MotoMuug ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MotoMuug ?

Post by Muug »

:o

Ik weet niet wat het met mij is dit jaar... en bij uitbreiding vorig jaar ook al eigenlijk.... ik weet zelfs niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen... misschien is het gewoon een "faseke" (van een paar jaar....) waar ik door moet... het komt er op neer dat ik de "drive" kwijt ben, de brandende goesting om op die moto te springen en weg te wezen voor een uur of twaalf.... een andere moto (blade, r6, gs...) geeft een korte kleine opflakkering, maar die dooft verbazend snel weer uit...ik snap het niet... is het een neveneffect van het wegvallen van dat lesgeven? Is het omdat het merendeel van mijn kennissenkring liever off-road rijdt en ik toch nog steeds het meeste geniet van gewoon asfalt? Is het omdat de weekends (en de maanden) zo absurd snel voorbij zijn dat het jaar al half om is nog voor ik ook maar één keer eraan denk om een motorrit in te plannen? (en na twee halve jaren is het jaar natuurlijk helemaal om...) is het omdat ik al zovele jaren het motorrijden aan de kant moet schuiven voor allerlei familiale verplichte toestanden (waar ik ellendig veel moet bufferen...) dat ik in één of andere lethargische fase ben gesukkeld waar ik waarschijnlijk maar kan uit geraken ne keer al de kleinkinders van mijn ouders (en schoonouders) te groot zijn geworden voor verjaardagsfeestjes (is nog tien jaar.....) Feit is dus dat ik totààl geen reflex meer heb om nog aan motorritten te denken. Gisteren nog, pràchtige dag, de week was voorbij gegaan zonder dat de zondag was volgepland, per ongeluk als het ware, en toch, ipv links en rechts een paar maten te bellen om te gaan rijden, ben ik met de GS zijn oliekes en klepkes bezig geweest. Beetje Zen, maar er was totaal geen zin om te gaan rijden. Zelfs toen ze gesteld waren heb ik er geen testrit mee gedaan, en de zon scheen toch nog...
't is raar... en ik snap het niet :|

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MotoMuug ?

Post by zappa »

Je gaat moeten keuzes maken, hoe je eigen beperkte vrije tijd wil spenderen hé

Misschien ga je wel op wat schenen schoppen, maar van die familie feestjes krijg je haaruitval en een hangbuik? :mrgreen: ;)

Geef één keer in 't jaar een groot, leuk, buiten familie feest, waar de nog niet overgebrachte verjaardagswensen lijf worden uitgedeeld, kado-kes kan je met de post zenden, telefoontje neemt niet heel de dag in en de attentie telt. Misschien zijn er nog mensen in uw familie die er zo over nadenken? :dontknow:

Misschien heb je bij al je moto's niet echt de "klik" en anders als 't echt aan het wegvallen van het lesgeven komt, ge moogt mij zeker les geven hoor (ineens een reden om niet naar een verjaardag te moeten???( ksssss weg gemene zappa op mijn schouder, vantegenwoordig zijde wel vlug hé :roll: )
sig nature

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MotoMuug ?

Post by petervdc »

Gewoon inplannen, vertrekken mss half tegen uw goesting, rijden maar, en wie weet heb je tegen de avond een smile-ke ?
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3447
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: MotoMuug ?

Post by Blackbert »

Ja, ge had kunnen bellen ;)

Maar ik ken dat. De laatste drie jaar waren de motorkilometers beperkt tot weg-werk, E313 en de parking van 't stad. Daarbuiten, geen tijd willen/kunnen maken om te gaan rijden voor de leut.
Die weg-werk is gedaan, maar door andere ingrijpende beslissingen komt er helemaal niks meer van in huis. Vorig jaar 10 dagen Marokko en een weekendje Wales, dit jaar 1 vieze goesting dagtrip in dArdennen, een weekendje Wales en de Bike8. Het belangrijkste wat ik hier doe met moto's: ze aan de druppellader hangen.
Te tam om mij om te kleden om sommige verplaatsingen toch op 2 wielen te maken, ook geen zin om mij dan zitten te ergeren aan de traagheid waarmee de vierwielige schapen zich nog net voortbewegen.

