Page 3 of 9

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 09 Jul 2017 20:31
by Drummer
Koeno wrote: 09 Jul 2017 08:32 Halt. Stop. PAUZE
euhm, dit onderwerp krijgt een kleine onderbreking...
eergisteren papa geworden ;-)

(ps, de zoektocht gaat gewoon verder, maar dan veel trager).

Drummer: die crosstourer weegt toch gelijk nen olifant, zuipt gelijk ne varadero en heeft een kleinere tank (heb ik horen vertellen? )

Van horen zeggen hoort ge veel dingen die niet juist zijn. 8-) 8-)


En nen dikke proficiat.

Uw slapeloze nachten kunnen beginnen. :mrgreen:

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 10 Jul 2017 12:10
by Davy78
Proficiat!

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 10 Jul 2017 12:34
by pingu
Dikke proficiat!

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 10 Jul 2017 12:37
by Muug
we zijn hier serieus off-topic aan 't gaan zeg ik :mrgreen:

En een kleine hoera voor Koeno, wiens leven nooit meer 't zelfde zal zijn :twisted:

:thumbsup:

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 10 Jul 2017 14:49
by F M
Ook van hieruit, een dikke proficiat, Koen !

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 10 Jul 2017 15:10
by OzzePaa
Aahhhh, klein boelekes :grin: :sweetheart: ... als bompa vinde die nog schattiger dan als pappa ;)
Proficiat met de bijdrage aan de voortzetting vant menselijk ras, Koen :!:
Geniet ervan en feleciteert ook de mama voor haar niet geringe inzet :headbang: :thumbsup:

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 10 Jul 2017 20:39
by Koeno
Thanks all,

sinds deze avond terug thuis met de mama en 't zoontje,
er waren eerst nog enkele bloedzakjes nodig om de mama weer op krachten te krijgen...
Den epo heeft zijn werk goed gedaan, en ze is hier nu aant genieten van de zetel met uitzicht op de tuin...

binnen enkele dagen terug de motorzoektocht opnemen, dan kan ik de waarheid over ne crosstourer uit drummer zijne neus peuteren :) ;)

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 12 Jul 2017 16:36
by Muug
en Koeno, lukt de borstvoeding? :laughing:

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 13 Jul 2017 17:10
by Koeno
Muug wrote: 12 Jul 2017 16:36 en Koeno, lukt de borstvoeding? :laughing:
't Komt maar niet op gang bij mij,
Sjans dat mijn vrouw meer geluk heeft ;-)

We slapen alleszins quasi 4-5u per nacht,
met als 'nadeel' dat vrouwlief overdag zeer regelmatig mag voeding geven...

de eerste week hebben we bijna overleefd,
nog maar enkele paniekmomentjes, maar vooral veel veranderingen al meegemaakt :)

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 15 Jul 2017 22:01
by Koeno
wat zou de reden zijn om nen GSadventure te kiezen boven nen GS?
buiten het "ik tank niet graag"-syndroom en de looks?

momenteel op het lijstje om te testen (budget is euhm, ff niet van belang al richt ik sowieso onder de 10.000 deze keer, lager mag altijd :oops: ) :
Africa twin: staat deze week geplanned (mijn idee is dat deze te offroad gericht is voor mij);
R1200GS (en/of adventure): adventure vond ik alvast leuk rijden,
Triumph explorer: look, triple, comfort maar alweer gewichtig ding?
Tenere 1200: alweer een gewichtig ding?

Wat zoeken we?
- Rechtop zitten en comfortabele kniehoek.
- Soft offroad
- Beetje vermogen alles boven de varadero is goedgekeurd.
- Uitschakelbare ABS
- Graag cardan, het prullen met ketting wordt mij beu...

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 09:56
by Tom Thumper
Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 wat zou de reden zijn om nen GSadventure te kiezen boven nen GS?
buiten het "ik tank niet graag"-syndroom en de looks?
Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt? :dontknow:

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 14:03
by duibhce Kaelann
Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 Africa twin: staat deze week geplanned (mijn idee is dat deze te offroad gericht is voor mij);
Als de gemiddelde motorrijder begint te denken dat zo'n dikke bak te "off-road gericht" is dan heeft de Honda marketing toch iets te hard zijn best gedaan, imho. Die motor kan uiteraard off-road en is er beter in dan pakweg een CB1300, maar is vooral "geschikt" in de handen van the likes off Chris Birch...
Tom Thumper wrote: 16 Jul 2017 09:56 Omdat je graag met nog meer gewicht rondrijdt? :dontknow:
:stupid:
En omdat je de gewone GS nog niet hoog genoeg vindt.

