Page 1 of 1

Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 09:03
by petervdc
Wat moet ik op mijn 1190 aanpassen om de moto te kunnen starten in eerste ?
Nu moet ik hem altijd in neutraal zetten voor ik op het startknopje kan drukken.

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 12:17
by OzzePaa
petervdc wrote:Wat moet ik op mijn 1190 aanpassen om de moto te kunnen starten in eerste ?
Nu moet ik hem altijd in neutraal zetten voor ik op het startknopje kan drukken.
Aanpassen :?: :? Zijpikkel inklappen en koppeling intrekken zullen wel volstaan zeker Peter :dontknow:

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 13:45
by Stefke
OzzePaa wrote:Aanpassen :?: :? Zijpikkel inklappen en koppeling intrekken zullen wel volstaan zeker Peter :dontknow:
ah nee, dat is juist het probleem... 8-)
Dus als ge de koppeling intrekt start 'm nog niet in versnelling. Dus weet de moto niet dat de koppeling ingetrokken is, misschien zit het probleempje daar ergens, aan het contactje van de koppelingshendel.

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 15:55
by petervdc
OzzePaa wrote:Zijpikkel inklappen en koppeling intrekken zullen wel volstaan zeker Peter :dontknow:
Nee

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 15:58
by petervdc
Stefke wrote:misschien zit het probleempje daar ergens, aan het contactje van de koppelingshendel.
En ik dacht dat dit ooit wél gelukt is op de 1190. Twijfel... mss was het op de 990. Kweenie.

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 16:18
by Nickel
Betekent dit als uwe moto per ongeluk eens afslaat je eerst naar neutraal terug moet om te kunnen starten? Handig is anders....begrijpelijke vraag dus.

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 16:25
by petervdc
Nickel wrote:Betekent dit als uwe moto per ongeluk eens afslaat je eerst naar neutraal terug moet om te kunnen starten? Handig is anders....begrijpelijke vraag dus.
Yep

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 17:05
by vet on wheels
Wat staat er in de handleiding?... ;)

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 18:27
by OzzePaa
Ah, OK ... tgaat dus om een probleem aan Peter's 1190 ... Almagoe, want als dat "by design" zo zou zijn, wast maar iet raar amoonavis.

Re: Starten in eerste

Posted: 01 Sep 2016 22:03
by diskeletlietje
petervdc wrote:
Stefke wrote:misschien zit het probleempje daar ergens, aan het contactje van de koppelingshendel.
En ik dacht dat dit ooit wél gelukt is op de 1190. Twijfel... mss was het op de 990. Kweenie.
dus het contactje op uw koppelingshendel kan het niet zijn .

Re: Starten in eerste

Posted: 02 Sep 2016 08:03
by Blackbert
't zou dat wel kunnen zijn.
Vorige week gemerkt dat mijn ouwe 950 ook vaker niet dan wel start, in 1e met ingetrokken koppelingshendel en opgeklapte pikkel. Beetje op en neer wiebelen met dat ingetrokken hendel en hij wil wel, zoals vroeger. Der zal wat sleet in het schakelaartje zitten. Als 't teveel op mijn systeem begint te werken eens bekijken of dat een los onderdeel is.
Peter: de stekker aan die schakelaar zitten nog goed vast? Test: stekker losmaken en de schakelaar bruggen, proberen starten (trek wel uw koppeling in hé).

Re: Starten in eerste

Posted: 02 Sep 2016 08:38
by petervdc
Blackbert wrote:Peter: de stekker aan die schakelaar zitten nog goed vast? Test: stekker losmaken en de schakelaar bruggen, proberen starten (trek wel uw koppeling in hé).
Op LC8 zeggen ze dit : "
Maar je kan dus wel starten terwijl hij in de versnelling staat mits de koppelingshendel in hebt. Echter bij mij werkte dat niet!!!!
Wat bleek de hendel drukte de switch niet in omdat hij niet vergenoeg kon scharnieren zeg maar... (Er zit een heel klein schakelaartje achter de hendel!)
Door het gaatje in de hendel waar het staafje van de zuiger in gaat iets dieper te boren, kwam de hendel wel vergenoeg om de switch in te drukken.... en toen werkte het weer"

Moet ik nog gaan boren ook :-(
Kzie het al gebeuren... te breed of te diep, de boel naar de zak, en naar de dealer :wall:

Sorry wi, schakelaar bruggen zegt me helemaal niks.

Swat, ik zoek dat dingetje es...

Re: Starten in eerste

Posted: 03 Sep 2016 02:12
by diskeletlietje
petervdc wrote:
Blackbert wrote:Peter: de stekker aan die schakelaar zitten nog goed vast? Test: stekker losmaken en de schakelaar bruggen, proberen starten (trek wel uw koppeling in hé).
Op LC8 zeggen ze dit : "
Maar je kan dus wel starten terwijl hij in de versnelling staat mits de koppelingshendel in hebt. Echter bij mij werkte dat niet!!!!
Wat bleek de hendel drukte de switch niet in omdat hij niet vergenoeg kon scharnieren zeg maar... (Er zit een heel klein schakelaartje achter de hendel!)
Door het gaatje in de hendel waar het staafje van de zuiger in gaat iets dieper te boren, kwam de hendel wel vergenoeg om de switch in te drukken.... en toen werkte het weer"

Moet ik nog gaan boren ook :-(
Kzie het al gebeuren... te breed of te diep, de boel naar de zak, en naar de dealer :wall:

Sorry wi, schakelaar bruggen zegt me helemaal niks.

Swat, ik zoek dat dingetje es...
JUP

gewoon beginnen boren :lipsrsealed2:
zeker de koppelings switch niet testen :wall: