1190 hitte motorblok
1190 hitte motorblok
Vandaag, 25 graden. Ik had een motojeans aan van Revit.
Het motorblok geeft zoveel hitte af, dat ik mijn voeten op het uiterste punt van de voetsteunen moet zetten om het draaglijk te houden. Rij ik dus met mijn knieen en voeten naar buiten. Tis geen zicht, en ik verlies het contact met de motor ook.
1190R van 2013, alle updates staan erop.
Tips ?
Het motorblok geeft zoveel hitte af, dat ik mijn voeten op het uiterste punt van de voetsteunen moet zetten om het draaglijk te houden. Rij ik dus met mijn knieen en voeten naar buiten. Tis geen zicht, en ik verlies het contact met de motor ook.
1190R van 2013, alle updates staan erop.
Tips ?
Keep going
Re: 1190 hitte motorblok
tja..........
wedden dat het normaal is?
Groot motorblok, gigantisch veel pk's, enorm neig ingekapseld, warmte moet toch ergens naar toe?
wedden dat het normaal is?
Groot motorblok, gigantisch veel pk's, enorm neig ingekapseld, warmte moet toch ergens naar toe?
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: 1190 hitte motorblok
zelfde ervaren met Yamaha XJR... vond dat echt niet leuk!
... bij boxermoto geen probleem
... bij boxermoto geen probleem
Re: 1190 hitte motorblok
bij de XJR? Tiens, daarmee heb ik daar nooit last van gehad zie. Dat blok zat open en bloot en kon zijn warmte langs alle kanten kwijt. 't was wel nog een carb-versie zonder katalysator, misschien dat dat een verschil maakt.vet on wheels wrote:zelfde ervaren met Yamaha XJR... vond dat echt niet leuk!
... bij boxermoto geen probleem
Re: 1190 hitte motorblok
Is inderdaad een stoomkachel van jewelste.petervdc wrote:Vandaag, 25 graden. Ik had een motojeans aan van Revit.
Het motorblok geeft zoveel hitte af, dat ik mijn voeten op het uiterste punt van de voetsteunen moet zetten om het draaglijk te houden. Rij ik dus met mijn knieen en voeten naar buiten. Tis geen zicht, en ik verlies het contact met de motor ook.
1190R van 2013, alle updates staan erop.
Tips ?
Mijn remedie was een tijdje rechtopstaande rijden zodat de wind je benen wat kan afkoelen. En tegelijkertijd ook even wat meer lucht langs de motor.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 1190 hitte motorblok
Tiger 800, van't zelfde. Eens > 25° is het ook behoorlijk warm eens de ventilator aanslaat. Zeker als je motojeans / mesh broek aanhebt. Zolang je er genoeg vaart kan inhouden geen probleem, maar ergens aanschuiven aan een kruispunt of zo is dan niet echt aangenaam. Triumph heeft dat wel opgelost in de nieuwe 800 geloof ik met andere kuipdelen of zoiets.
Re: 1190 hitte motorblok
De VFR750 van laaaaaaaaaaaaang geleden - twintig jaar om volledig te zijn - was ook een erg hete bak in de zomers, door oa die achterste cylinder - met ultrahete uitlaatbocht - die vlak onder je ballen hangt.
Last edited by Muug on 18 Jul 2016 15:49, edited 1 time in total.
Re: 1190 hitte motorblok
Rechtop staan is ook geen oplossing, dan moet je je voeten tegen de moto zetten toch ?F M wrote:Is inderdaad een stoomkachel van jewelste.
Mijn remedie was een tijdje rechtopstaande rijden zodat de wind je benen wat kan afkoelen. En tegelijkertijd ook even wat meer lucht langs de motor.
Kvind het écht klote.
De warmte moet idd weg kunnen, maar andere modellen/merken hebben daar blijkbaar een betere oplossing voor dan.
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: 1190 hitte motorblok
als de hitte van de uitlaat komt kan het misschien helpen om de cat te verwijderen.
Op de Terra is het in el geval niet beter hoor. Zeker niet met een zomers afritsbroekje (yeah, I know) in bijna stapvoets verkeer aan 35+ graden in Istanbul. Zeker als dat bovenop de ventilator ook nog eens de hete lucht van de radiator recht op je onderbenen blaast.
Als de motor het uithoudt tot thuis had ik denk ik de cat gewoon uitboren. Die zit nu echt knal achter mijn kuiten.
Op de Terra is het in el geval niet beter hoor. Zeker niet met een zomers afritsbroekje (yeah, I know) in bijna stapvoets verkeer aan 35+ graden in Istanbul. Zeker als dat bovenop de ventilator ook nog eens de hete lucht van de radiator recht op je onderbenen blaast.
