer. https://www.rad.eu/nl/c/p/34288-givi-to ... sr6401.htm . Beetje sleutelen en 't is gepiept. :thumbsup:

Honda VFR 800 1998

Posted: 19 Mar 2016 20:41
by OzzePaa
Da's idd iets totallement? different? dan een VFR :grin:
Felixitaties met de schone white lady, Davy ...
Is dat ene zoals ook Kirikoe int blauw heeft :?: Nen XC, XCx, XCx ?low, XCA, XR, XRx, XRx-low en XRT :?: :?: :?:

Honda VFR 800 1998

Posted: 20 Mar 2016 06:55
by Davy78
Stefke wrote:Awel Davy, vandaag eens gekeken op een Tiger 800. Daar past een givi topkofferplaat op achteraan. En dus ook een Givi topkoffer. https://www.rad.eu/nl/c/p/34288-givi-to ... sr6401.htm . Beetje sleutelen en 't is gepiept. :thumbsup:
Is inderdaad al een veel redelijkere prijs dan het triumph gerief :)
Is dat ene zoals ook Kirikoe int blauw heeft :?: Nen XC, XCx, XCx ?low, XCA, XR, XRx, XRx-low en XRT :?: :?: :?:
Het is het 2012 model, de non-xc versie met een kleiner voorwiel. Die versies met 3 letterkes zijn de nieuwe modellen met tractie controle etc ...

En nu is het hopen dat ik snel mijn nummerplaat heb ... maar naar het schijnt is dat tegenwoordig een kwestie van dagen.

Honda VFR 800 1998

Posted: 20 Mar 2016 09:08
by Droopy
Davy78 wrote:
En nu is het hopen dat ik snel mijn nummerplaat heb ... maar naar het schijnt is dat tegenwoordig een kwestie van dagen.
Als je verzekeraar die 's morgens of in de vroege namiddag besteld dan heb je die de volgende werkdag in de bus. :wink:

Honda VFR 800 1998

Posted: 20 Mar 2016 14:11
by Muug
Davy78 wrote:Oink?
kom kom, ge kent die Transformers-films toch, waarin auto's en dergelijke eigenlijk robots blijken te zijn van een andere beschaving. Wel, ik vind de looks van de Triumphs perfect overeenkomen met de voertuigen die in die films voor komen.
Vandaar, voor mij : nen Transformer-moto.
Heel concreet wil dat voor mij zeggen : een moto die op 't eerste zicht geen coherent design heeft, maar waar gewoon lukraak enkele onderdelen bij elkaar gevezen zijn, zonder op voorhand na te peizen of dat wel "assorti" is of niet (bmw gs bvb....) . :mrgreen: Let wel: dit is MIJN persoonlijke visie, en over smaak valt nooit te twisten :blbl: Daarmee heb ik trouwens nog niet eens gezegd of ik die dan wel of niet schoon vind. ;-)

Honda VFR 800 1998

Posted: 20 Mar 2016 21:30
by pingu
Triumph day! En nog ne witte ook. Ik kan uit persoonlijke ervaring melden dat dat de beste zijn :mrgreen:
Triumph koffers zijn idd nogal prijzig, zwaar en al bij al (binnenin) niet zo groot.
Veel plezier ermee!

Tip: (voor)spatbordverlenger kost niet teveel en houdt de radiator smurrievrij...

Honda VFR 800 1998

Posted: 20 Mar 2016 21:32
by pingu
Muug wrote:kom kom, ge kent die Transformers-films toch, waarin auto's en dergelijke eigenlijk robots blijken te zijn van een andere beschaving. Wel, ik vind de looks van de Triumphs perfect overeenkomen met de voertuigen die in die films voor komen.
Vandaar, voor mij : nen Transformer-moto.
Yup, mee eens. Ik vind dat wel iets hebben trouwens, voor dit type moto dan :grin: Triumphs lijken inderdaad wel ontworpen door een andere, meer geavanceerde beschaving. :beer:

Honda VFR 800 1998

Posted: 20 Mar 2016 21:53
by Davy78
pingu wrote:Triumphs lijken inderdaad wel ontworpen door een andere, meer geavanceerde beschaving. :beer:
Gij zijt nog nooit op vakantie geweest aan de spaanse kust he ... Zo zou ik de britten nu toch niet direct omschrijven :)

Honda VFR 800 1998

Posted: 21 Mar 2016 01:32
by Wipr
Dit weekend effe over het kanaal geweest en ik zei tegen de medereiziger dat Britten over het algemeen toch lelijke mensen zijn waarop hij zei: ja dat komt door de inteelt doorde eeuwen heen (een eiland he) :wink: :mrgreen:

Maar met schoonheid alleen win je geen (belangrijke) prijzen.

Maw, een miss/mister? (Is motor nu vrouwelijk of mannelijk) is triumph niet (met uitzondering van de daytona 595) maar de zit van de 800 vond ik het beste dat ik getest had .

Maar of wij het nu mooi of lelijk vinden is van geen belang.

Proficiat en veel veilige KMS :thumbsup: :thumbsup:

Honda VFR 800 1998

Posted: 21 Mar 2016 09:19
by Nickel
Gefeliciteerd met dit mooi machien. Succes er mee.