't Zal wel weer eens in orde komen zeker.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: MotoMuug ?

Post by Koeno »

In mijn vriendenkring zijn er de laatste tijd wat motorrijders bijgekomen.
Ik merk dat ik daardoor weer veel meer ben beginnen motorrijden, op dagen dat ik anders niet zou uitpakken, krijg ik dan plots telefoon en laat ik mij overhalen om mee te rijden...

Ook de varadero heeft mij veel meer plezier gegeven als dat ik verwacht had...
Ik geloof dan ook degelijk in de band tussen ne mens en zijn masjien...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotoMuug ?

Post by F M »

Muug wrote:Gisteren nog, pràchtige dag, de week was voorbij gegaan zonder dat de zondag was volgepland, per ongeluk als het ware, en toch, ipv links en rechts een paar maten te bellen om te gaan rijden, ...
Hier van het zelfde. Prachtig motorweer, ik had motorrijden zelfs al ingepland van de zaterdag, en iets voor de middag als ik me klaar ga maken is de drive weg. Ik ben op mijn zetel blijven liggen. Misschien heeft de al 2 weken durende keelpijn en het hoesten ermee te maken. Maar toch. 5 ritten gemaakt dit jaar en 1 reisje van 6 dagen. That's it. Ontzettend weinig voor mijn doen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: MotoMuug ?

Post by TRooPER »

helpende remedies:

- zorg dat uw moto in panne staat, dan gaat ge vloeken als ge dan toch es wilt rijden
- koop u ne fiets en zorg dat die na een tijdje ook in panne staat, dan gaat ge met meer goesting die moto nemen
- uw moto vriendenkring uitbreiden (of meer ritjes op uw eigen forum promoten) zodat ge makkelijker kunt aanpikken bij andere motomuugs
- zorg dat uw auto net in panne staat als ge naar die familiefeestjes moet,

maar als ik nog es herlees hierboven, dan hebt ge zonet de perfecte moto gekocht :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: MotoMuug ?

Post by karel-p »

't Is gewoon ne kleine herfst-depressie.
D'r hebben er nog meer last van.

Zolang ge niet aan verkopen denkt is het ok. :lol:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoMuug ?

Post by den Bullet »

F M wrote:
Muug wrote:Gisteren nog, pràchtige dag, de week was voorbij gegaan zonder dat de zondag was volgepland, per ongeluk als het ware, en toch, ipv links en rechts een paar maten te bellen om te gaan rijden, ...
Hier van het zelfde. Prachtig motorweer, ik had motorrijden zelfs al ingepland van de zaterdag, ...
Was effe gaan winkelen met de moto, maar die laaghangende zon heeft mij rap overhaalt om 't motoke wijselijk terug in de garage te zetten i.p.v. een namiddagske Pajottenrijplezier ... :cry:

Voor de rest rij/sleutel ik nog altijd :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoMuug ?

Post by Muug »

TRooPER wrote:- uw moto vriendenkring uitbreiden (of meer ritjes op uw eigen forum promoten)
meer motovriendjejs: altijd welkom
meer ritten op eigen forum : dat zou ook wel moeten eh :oops:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: MotoMuug ?

Post by Wipr »

Wel Muug, ik rij ontzettend graag met de motor maar niet alle dagen, hoeft zelfs niet elke week. Al was het een half uur en terug naar binnen.... ik rij met de motor als ik er naar verlang. De tijd dat ik me afvraag of het wel ok is, het (financieel) verantwoord is om er 1 in de garage te hebben is al lang voorbij.

Want als de nood hoog is dan neem je de motor en ben je blij dat je kan gaan rijden. Als je begint te kniezen of je al dan niet een motor wil hebben dan spelen er andere zaken mee op volgens mij.

