Re: Basics allroad....
Posted: 28 Apr 2018 12:03
Dan ziet die 2 track van de Yamaha WR er toch iets gebruiksvriendelijker uit
Ziet er plezant uit, maar op ongeveer op 0,31 voor zo een plassen zou ik zelf toch oppassen, ofwel zou ik er over rijden(er niet door), ofwel er naast want ze kunnen toch wel dieper zijn dan je denkt en dan lig je er naast, ik plaats maar hoe ik het daar zou doen, voor de rest niks mis mee heKoeno wrote: ↑01 May 2018 22:22 Ik zal nog wa moeten oefenen...
Speciaal muziekske op gezet,
omdat ge anders al mijn domme commentaren moest aanhoren...
Enkele opmerkingen waren:
- Ik was beter te voet gekomen, was even rap en minder vermoeiend.
- Ik em precies geen wielen meer
- Godverdommestevlammeste (omdat ik van mijn stepke schoot en met scheenbeen tegen cilinder ramde)
Als je er niet meer naast kan dan erover met dat voorste wiel ,gelijk Blackbert al zegde ,rechtstaan en in een keer achteruit hangen en eventjes vol gas voorwiel houd zich licht en gaat erover dat achterwiel komt wel achterna en dan ben je erover, maar ik zou dat toch oefenen aan een ondieper gat, volgens ik op dat filmpje zie gelijk in het begin sneller moet dat zeker niet gaan, moet zeker veilig en plezant blijven, anders moet je met een enduro rijden . maar ik heb wel een paar stukjes gezien waar je beter met je voeten op de steunen gebleven had dan heb je de moto beter onder controle , maar ik weet het wel doet soms vies ik heb soms tegenwoordig ook wel stukjes dat ik mijn voeten al is plaats , maar ik moet dringend terug gaan oefenen dat ik het terug wat gewoon zal worden Maar het aller belangrijkste is dat je er plezier aan beleeft en meer met dat niet zijn.Koeno wrote: ↑02 May 2018 13:14 Terecht punt om meer naast de plas te rijden. Al was het soms moeilijk om naast de plas te geraken.
Wat bedoel je juist met "erover"?
Maar wat ik mij afvraag: gaan ervaren mensen met een allroad hier dan zoveel sneller door?
bij mij was het echt traag en soms zelfs voetjes aan de grond.
maar kheb mij geamuseerd en 't was vrij veilig... :p
Of dat dit de slimste manier is, durf ik ten stelligste te betwijfelen, maar de meest associale is het in elk geval. De manier om de plassen groter te maken en de weg meer en meer het bos in te krijgen. Op het filmpje is een heel mooi voorbeeld te zien op 2:55 Bij elke passage van moto's mountenbikes, auto's, ... die niet vuil willen worden, wordt de plas weer wat groter. En dan verschieten dat de weg is afgesloten...
Ik zeg niet dat 'm een nieuw spoor moet trekken eh.Tom Thumper wrote: ↑02 May 2018 20:19Of dat dit de slimste manier is, durf ik ten stelligste te betwijfelen, maar de meest associale is het in elk geval.
Maar je wilt wel naast de plas rijden op een paadje of spoor naast de plas, in de praktijk betekent dat je over een nieuw padje dat zich aan het vormen is, gaat rijden. Je zult inderdaad niet de eerste zijn. Maar waarom ernaast, je kan dan altijd wegschuiven naar beneden, het pad wordt verder uitgereden, ... enige reden die ik zie is dat je niet nat of vuil wilt worden, maar dan moet je maar op de weg blijven...Muug wrote: ↑02 May 2018 22:11Ik zeg niet dat 'm een nieuw spoor moet trekken eh.Tom Thumper wrote: ↑02 May 2018 20:19Of dat dit de slimste manier is, durf ik ten stelligste te betwijfelen, maar de meest associale is het in elk geval.
Klopt, en daarom gebruik ik ook de zinssnede "Loopt er een horizontaal paadje of spoor naast". Daar is over nagedacht.Tom Thumper wrote: ↑03 May 2018 08:28 Maar waarom ernaast, je kan dan altijd wegschuiven naar beneden,
Wat zelfvertrouwen betreft kan je meerdere kanten uit:
Wipr wrote: ↑04 May 2018 12:17Zo ne bang moet je er nu ook weer niet van hebben, gewoon je gezond verstand gebruiken en dan ben je al heel ver ,gewoon een pad waar een motor ingereden heeft inrijden doe ik zelf niet ,, ik kijk vooral of je er in mag ,en van die sporen kunnen van enduro's zijn en die gaan wel een stuk vlotter door heel slechte wegen waar je met een allroad misschien niet zo graag wil passeren, best een rit uitstippelen en maar rijden en in gedachte houden dat het geen wedstrijd is, je rijd daar voor het plezier niet om een beker te winnen , niet alleen rijden ik rij van in de jaren 70 meestal alleen door de veld en boswegen ,een gsm was er toen in den tijd nog niet, ooit al wel wat moeten heffen en sleuren aan mijn enduro in den tijd om terug los te komen, maar het is toch altijd goed gekomen ,en heb mij hierachter en wat verder door altijd zeer goed geamuseerd "waar ik het meeste geleerd heb voor op het onverhard te rijden was in die 6 of 7 jaar op het crossterrein"Koeno wrote: ↑06 Mar 2018 08:57 ik ben bang om zo'n mensen te ontmoeten,
..... zorg dat je steeds met twee bent en kijk vooral of er sporen zijn die wijzen dat er reeds met een motor is doorgereden. Een afgelegen pad en je gaat er alleen door en je valt waarbij je maar simpel je enkel zwaar verstuikt maken dat je in de miserie zit, daarbij val je nog eens op je gsm en dan kunnen de minuten en uren wel heel lang gaan duren!
Het zullen de eersten niet zijn die vermist worden na een tochtje, all by themself in welke discipline dan ook!
Gelukkig is den Belgique en dan vooral Vlaanderen een aaneenschakeling van dorpen en steden dus vinden zullen ze je wel, tenzij je daar in die diepe gracht of bosje ligt uit het zicht van de baan.