Achtervering 1190 slaat door

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Harald »

tarn wrote:een vraagske tussen door.

van woensel racing in tremelo bestaat die nog?
Ge bedoelt toch op de Schrieksebaan (baan Grootlo - Pijpelheide).
Bestaan doen die nog, allez 't laatst dat ik daar passeerde was daar nog altijd de bandencentrale.
Verder weet ik niet wat ze nog doen.

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by tarn »

Harald wrote:Ge bedoelt toch op de Schrieksebaan (baan Grootlo - Pijpelheide).
Bestaan doen die nog, allez 't laatst dat ik daar passeerde was daar nog altijd de bandencentrale.
Verder weet ik niet wat ze nog doen.
als ik het mij goed herinner verkochten die husaberg en scooters.

en achterin kon men terecht om zijn verving te reviseren eender welk merk.
tis wel al effekes geleden dat ik daar nog langs ben geweest. :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by F M »

Om in Peter zijn topic te blijven: Tremelo ligt sowieso veel te ver voor hem.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Muug »

De mensen van Mototech kunnen ook veringen reviseren :thumbsup:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

diskeletlietje wrote:als je een 2'e hands moto koopt bij een dealer, moet die u een jaar garantie geven ... (denk dat die garantie wel enkel op de motor zelf slaat) maar het kan even goed zijn dat ge die moto particulier gekocht heb , wie weet dat 8-)
Gekocht bij Warrant, de fabrieksgarantie liep nog bijna een jaar. Kheb geen extra garantie gehad.
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

Muug wrote:De mensen van Mototech kunnen ook veringen reviseren :thumbsup:
Tjah... hun antwoord was een zwaardere veer steken, 200euro.
De standaard vering moet dit toch kunnen opvangen ? Mss is revisie/nakijken beter.

Mail gestuurd naar Hautekiet, nog geen antwoord.
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by TRooPER »

petervdc wrote:
diskeletlietje wrote:als je een 2'e hands moto koopt bij een dealer, moet die u een jaar garantie geven ... (denk dat die garantie wel enkel op de motor zelf slaat) maar het kan even goed zijn dat ge die moto particulier gekocht heb , wie weet dat 8-)
Gekocht bij Warrant, de fabrieksgarantie liep nog bijna een jaar. Kheb geen extra garantie gehad.

vraag dat dan eens aan Warrant hé,
de KTM support bij Warrant is toch (bij een spookachtig individu) vrij goed,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Muug »

petervdc wrote:
Muug wrote:De mensen van Mototech kunnen ook veringen reviseren :thumbsup:
Tjah... hun antwoord was een zwaardere veer steken, 200euro.
De standaard vering moet dit toch kunnen opvangen ? Mss is revisie/nakijken beter.
- ofwel ne keer iemand anders mee laten rijden die met dezelfde moto rijdt
- bij Mototech (of ergens anders) ne keer laten reviseren, geen andere veer laten steken, dat zou ik dan pas later doen

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by tarn »

als de veer op maximum staat en de rest bijna, en dan nog doorslaan!

en zo te zien hebt ge die tweedehands gekocht, dan zou het wel eens goed kunnen zijn dat de vorige eigenaar een manneke of vrouwe van 50kg was en daardoor een zachter veer, kleppen, shims, luchtkamer heeft laten aanpassen?
of dat gewoon zo liever had!

normaal staat er een code op de veer vergelijk deze eens met een parts list van ktm zelf, voor de kleppen, shims, luchtkamer na te zien/meten zal deze open moeten.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Nickel »

petervdc wrote:
Gekocht bij Warrant, de fabrieksgarantie liep nog bijna een jaar. Kheb geen extra garantie gehad.
Ge hebt dan toch sowieso een jaar garantie bij de handelaar die hem jou verkocht heeft, los van de fabrieksgarantie. En het is toch pas deze zomer dat het jaar zal voorbij zijn.
Of schuiven ze het van zich af?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

TRooPER wrote:vraag dat dan eens aan Warrant hé,
de KTM support bij Warrant is toch (bij een spookachtig individu) vrij goed,
Pfiew...
Iemand die dit kan vertalen naar het frans voor me ?
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

Tweede antwoord van MT : "Als de vering "doorslaat" , is het zo dat de veer (spiraal) te zwak is.
De WP vering op een KTM is ook een massa product zoals elke andere vering.
De Ohlins vering in de Italiaanse S of R versies zijn ook niet beter dan de Showa in de basisversies , maar het draagt de naam en het blinkt.
"

Zjuust of niet zjuust ?
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by bompa »

Zo heb ik bij mijne Tenere de originele achterveer ook vervangen door een progressieve veer van hyperproo ,die originele veer sloeg ook door als ik niet oplette op het onverhard.
Nu is ze eigenlijk iets te hard , maar 't gaat, maar ik denk dat ik een ring ga maken van 1cm dik om terug tussen de originele veer bij te steken en dan is dat wel in orde bij mij denk ik, maar 't is zoveel losvijzen bij een Ten.anders had ik dat allang gedaan .