Een voorbeeld. Een groot deel van de mensen wil waar voor hun geld dus als ze bijv een ingangsticket kopen voor gelijk wat blijven ze zo lang mogelijk, doen ze alles wat er te doen valt en proberen ze het maximum er uit te halen ook al moeten ze daarvoor lange rijen dulden voor ze een bepaalde attractie kunnen doen, moeten ze aan een overvol zwembad gaan liggen, op op elkaar gepakt gaan staan om naar muziek te luisteren. Zeg, het heeft zoveel gekost of we hebben er zoveel moeite voor gedaan dus moet het wel opbrengen.....'

Wel, deze redenering gaat niet op hier. Het mentale welbehagen gaat zoveel meer voorop dan elke vorm van materialisme en voorgaande voorbeelden kan je onder verdelen onder dat materialisme.

Ik herinner me jaren geleden...... we reden naar Zwitserland om te gaan skiën voor een weekje. Wel, het heeft ons aan brandstof en peage makkelijk 400€ gekost zonder logies te rekenen maar toen bleek dat de sneeuw klote lag heb ik gewoon na twee dagen de rit huiswaarts terug aangevat. Liever een goed gevoel dat me langer goed houdt dan blijven omdat het betaald is en elke dag vloeken dat het klote sneeuw is.

Waar wil ik nu eigenlijk naartoe he ;)
..............
Je hebt het materiaal en iets in je voelt het nog aan als een verplichting om deze items ook te gebruiken. Je bent motard in hart en nieren denk je maar probeer eens te luisteren naar je innerlijke "ik"
Misschien ben je gewoon Paul en is het motard zijnde een pak dat je jaren gedragen hebt en nu even uitgedaan moet worden. Laat het even hangen op de wasdraad en als het vuur aangewakkerd wordt ga je rijden.

Let wel, ik heb een motor puur als luxe artikel. En een boodschap doen met de motor is omdat het kan, niet omdat het niet anders kan.

Ik heb een motor omdat het niet hoeft, niet omdat ik me completer zou voelen met een motor.

Zoals ik ooit zei: de aankoop van de Duke was zonder enige vleugje euforie. Heel raar gevoel ook. Gekocht omdat ik wist dat het me op zeldzame momenten kon helpen om de kop leeg te maken. Maar niet om veel mee te gaan rijden.

Geen enkele materialistische zaak maakt je leven rijker!

Je zoekt volgens mij gewoon nu naar antwoorden in je motorfiets maar je vindt ze niet. En antwoorden vinden op levensbeschouwelijke vragen zijn antwoorden die tijd vragen en de uitkomsten hiervan zullen rijpen in eigen boezem en de rust zal wederkeren.

Dus oplossingen......... motor verkopen, andere kopen, rijden, verkopen, kopen, tot de jaren verstrijken en je bijna gedegouteerd zou kunnen worden van motoren. Of meditatie, motos laten staan en je beperken tot af en toe dat ritje en als nu en dan rit zeker geen woon werk verkeer nemen.
Of eens bij de huisdokter of psycholoog babbeltje gaan doen. Niets raar mee, kan antwoorden verschaffen
Last edited by Wipr on 12 Oct 2016 01:29, edited 2 times in total.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoMuug ?

Post by Davy78 »

Muug wrote:
TRooPER wrote:meer ritten op eigen forum : dat zou ook wel moeten eh :oops:
Ik zou heel graag nog es met een kleine groep meerijden. Heb dat vroeger veel gedaan via het M&T forum, ondertussen is het al een jaar of 2 geleden. Ik heb hier in juli/augustus af en toe gekeken, maar er worden inderdaad weinig ritten geplanned. De schuld van Facebook zeker?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: MotoMuug ?