Als de motor het uithoudt tot thuis had ik denk ik de cat gewoon uitboren. Die zit nu echt knal achter mijn kuiten.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: 1190 hitte motorblok
Muug wrote:bij de XJR? Tiens, daarmee heb ik daar nooit last van gehad zie. Dat blok zat open en bloot en kon zijn warmte langs alle kanten kwijt. 't was wel nog een carb-versie zonder katalysator, misschien dat dat een verschil maakt.vet on wheels wrote:zelfde ervaren met Yamaha XJR... vond dat echt niet leuk!
... bij boxermoto geen probleem
Foutje ... FJR moest `t zijn!!
Re: 1190 hitte motorblok
Nee hoor, tis het blok zelf. De uitlaat is een Akra, en die is zelfs niet lauw.duibhce Kaelann wrote:als de hitte van de uitlaat komt kan het misschien helpen om de cat te verwijderen.
Kan ik de ventilator vroeger laten aanslaan ?
Keep going
Re: 1190 hitte motorblok
Bij mijne GTR1400 was dat ook zo, daar was het in de zomer ook wel warmer op dan op een andere moto .
Re: 1190 hitte motorblok
Kan ik aan de binnenkant van mijn motobroek een hittereflecterende stof kleven/naaien ?
Keep going
Re: 1190 hitte motorblok
Kan dit helpen ? http://www.ride-joy.com/Accelerator-mod ... 79268.html
Verdeler : http://www.sol2.be/Performance/ENG/Theory/page.html
Verdeler : http://www.sol2.be/Performance/ENG/Theory/page.html
Keep going
Re: 1190 hitte motorblok
En dan binnen een maand zeggen dat uw vebruik naar omhoog gegaan is,petervdc wrote:Kan dit helpen ? http://www.ride-joy.com/Accelerator-mod ... 79268.html
Verdeler : http://www.sol2.be/Performance/ENG/Theory/page.html
want dat is wat het uiteindelijk doet he, een arm lopende motor iets meer naft toedienen om zo stabieler te draaien (en daardoor minder warmte te genereren? )
Re: 1190 hitte motorblok
Probeer en zie.petervdc wrote:Kan dit helpen ? http://www.ride-joy.com/Accelerator-mod ... 79268.html
Verdeler : http://www.sol2.be/Performance/ENG/Theory/page.html
Was uw moto nog in garantie trouwens?
Re: 1190 hitte motorblok
Nope.Muug wrote:Was uw moto nog in garantie trouwens?
Op advrider een topic van 36 blz... veel meningen, iets over "insulated rear header" dat zou helpen.
Op de 1290 "making the new rear header with integral heat shield".
Is geen recall op de 1190
Keep going
Re: 1190 hitte motorblok
Denk niet dat da normaal is dat het zo warm aan de voeten en benen is dat je ze bijna niet meer op de voetsteunen kan zetten , neem nu bvb die dikke choppers daar rijden ze met hun benen naast de motor en die kunnen ze toch heel de rit laten staan daar zijn ook 1800cc en zwaarder bij , dat het warm wordt ok maar zo warm, toch is achter horen
Zat er een kuip langs de moto kon je ze isoleren , maar bij en ktm 1190 gaat dat niet he, maar daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn want een week geleden zag ik er een rijden en die had op zijne 1190 een crossbroek aan ,en dat is normaal nylon stof.
Zat er een kuip langs de moto kon je ze isoleren , maar bij en ktm 1190 gaat dat niet he, maar daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn want een week geleden zag ik er een rijden en die had op zijne 1190 een crossbroek aan ,en dat is normaal nylon stof.
Re: 1190 hitte motorblok
Uwe rear header gaat daar weinig aan veranderen, die zit onder uw gat, niet tussen uw kuiten.
Dat apparaatje kan helpen, maar verwacht geen mirakels hé.
Kan je een 1190 ook aan TuneEcu hangen? is het via daar niet mogelijk om de ventilator eerder te laten starten?
Dat apparaatje kan helpen, maar verwacht geen mirakels hé.
Kan je een 1190 ook aan TuneEcu hangen? is het via daar niet mogelijk om de ventilator eerder te laten starten?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: 1190 hitte motorblok
Is bij een Triumph Sprint ST 955 niet anders... Bij stadsverkeer is het niet uit te houden, de rechtervoet, kant uitlaat, moet het verduren... eenmaal terug wat op snelheid wordt het wel weer draaglijker...en ook zo vandaag, eenmaal stilgelegd blijft de ventilator nog een tijdje blazen...bompa wrote:Denk niet dat da normaal is dat het zo warm aan de voeten en benen is dat je ze bijna niet meer op de voetsteunen kan zetten , neem nu bvb die dikke choppers daar rijden ze met hun benen naast de motor en die kunnen ze toch heel de rit laten staan daar zijn ook 1800cc en zwaarder bij , dat het warm wordt ok maar zo warm, toch is achter horen