Onnozele voorvallen topic

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

Wel, merci Zappa voor het interessante onderwerp, maar misschien kunnen we inderdaad ne keer een topic beginnen vullen met lichtelijk beschamende en/of onnozele voorvallen die we als motard al ne keer meegemaakt hebben. Ter vermaak, maar zeker ook ter lering, dat we merken dat we niet de enige zijn die kemels schieten. :geek:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

Mijn KTM 950 Adventure heeft twéé tankdoppen. Lekker stoer, en ge moet ook via de twee tanken, want het buiske ertussen is zo fijnekes dat de benzine slechts langzaam overloopt van de ene naar de andere tank. Maar, groot nadeel, ge moet er dus aan denken dat ge beide tankdoppen sluit na het tanken.
Tot nu toe heb ik het al twee keer voorgehad dat ik één tankdop was vergeten sluiten. Resultaat : na x aantal tientallen kms stop ik aan een rood licht, en snuif de sterke geur van benzine, kijk omlaag en zie daar een open tankdop... gevolgd door het besef dat ik al heel die tijd naft aan 't morsen ben op een bloedhete motor en uitlaat (en mijn kleren....). :shock: Een wonder dat de moto nog nooit in brand gevlogen is. :whistling:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by vet on wheels »

ik ben maar 3x vergeten dat er een schijfremlot opstond, dus 3x de grond op...
2x vergeten dat het waarschuwingslichtje van benzinevoorraad kapot was = 2x duwen...

mijn ego is dus redelijk beschadigd... :(

de laatste 10 jaar niets meer van die aard voorgehad!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Tom Thumper »

Past het reeds 2 keer diesel getankt hebben, wat me op het adventure rider forum de nickname tom diesel heeft opgeleverd, ook in dit rijtje?

Ik vind dat eerder echte stommiteiten dan onnozele voorvallen... :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by karel-p »

HIer ook reeds 1x diesel getankt.
En al een keer moto op z'n zij gelegt, omdat de zijstaander niet goed uitgeklapt was.
Ongelooflijk hoeveel keer ik dat nu controleer op m'n moto of als ik tank.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Mario »

mijne groene Kwak is eens tegen de grond gekwakt nadat ik de pikkel in vrij mul zand had uitgestoken (had in m'n tanktas nog gezocht naar het dekseltje dat ik doorgaans mee heb maar dat toen niet gevonden. Wel achteraf nadat hij op de grond lag)
ik had hem toen nog niet zo lang en kuip beschadigd :veryangry: :wall:
zo verschillende jaren mee rondgereden als ik het me nog goed herinner

rijmschijfslot vergeten is me ook al overkomen maar weinig of niet mee gevallen of 't is al lang geleden
't is eigenlijk ook al lang geleden dat ik nog echt een rit gereden heb

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Davy78 »

karel-p wrote:En al een keer moto op z'n zij gelegt, omdat de zijstaander niet goed uitgeklapt was.
Ook eens voorgehad. Al weet ik niet of ik hem niet goed had uitgeklapt, of ik het zelfs gewoon totaal vergeten was.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Koeno »

In ons vorig huis hadden wij een vrij steile oprit...
had op een dagje besloten om de motor eens volledig op te knappen (wassen, ketting ontvetten, motorblok ontvetten en opblinken, ...)

toen de motor (in mijn ogen) stabiel op de oprit stond wou ik even een spons halen toen ik achter mij een droge bonk hoorde...
ipv de motor te wassen en te ontvetten ben ik nieuwe knipperlichten gaan halen en de tank beginnen polieren om de schade minder zichtbaar te maken :p

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:Ik vind dat eerder echte stommiteiten dan onnozele voorvallen... :dontknow:
de grens is soms dun , zelfs haast onzichtbaar, me dunkt :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

@Vet : ook al twee keer mijn slot vergeten rond mijn velg, lang geleden, nog op mijn Honda Bol d'Or (die gij ooit hebt zien crashen in Croix)

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by petervdc »

Tijdens een offroadcursus de raad van de begeleider gevolgd, en mijn ktm op zijn zij in een plas water laten liggen.
Na nog wat "goede" raad verder was het motorblok kapot.

Nee, tis nog niet verteerd :wall:
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by zappa »

petervdc wrote:Tijdens een offroadcursus de raad van de begeleider gevolgd, en mijn ktm op zijn zij in een plas water laten liggen.
Na nog wat "goede" raad verder was het motorblok kapot.

Nee, tis nog niet verteerd :wall:

tjah dat geloof ik ! :evil:
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by vet on wheels »

Muug wrote:@Vet : ook al twee keer mijn slot vergeten rond mijn velg, lang geleden, nog op mijn Honda Bol d'Or (die gij ooit hebt zien crashen in Croix)
Inderdaad, dat was de eerste maal dat ik een moto hoorde schuiven....is een afschuwelijk geluid :o :shock:
mijn goesting om verder te rijden was ook weg toen...
(is gelukkig teruggekomen!) :P

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by F M »

Olie bijvullen op de RT omdat het waarschuwingslampje brandde dat mijn licht kapot was?

Onnozel genoeg?


(Het waarschuwingslampje bleef trouwens branden na het olie bijvullen)
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Koeno »

Alleh hup, hier komt mijn belachelijkste verhaal ooit...