Post by Droopy »

Muug wrote::o

Ik weet niet wat het met mij is dit jaar... en bij uitbreiding vorig jaar ook al eigenlijk.... ik weet zelfs niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen... misschien is het gewoon een "faseke" (van een paar jaar....) waar ik door moet... het komt er op neer dat ik de "drive" kwijt ben, de brandende goesting om op die moto te springen en weg te wezen voor een uur of twaalf.... een andere moto (blade, r6, gs...) geeft een korte kleine opflakkering, maar die dooft verbazend snel weer uit...ik snap het niet...
't is raar... en ik snap het niet :|
Simpel da's een fase die wel zal overgaan. ;)

In mijn vriendenkring waren we met een 5-tal motorrijders. De enige die nu nog met de moto rijdt is deze triestigen hond. :laughing:
De rest is om allerlei redenen gestopt maar ze missen allemaal hun moto en als ik langskwam om mijne nieuwe te showen kwam het kwijl hen uit de mond. :smitten: (meestal gevolgd door een puppy eye blik naar de partner) :)

Met andere woorden 't is een virus dat nooit zal overgaan Muug, gewoon wat uitzieken tot het virus weer keihard toeslaat en je zal weer met plezier en een smile van oor tot oor op je moto stapt. :ricky: ;)

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: MotoMuug ?

Post by Bij »

Ik sluit me aan bij de Wim.
Hier staat ook ne moto in de garage en dees jaar heb ik toch wel 3000 km mee gebold.
Mijn vrouw vind soms wel dat die hier in de weg staat maar ze weet ook dat ik dat af en toe nodig heb. Gezien het feit dat dat ding een oldtimerstatuut heeft kost dat dan nog niet veel dus die discussie voeren we ook al ni meer. ;)
Deze zomer heb ik die gewoon in het begin van mijn verlof mee genomen naar de camping en onder een zeiltje gezet. Goesting om nog is te bollen is altijd groter in het verlof dus op zo een moment zeiltje eraf en weg wezen ... gewoon toerke in de buurt ergens stoppen voor ne koffie :grin: en na een uurke of 2-3 terug.
Dan is het weer family time...
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: MotoMuug ?

Post by vet on wheels »

Join the club...
Bij deze wil ik trachten een forumritje te organiseren ...
ik kan op zondag 20 november rijden...
ik heb reeds een aantal keren een rit begonnen in Heverlee, aan het takstation E40, richting Luik.
Er kan een koffieke gedronken worden, getankt en geplast....(volgorde maak je zelf uit)
Dan rij ik via binnenbaantjes naar D'ardennen....
Als er respons is, open ik een nieuwe topic ;)

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: MotoMuug ?

Post by Koeno »

vet on wheels wrote:ik kan op zondag 20 november rijden...
Als ik den avond ervoor 't volk op tijd kan buitenkuisen, wil ik ook mee...

Met beetje sjans doe ik dit weekend (zondag) ook een tochtje, het weer ziet er zo slecht nog niet uit...
Enkel nog geen idee wat/wie/hoe.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: MotoMuug ?

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote:
vet on wheels wrote:ik kan op zondag 20 november rijden...
Als ik den avond ervoor 't volk op tijd kan buitenkuisen, wil ik ook mee...

Met beetje sjans doe ik dit weekend (zondag) ook een tochtje, het weer ziet er zo slecht nog niet uit...
Enkel nog geen idee wat/wie/hoe.
Laat je iets weten? Ik heb echt wel goesting.
Me gusta la moto, me gustas tu.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: MotoMuug ?

Post by vet on wheels »

OK, ik maak `n topicske ;)

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoMuug ?

Post by Muug »

interessant om te zien hoeveel mensen er in zo'n eigenlijk-wel-goesting-in-hebben-maar-niet-uit-die-stoel-geraken-fase zitten :grin:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: MotoMuug ?

Post by Harald »

Ik twijfel serieus of ik nu dit jaar al 1 keer of 2 keer getankt heb. [emoji15]
Buiten is naar t werk of een kerktoren verder is er nog niet gereden ....

Post Reply