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 18:57
by Muug
ik had een antwoord gezet maar 't is verdwenen? :dontknow:

GSA = op hogere (illegalere) snelheden stabieler dan de GS.
Cardan + allroad = zeldzaam. Moto Guzzi NTX 750 iemand?

VFR 1200X Crosstourer misschien?

Anders Scottoiler met dubbele nozzle laten monteren?

Dus, na alle extra kosten aan de Varadere toch niet content? :shock:

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 20:21
by Koeno
Na alle kosten blijft er een enorme haat liefde verhouding...
Ja ik rijd er wel nog graag mee maar:
- hij blijft té veel wegen.
- windbescherming op snelweg moet ik nog steeds een oplossing voor vinden
- hij blijft te zwaar
- of ik ben gewoon iemand die altijd iets anders wilt... en dan ben ik gewoon de sigaar :)

ik had gehoopt met de iets méér te bereiken, maar euhm, jah, kijkt...
gegokt, beetje verloren?

Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 20:52
by Davy78
Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.

Probeer es iets dat echt lichter is :thumbsup:

En wat betreft windbescherming, al es zo een wunderlich spoilerke geprobeerd?

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 21:04
by Drummer
8-) 8-) 8-)


Heb in een ver verleden ook eens met een Varadero gereden, wat ik er toen van vond was dat die heel topzwaar is. kweet niet of ik da goed uitleg, maar het leek mij toen dat de Varadero daardoor een zware motor was/is.

Dit gevoel heb ik niet met de Crosstourer die uiteindelijk toch ongeveer hetzelfde weegt, denk ik.

Verbruik zit rond de 6 liter, en ik heb toch een vlotte rechterhand.

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 21:11
by Koeno
Davy78 wrote: 16 Jul 2017 20:52 Wat ik niet goed snap: de varadero weegt teveel, maar de motos in uw lijstje wegen niet veel minder volgens mij? De explorer bvb, die zit volgens ook ergens rond de 270kg.
Daar heb je 100% gelijk natuurlijk,
maar bij zo'n GS zit het gewicht een pak lager, die Adventure weegt volgetankt ergens 260kg,
dat is maar een kleine 15kg verschil met een varadero, maar toch voelt die lichter aan...
Waarschijnlijk omdat het gewicht zeer lag zit met de hangtetjes...

De explorer zelf vind ik een prachtige motor... qua gewicht/aanvoelen geen idee, daarom dat ik wel eens wil testrijden...
zelfde voor een Tenere of Crosstourer...

Probleem is dat ik om één of andere reden gecharmeerd ben door "groot" uitziende motoren en grote CC's (compensatie?)

'k zou het mijzelf kunnen gemakkelijker maken door natuurlijk het allroad gebeuren te laten varen en naar allerlei te kijken :)

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 16 Jul 2017 22:58
by Harald
Koeno,
Ik heb de Explorer gehad. Pracht van een moto om te reizen, beladen stabiel tot 160km/h. Windbescherming makkelijk aan te passen naar uw wensen (in mijn geval toch)
Gravel wegen geen enkel probleem, zolang je snelheid kunt houden, laat ons zeggen vanaf 30-40 km/h kunt ge zalig rijden.
Wanneer het "off-road" aan lagere snelheden gereden wordt, volgens mijn durven/kunnen, zit ge met het gewicht te sukkelen. Weeral volgens mij stuurkunsten.
Ikzelf ben 1m80 en 77-80kg.
Ik had problemen om hem aan de hand te verplaatsen als hij niet op een proper betonke stond.
Tom heeft daar iets minder last mee.

Ik heb met een tiger 800 gereden, mocht die iets meer Windbescherming hebben, zou dat een serieus goed alternatief zijn als reisgezel en off-road fiets. Genoeg vermogen, >40 kg lichter maar een ketting.
Voorlopig blijf ik van een GS af, ik wil niet weten hoe goed dat die zou rijden [emoji1].
Maar als ik mag vergelijken met een R1200R, rijdt zo'n boxer zalig (en verslavend) en het laag zwaartepunt is een leuk voordeel.

Succes!

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 17 Jul 2017 11:26
by Raketman
Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting 8-) + handvatverwarming.

Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.

Re: 't gaat gebeuren....

Posted: 17 Jul 2017 11:33
by petervdc
Raketman wrote: 17 Jul 2017 11:26 Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat)
Ah, ben je naar Honda ?
Zelfde electronica als mijn 1190R dan... ah nee, nog bochten abs ook, geen knopjes vering bij mij.