4tal jaar geleden wou ik de herfstrit gaan meerijden...
passeerde toen op 10 meter van mijn deur...

Dus s'ochtends pak aantrekken, sevenfifty buitenrollen en proberen te starten...
Wat ik ook deed, starten deed hij niet... sloeg maar niet over...

Na enkele keren proberen, besloten om hem in gang te duwen...
't straat meermaals op en af gelopen, tot ik uiteindelijk naast de moto moest gaan liggen omdat ik duizelig werd van de inspanning...

toen ik weer recht stond heb ik de killswitch in de juiste positie gezet, de motor gestart en naar huis gereden....
ik kon mijzelf wel doodkloppen...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by bompa »

Koeno wrote:

toen ik weer recht stond heb ik de killswitch in de juiste positie gezet, de motor gestart en naar huis gereden....
Heb ik ooit ook mee gemaakt met een honda 400 four , bij iemand die ik kende gestopt aan de straatkant , moto stil gelegd en op de moto blijven zitten en mijn armen op het stuur gelegd, na een tijd wilde ik terug vertrekken motor starte niet meer :? batterij plat gestart , dan maar met de kikstarter verder tot ik er naast moest gaan zitten :grin:
En nog is goed gekeken en't knopke stond af, terug opgezet en terug gestart met de kikstarter maar hij starte nog niet
De bougies met platina punt er uitgedraaid gekuist en terug ingedraaid en starte nog niet , ik had toen altijd nieuwe bougies bij , die er dan ingedraaid en een keer kikken en hij draaide terug :grin: later hoorde ik toen zeggen als je bougies met platina punt laat verzuipen ze kunnen doorslagen en stuk zijn ( en de mijn waren toen stuk)

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Harald »

Afspreken met een bende ergens aan een cafee in een waals dorpke.
Parkeren op de stoep, mooi tussen de paaltje.
Na de koffie vertrekken, kijken, links paaltje 1,5m van mij weg, rechtse paaltje ... hmm dat staat ook 1,5m ver.
Vertrekken en een halve meter verder stilstaan ....

Daar stond nog 1 paaltje tussen :shock:
Krassen op spatbord, deuk in radiator en nog grotere deuk in ego, algoe dat ik een helm op had :oops:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by den Bullet »

Kill switch: nog ni voorgehad
Schijfremslot: nog ni voorgehad
Zijpikkel niet ingeklapt: nog ni voorgehad
Maar met nen Electra Glide gelijk ne groten toekomen aan de jeugdclub en 'm met zijn voorwiel benedenwaarts parkeren tegen de cloture van een weide ... Vier man was er vandoen om diene genoeg terug achteruit te trekken om te kunnen vertrekken; op 500 meter van mijn toenmalige woonst. Ni bevorderlijk voor 't imago :(
(Moesjebaaz, Stefke ...)
Of met den Bonneville een meute bevriende cyclisten voorbijsteken al roepend: "allez mennekes! Stoempen!" om bijna daarna zonder naft te vallen ... Aaaarg!!!

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Stefke »

Schijfremslot: yep remklauw afgebroken
Zijpoot: yep, op een K75, koppeling inhouden terwijl ge de poot uitklapt is geen goed idee... 8-)
Zijpoot: yep in de zeikende regen aan een tankstation uw poot uitklappen maar precies toch niet goed genoeg, moto laten zakken, uitglijden en baf daar lag ik tussen de pomp en onder de moto. Kopkuip gebarsten op de betonsokkel, spiegel afgebroken tegen de pomp... :w00t:
Met de koffers open rijden om kegeltjes op te laden. Strak plan, behalve als ge dan verder rap een gymkanake wilt doen tussen een paar smalle hekkens... :wall:
Vertrekken met 2 koffers (dicht 8-) )en toekomen met ene koffer... :dontknow: dat nog wel 2 keer kunnen presteren :ricky:
Of rap de geblutste naftbak van een collega vervangen door die van de tweede moto. Klaar is kees. Alleen jammer dat die daarna aan het pompstation stond met een sleutel die wel in het contact past maar niet op de benzine dop... :ricky:
Of practical jokes zoals een topkoffer van een collega tot het randje vol gieten met water, dichtdoen en van krommenaas gebaren... :rayof:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Wipr »

Zijpikkel vergeten check
Schijfremslot vergeten op een overvolle Groenplaats in Antwerpen. Imagoschade was enorm :mrgreen:
Killswitch per ongeluk verzet toen ik volle gas aan het optrekken was aan de oprit van de autostrade ter hoogte Bouwcentrum Antwerpen. Motor (Diversion) viel stil halverwege de helling. Gezocht als een onozel kieken wat er toch scheelde met de motor. Begonnen met de motor terug naar boven te krijgen (haast onmogelijk) eens boven viel de frank. Beetje verhaal van Koeno.

Dit verlengd weekend nog..... Rij thuis door en besef dat ik ben doorgereden thuis en de helm lag nog in de garage. Zonnebril had ik wel op :mrgreen:

Teerplekjes op de auto verwijderen met de groene kant van het sponske. Plekjes waren weg :whistling: lak ook :roll:

Sommige fouten doe je maar 1x in t leven

Post Reply