Eikes

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Eikes

Post by Blackbert »

Regering start 'taskforce' op die moet bepalen hoe de door egggate getroffen bedrijven best geholpen worden.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.3043351

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eikes

Post by zappa »

Wel ik hoop dat ik ook hulp ga krijgen : NJET :?

Ik was wanhopig, die bloedmijten (miniscule beestjes, die vanuit je mouw of broeks pijp je vel bekriebelen, van gewoon even tot bij de kippen voerderen of eitjes halen)

Met alle biologische niet chemische middelen heel harde pogingen gedaan om d'r vanaf te geraken... :( misschien door die droge warme periode?

Al enkele kippen ( sierkipjes aan 25 tot 35 € stuk :shock: ) dood gevonden, verzwakt, ondanks de vitamines en goed voer, toch nog gestorven door bloedarmoede door die mottige beesten.

Nu was de -krabt -eens-maat vol, ben naar de dierenarts geweest en heb er ivermectine gekocht pour-on ( middel dat ook bij paarden gebruikt wordt tegen wormen enzo - één hele goede reden om zeker geen paarden vlees te eten :shock: ) Plus nog een stevig vergif om het hok te ontmijten, terwijl de kippen niet binnen kunnen, en na inwerken, goed naspoelen. En door de ivermectine druppels op de kippen, hier de komende 5 weken geen eitjes, die worden direct verticaal den vuilbak in gekiept.

Nu kan ik me inbeelden (maar ik heb nogal een fantasie :mrgreen: ) dat een kippen -eieren producent ook even de bos door de bomen niet meer ziet en via mond aan mond? reclame bij een ontsmettings bedrijf komt dat effectief die bloedmijten naar de eeuwige mijtenhemel helpt, als ze er maar vanaf geraken!!! En misschien geen vragen stellen bij wat het product nu eigenlijk is dat die firma gebruikt ? :dontknow:
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Eikes

Post by vet on wheels »

Baymite van Bayer werkt tegen de bloedluizen! ;)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eikes

Post by zappa »

ik heb Zero p in 't hok op de bodem, Beaphar mite blocker combi op de kippen en biokill op de wanden van het hok gedaan, maar niks hield die kruip/zuig beestjes tegen :(
sig nature

Post Reply