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Koeno »

petervdc wrote:
TRooPER wrote:vraag dat dan eens aan Warrant hé,
de KTM support bij Warrant is toch (bij een spookachtig individu) vrij goed,
Pfiew...
Iemand die dit kan vertalen naar het frans voor me ?
Je pense qu'il veut dire que Warant est très bien quand il concerne du garantie pour un KTM.
Susse (un person fantomatique) as deja l'experience avec Warant...

Mijn frans is zo goed ni meer, maar khoop dat da duidelijk is? :p

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

Naar ik lees is de achterveer vd 1190 een ferm stuk minder dan op de 990.

Vb http://advrider.com/index.php?threads/1 ... 487/page-4
It's unfortunate that KTM decided to take a step backwards with their shock technology on the new 1190 Adventures. The 9XX shocks where a much better design for off road use. They were far from perfect, but had the structure to be vastly improved. Not so for the little 36mm 1190 shocks.
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

Koeno wrote:Je pense qu'il
Euh, ik bedoelde uitleggen aan Warrant wat het probleem is ;-)
Keep going

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by tarn »

petervdc wrote:Tweede antwoord van MT : "Als de vering "doorslaat" , is het zo dat de veer (spiraal) te zwak is.
De WP vering op een KTM is ook een massa product zoals elke andere vering.
De Ohlins vering in de Italiaanse S of R versies zijn ook niet beter dan de Showa in de basisversies , maar het draagt de naam en het blinkt.
"

Zjuust of niet zjuust ?
zjuust.

heb ooit eens een semi fabriek ohlins voorvork van een honda rs250 in mijn handen gehad.
en ik moet zeggen uiterlijk zit daar al een duidelijk verschil op, maar intern was dit op geen enkele manier te vergelijken met een massa ohlins product.
er is geen plastiek nog gestanst staal in te vinden onderander, alle onderdelen zijn gedraaid, gefreest of een combinatie van beide.
en super licht.
alsook instelbaar over het hele bereik, niet zoals de standaard vering die vanuit de fabriek word afgesteld binnen een bepaald bereik.
of waarvan de instelknoppen zelf niet verbonden zijn, clicks zijn wel duidelijk hoorbaar maar doen niets en of werken binnen een zeeer beperkt bereik.
de prijs van zoiets is dan ook navenant.
zelfs de vering op heeeeel dure baan of offroad motoren van de bekende merken zijn gewoon standaard vering elementen met een mooie naam op.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Koeno »

petervdc wrote:
Koeno wrote:Je pense qu'il
Euh, ik bedoelde uitleggen aan Warrant wat het probleem is ;-)
Ah, euhm :oops:
Dat had ik ff anders begrepen :D
Mes excuses voor mijn dom intermezzo :D

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by zappa »

petervdc wrote:Naar ik lees is de achterveer vd 1190 een ferm stuk minder dan op de 990.

Vb http://advrider.com/index.php?threads/1 ... 487/page-4
It's unfortunate that KTM decided to take a step backwards with their shock technology on the new 1190 Adventures. The 9XX shocks where a much better design for off road use. They were far from perfect, but had the structure to be vastly improved. Not so for the little 36mm 1190 shocks.

totally correct :grin: das de enige reden, waarom ik nog niet in verleiding gekomen ben (AZOOOOOO goed rijden, gelijk ne moutainbike !!!) om een "nieuwere" adventure te kopen en mijne Tuur in te ruilen :mrgreen:

Wel maar 3 dagen mee gereden, maar ne stevige verkeersdrempel "pakken" aan 100, gelijk mijne Tuur, dat geeft toch wel wat meer slagen en kloppen :shock: tseventug zal wel 't maximum zijn over ne drempel :|

Maar ... is het in april normaal niet de orange day's van KTM ? probeer eens een testrit te versieren op een gelijk den uwen en test het verschil eens uit ?
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by OzzePaa »

Zoals Raketman hier hoog boven al vertelde, heb ik ook zo'n vermoeden dat de reden van doorslaan eerder bij een kapotte schokbreker dan een (ineens :?: ) te slappe veer zal liggen ... Dat staat ook in het ADV-Rrider artikel : ze hebben het over "shocks"... dat zijn dus ammortiseurs ofte schokbrekers. Of is de veer misschien gebroken : als dat op een wat "verborgen" plek is, valt het waarschijnlijk opt eerste zicht niet op ... Een zot gedacht : als de uitgaande demping helemaal "open" staat heeft dat ook effect op de ingaande demping ... die gaat dan ook veel minder het inveren van de spiraalveer "tegenhouden" :dontknow: :idea:
Inallegeval inderdaad nie normaal dadde :cry:

@Zappa : amaai Karin, alzegij met Tuur tegen 100 over een iet of wat verkeersdrempel krelt zonder veel hinder, dan is dat inderdaad wel supervering op de 990 zeg :!: De Wilbers onder Gertruud kunnen dat vanbelange niet :o
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply